Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Forum Upgrade
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote René: Vaak realiseer je je niet hoeveel honderden manuren (vrijwilligers)werk hierin gaat zitten

Alle heren vrijwilligers: hartelijk dank hiervoor!Halleluja Halleluja

Je kunt het zien als nutteloze informatie Frons , maar ik kijk daar wat positiever tegenaan Happy : fantastisch dat iedereen hier in zekere zin zijn ei kwijtkan. En dan al die soorten eieren, heerlijk gewoon. Lekker! Zo heb je korte en lange berichten, vrolijke en verdrietige, arrogante en bescheiden berichten. Informatieve, studentikoze, betweterige, humoristische en geleerde berichten. Onzinnige, analytische, diepzinnige, exibitionistische, krankzinnige, filosofische, gastronomische berichten en ga zo maar door....

Ja, soms lees ik hier zelfs berichten die iets met schaken van doen hebben Grijns

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Legemaat on 04-12-2004 at 00:41.

04-12-2004 00:35 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Maar eerst ga ik nog even verder met vertalen, als je het niet erg vindt. ;)

Ik ben benieuwd in hoeverre je gebruik hebt gemaakt van automatische vertaal-tools, bijvoorbeeld babelfish.

Het werkt natuurlijk niet vlekkeloos, zo wordt de tekst
We will not send advertisement or SPAM to your email address and it will not be distributed to any third parties.
vertaald met
Wij zullen reclame of SPAM naar uw e-mailadres verzenden en het zal verstrekt worden aan geen derden.
Al moet ik zeggen, dat gebakken spam heerlijk smaakt in een macaroni schotel, met uien, veel kerrie , wat ketjap en een klodder mayo.

04-12-2004 12:33 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat zou voor ons heel slecht werken denk ik, Walter, want de meeste teksten staat tussen allerlei andere zaken zoals html en php code die weer niet vertaald hoeven te worden.

Bovendien denk ik dat mijn eigen engels ruim voldoende is om het op eigen kracht te doen. Tevreden

Die online vertaaltools zijn wat dat betreft wel heel komische ja. Zelden komen daar goed lopende zinnen uit die ook nog de bedoelde betekenis hebben.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

04-12-2004 12:37 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Forum Upgrade Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag de eerste keer dat ik de Upgrade van het Forum zie. Ik ben geschrokken.

Ik vond de oude versie rustig, nu zie ik veel te veel informatie op 1 scherm.
Misschien dat het technisch voordelen heeft, maar als simpele gebruiker vind ik het er niet op vooruitgegaan.

05-12-2004 11:28 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: Forum Upgrade Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
Vandaag de eerste keer dat ik de Upgrade van het Forum zie. Ik ben geschrokken.

Ik vond de oude versie rustig, nu zie ik veel te veel informatie op 1 scherm.
Misschien dat het technisch voordelen heeft, maar als simpele gebruiker vind ik het er niet op vooruitgegaan.


Hetgeen bij mij de volgende vragen oproept:
- Is je, als simpele gebruiker, de verbeterde functionaliteit opgevallen, als lid en als moderator - voordat je vindt dat het niet vooruit is gegaan?
- Zouden technische voordelen het moderatorteam maar ook de gebruikers niet ten goede komen?

Het klinkt als een voorbarige conclusie om op grond van het uiterlijk het geheel als geen verbetering te zien - verbeter me als het niet zo is.
Inderdaad, visuele aspecten vallen sneller op.
En stappen om het uiterlijk rustiger te maken worden ondernomen. Dit zorgt misschien enige dagen voor onrust, maar dit is al eerder besproken en de voordelen doen de nadelen in het niet verdwijnen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-12-2004 18:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rene, dat is volkomen onzin. Ik zie 0.0 extra functionaliteit die de gemiddelde gebruiker nodig heeft.
En voor de gemiddelde gebruiker is deze interface zeer onrustig, en waarschijnlijk lastiger te bedienen.

05-12-2004 19:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wederom erg subtiele en doordachte bewoording...
*zucht*

Ik zeg niet dat je niet mag klagen, maar misschien kun je je voorstellen dat je als maker liever wat opbouwende kritiek ziet dan dit soort teksten.

De extra functionaliteit is er overigens wel degelijk, dat niet iedereen die meteen zal gebruiken is geen criterium, als het daar alleen om zou draaien verstuurde ik dit soort berichten nog per postduif.

Wat die onrustigheid betreft ben ik het gedeeltelijk met je eens, wat mij betreft zou dat rijtje knoppen naast on-/offline status achter die link onder de gebruikersnaam gestopt kunnen worden (bij profiel dus). Overigens zorgen ze wel voor een soort scheiding tussen berichten, maar dat kan ook zonder knoppen.

Verder misschien de kolombreedte een beetje limiteren, bij hoge resolutie worden de regels nu erg lang en daardoor lastig leesbaar.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Mark on 05-12-2004 at 20:16.

05-12-2004 20:03 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof dat Corniel en Sander dit best kunnen hebben.

En Mark/Rene, het probleem hier is dat jullie en ik hier wel doorheen kijken. Maar ik vermoed dat wij bovengemiddelde computer gebruikers zijn. De gemiddelde gebruiker is niet blij met veranderingen in het algemeen. En in mijn ogen zijn deze veranderingen (hoe goed de bedoelingen ook), nogal ondoordacht.

Nogmaals: Het is gewoonlijk iets eerst te installeren en goed in te stellen en te testen, voordat het in gebruik genomen wordt. En dit kost vrijwel geen extra moeite...

05-12-2004 21:38 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal wat ik al eerder gezegd heb nog maar eens onder de aandacht brengen:

Quote

Originally posted by Corniel
Daarbij komt nog dat het overschakelen eigenlijk onvermijdelijk was: de huidige 'code' liep op zijn laatste teentjes, en was niet goed meer te onderhouden. Dat was de voornaamste reden dat DSS v2.0 gelanceerd is.


Kortom er *moest* iets gebeuren. We hadden niet zoveel te kiezen als door sommigen werd beweerd. (Sofware)code heeft gewoon een beperkte houdbaarheid (nee er komt geen schimmel op). Zeker de eerste versie van een 'product'. Als van nul af begint is het heel moeilijk in te schatten wat wel en wat niet nodig is, dus op een gegeven moment is de code niet meer aan te passen.

Doordat de code van het forum en de site behoorlijk van elkaar afhankelijk waren geworden, kwamen we er niet onder uit. Hopenlijk is dat nu wat duidelijker geworden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-12-2004 21:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Perrin Perrin is a Male
forumlid




geregistreerd: 14-01-2003
aantal berichten: 27

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verheugt me te zien dat de nationale volkssport, zeuren, nog meer dan genoeg fanatieke beoefenaars kent.

Ik zie wat andere kleuren, een uitgebreidere portal, en een aantal forumleden die reageren alsof er een vos hun kippenhok is binnengeslopen.

Veel mensen die zichzelf 'bovengemiddelde computergebruikers' vinden en zich zorgen maken over de digibete medemens, die door een licht veranderde layout ineens de digitale weg kwijt zal raken.

Angst voor verandering snap ik wel, had alleen niet verwacht dat het soms zo diepgeworteld zit.

Iets minder ongenuanceerd zeiken en iets meer constructieve kritiek zou sommigen hier niet misstaan.

__________________
A conclusion is only the place where you stopped thinking.

05-12-2004 22:58 Perrin is offline Send an Email to Perrin Search for Posts by Perrin Add Perrin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn kritiek was vanaf het begin af aan redelijk opbouwend, aangevend hoe het anders had gekund, en waar ik vind dat nu iets aan veranderd zou kunnen worden
En de post van Dolf staaft wat ik eerder al gezegd had.

Maar blijkbaar kan men niet tegen kritiek, en moet men omdat het vrijwilligers betreft maar geen kritiek geven.

En Corniel, die quote heb ik nu al 3 keer gezien, en het is me volstrekt duidelijk. Als je code 'op' is: dat kan, dan doe je er dus niks meer mee, en maak je 'from scratch' een nieuwe. Maar daar gaat het dus helemaal niet om. Maar ik stop maar met posten want mensen lezen toch niet.

06-12-2004 00:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben zo'n alfa-tje, dat dolblij is dat'ie nu vrolijk met dingen als Italiaans en Rechten bezig is (en het overigens opviel dat hij bedrijfseconomie en rechtseconomie, toch niet de meest technische vakken, simpel vond; maar daarbij tot een kleine minderheid scheen te behoren) en van informatica de ballen verstand heeft.

Vorige week opdracht Italiaans: maak een site in het Italiaans, over jezelf.

Na 3 maanden Italiaans worden er dus 2 dingen van mij verwacht waar ik (nog) niet tot in staat ben: correcte Italiaanse zinnen formuleren (formeel taalgebruik!!) en een website bouwen.

En wat jullie doen, daar heb ik dus echt veel respect voor. Beetje vervelend dat ik altijd opnieuw moet inloggen, maar dat ligt denk ik aan de 'cookies rot op'-instelling van mijn pc. Vond vorige opzet ook wel wat rustgevender (bij mij ligt dat ook gedeeltelijk aan beoordelingsverschil tussen geel en blauw), maar ach.

Deze digibeet is de weg nog steeds niet kwijt en blijft vrolijk meepraten.


En zijn jullie niet trots op me, een lang bericht zonder één negatieve opmerking ! Prodent Ja! Draaiend hoofd Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-12-2004 01:58 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rest de link naar de Italiaanse site? Grijns
Ik dacht dat je hem inmiddels in de lucht moest hebben Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-12-2004 12:47 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Imho ligt het grootste probleem in de kleuren (onrustig/onnodig fel) en bij het idee dat het goed is om zo veel mogelijk informatie op 1 scherm te proppen, wat ik (en vele anderen) juist heel slecht vind. Een goede website is imho strak, duidelijk en overzichtelijk. Dit vind ik dus niet het geval op de portal pagina

06-12-2004 12:54 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu het forum een paar dagen in zijn nieuwe jasje verschijnt is het tijd voor een reactie. Ik hou er niet zo van om direct impulsief iets te roepen (=schrijven).

Eigenlijk is er niet zoveel veranderd.
De kleurtjes zijn veranderd, maar de functionalitiet is niet echt veranderd. (Misschien wel, maar dan gebruik die functies niet)

Bij een nieuwe besturingssysteem op je pc moet je ook even wennen, en na 2 weken weet je niet beter.

Het oude was goed, het nieuwe is goed.

En als het nieuwe achter de schermen makkelijker werkt, ik heb er vrede mee.

06-12-2004 13:42 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 963

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een van de beste (want meest in het oog springende) zaken van het oude Forum die ik nu mis zijn de nieuwsberichten en aankondigingen bovenin het scherm.

Ik neem aan dat deze mogelijkheid terugkomt. Is dat terecht, en wordt hier achter de schermen wellicht hard aan gewerkt?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

06-12-2004 14:55 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote: Rest de link naar de Italiaanse site?
Ik dacht dat je hem inmiddels in de lucht moest hebben


De site moest eerst in word worden gestuurd naar de docent, die alle fouten verbetert. Dat duurt wel even, denk ik zo. Die krijgen we zsm terug en moeten die versie voor het kerstreces verbeterd terugsturen.

En dan in januari de site online zetten.

(Hebben we op deze site nog een plekje? Tripod is niet heel relaxed imo) Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-12-2004 15:40 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Smile Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kon het niet laten: Marco's post in het Engels volgens babelfish:

Quote

Quote: Rest the link to the Italian site? I thought that you ventilate him meanwhile in must The site had firstly in becomes be sent to the docent, who improves all errors. That lasts, however, even, thinks I this way. Those recover we zsm and must that version for the kerstreces improved return. And then in January online put the site. (Do we have plekje on this site still? Tripod are not complete relaxed imo)


Stuur hem maar naar je professor in het Italiaans:

Quote

Citazione: Riposi il collegamento al luogo italiano? Ho pensato che lo arieggiaste nel frattempo dentro doveste il luogo aveste in primo luogo in diventaste foste trasmessi al docent, che migliora tutti gli errori. Che gli ultimi, tuttavia, uniformi, pensa la I questo senso. Quelli li recuperano zsm e mosto che la versione per i kerstreces ha migliorato il ritorno. Ed allora in gennaio in linea metta il luogo. (abbiamo ancora plekje su questo luogo? Il treppiedi non è imo disteso completo)


Oh, en als je hier nog op ZOU willen antwoorden, laten we dan een koffiehuisdraadje openen Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-12-2004 06:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij kan ik dan nog beter gewoon ouderwets een woordenboekje gebruiken...zelfs mijn begrip van Italiaanse/Engelse zinsopbouw is beter dan die van babelfish...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-12-2004 18:57 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een poging de portal iets rustiger te laten ogen heb ik de rechterkolom en een paar overbodige zaken verwijderd. Hopelijk helpt dat iets. Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

17-12-2004 14:20 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller