Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Michiel van Wissen pakt eerste prijs in 2005
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Michiel van Wissen pakt eerste prijs in 2005 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste Grand Prix Rapid van 2005 werd overtuigend gewonnen door Michiel van Wissen. Hij won al zijn partijen, en dat leverde uiteraard de eerste plek op.

Het was weer een drukke avond. Er waren liefst 42 deelnemers die streden op de 64 velden. Daaronder ook weer een aantal gasten van buiten de vereniging.

Michiel ging er dus met de eerste prijs vandoor, nadat hij in de laatste ronde Joost Michielsen had verslagen. De tweede plek was voor Chiel van Oosterom met 4½ punt. De derde plek werd veroverd door Richard Oranje. Hij bleef Ted Barendse op weerstandspunten voor. De huisschakersprijs was voor Peter van der Voorn.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 05-01-2005 at 23:37.

04-01-2005 12:57 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mijn gambietje tegen michiel leverde helaas niet meer op dan een ruine. verders veel geluk gehad tegen om jaap en marco en zodoende zelfs nog 3e geworden.

04-01-2005 14:37 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik werd na een mislukte opening thematisch van het bord geofferd door Joram, een terechte nederlaag dus. Verder had ik tegen Kees geluk, die gaf in een remise-toreneindspel een volle toren weg.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

04-01-2005 15:32 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, anderhalf punt. Het vreemde is dat ik nog goed gespeeld heb ook. TPR 1775.
Deze club is te sterk! Ja! Draaiend hoofd

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-01-2005 17:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had mijn niet ongebruikelijke 3 uit 5, en een kleine plus qua tpr. Daarmee was ik zeer content; heel veel rekenkracht kan ik op dit soort avonden meestal niet opbrengen.

Na vreselijk geschwindeld te hebben tegen Bram Beijer (Bram stond gewoon materiaal voor maar liet zich in enige complicaties een loper van het brood eten) stond er een halfje achter mijn naam. Vervolgens ging Pieter Buzing voor de bijl. Een leuke pot, waarin Pieter denk ik iets te optimistisch opereerde. Arend van Dop liet in ronde drie echter zien dat ik dat ook deed....

De partij uit ronde 4 wil ik echter een keer overdoen, maar dan in de interne competitie. René van Alfen en ik speelden een bijzonder leuke pot, maar er was helaas geen tijd om de vele complicaties te overzien. Er bleef uiteindelijk een remise-eindspel over.

In de laatste ronde volgde nog een prettig puntje tegen Jaap Flohil. In een vier-pionnenspel werd Jaap na een paar te rustige zetten vreselijk ge-h-lijnd, en zelfs "Houdini Jaap" kon zich niet meer uit die problemen redden, ook al toverde hij nog een aantal onwaarschijnlijke zetten uit de hoge hoed.... Tong

Een leuke Grand Prix Rapid in ieder geval wat mij betreft!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-01-2005 18:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller