Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Forum Upgrade
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): [1] 2 3 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Attention Forum Upgrade Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals u wellicht al heeft gezien zijn we bezig de forum software te upgraden. Mocht u vragen hebben m.b.t. de verhuizing en/of de nieuwe software dan kunt u die hier kwijt.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 13:45 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Avatars Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Avatars moeten nog worden omgezet. Dit is bekend...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-12-2004 14:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 963

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind deze actie wat vreemd in gang gezet. Ik werk zelf in een computeromgeving, en heb wat er nu gebeurt al vaak meegemaakt: ïemand bedenkt dat een upgrade of wijziging wel zinvol is, en voert dat natuurlijk ook meteen uit.

Daarbij wordt dan niet of nauwelijks stilgestaan bij het feit dat gebruikers daar last van kunnen hebben, en de weg niet (direct) weten. Met name gebruikers die niet zo thuis zijn op computergebied hebben nu een probleem.

Het lijkt me (nog steeds) wenselijk alle gebruikers d.m.v. een email te informeren. Of als het niet anders kan een uitgebreid bericht te posten. In dat bereicht dan:
- de reden en consequenties van de wijziging (wat kan wel, wat kan beter, wat niet meer);
- wat ze moeten doen om in te loggen (password, aanmelden hoeft niet, enz)
- wat te doen als er iets fout gaat.

Overigens vind ik de nieuwe portal heel druk en onrustig. Als er verder geen voordelen aan zitten zou ik zeggen terug naar de rustiger oude omgeving. Maar dit is slechts een eerste reactie, aan een wijziging wennen kost tijd.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

02-12-2004 14:07 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Daarbij wordt dan niet of nauwelijks stilgestaan bij het feit dat gebruikers daar last van kunnen hebben, en de weg niet (direct) weten. Met name gebruikers die niet zo thuis zijn op computergebied hebben nu een probleem.


Aangezien het hier om een nieuwere versie gaat van hetzelfde forum zou er in het gebruik niet noemenswaardig veel moeten veranderen. De meeste links en buttons tref je nog steeds op dezelfde plaatsen aan. Wel moet er nog een en ander vertaald worden (waar ik vanmiddag een begin mee ga maken).

Quote

Originally posted by Ted
Het lijkt me (nog steeds) wenselijk alle gebruikers d.m.v. een email te informeren. Of als het niet anders kan een uitgebreid bericht te posten. In dat bereicht dan:
- de reden en consequenties van de wijziging (wat kan wel, wat kan beter, wat niet meer);
- wat ze moeten doen om in te loggen (password, aanmelden hoeft niet, enz)
- wat te doen als er iets fout gaat.

Overigens vind ik de nieuwe portal heel druk en onrustig. Als er verder geen voordelen aan zitten zou ik zeggen terug naar de rustiger oude omgeving. Maar dit is slechts een eerste reactie, aan een wijziging wennen kost tijd.


De reden van upgrades is altijd dezelfde: verbetering en uitbreiding van het concept. Bovendien zijn er veel problemen en bugs met het oude forum opgelost. Inloggen, aanmelden, etc gaat ook allemaal nog precies hetzelfde als voorheen. En sja, de dingen die fout kunnen gaan zijn ook nog steeds dezelfde.

De portal pagina ziet er inderdaad heel anders uit dan je gewend bent. Corniel had er zelf een geschreven voor de vorige versie, omdat de daar bij behorende portal niet geheel goed functioneerde. Dat doet deze denk ik wel, en als ik de vertaling eenmaal heb voltooid en de mensen een beetje gewend zijn zou hij het toch goed moeten doen. (Persoonlijk had ik bij introductie van de Portal van Corniel hetzelfde effect... is gewoon wennen.)

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 14:24 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is zeker wennen ja. En imho vergt het veel meer van mijn ogen om dingen te kunnen lezen (dit zal Ted wel met onrustig bedoelen?).
Verder lijkt het minder overzichtelijk te zijn, maar dat zal ws wel een kwestie van gewenning zijn.

02-12-2004 14:28 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat ook wel een verschil maakt is dat er in deze portal domweg veel meer informatie en links staan dan in de oude. Sommigen daarvan zijn ook best nuttig.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 14:29 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daarbij komt nog dat het overschakelen eigenlijk onvermijdelijk was: de huidige 'code' liep op zijn laatste teentjes, en was niet goed meer te onderhouden. Dat was de voornaamste reden dat DSS v2.0 gelanceerd is. En aangezien we geen onbeperkte (finacieële/mankracht) middelen hebben worden gebruikers vroeger geconfronteerd met dit soort veranderingen. Maar het geenszins het geval dat dit in een 'opwelling' gedaan is.

[update]
De avatars zijn gefixed, peace of cake

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 02-12-2004 at 14:42.

02-12-2004 14:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gebruikte font is ook weer de oude. Glimlach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 15:17 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit lijkt een stuk meer ruimte van mijn beeldscherm in te nemen. Volgens mij was de oude daardoor een stuk overzichtelijker!
Wellicht iets aanpassen dus.

Maar volgens mij is het "normaal" dat je dit eerst even test en alle settings goedzet op een testadres (www. delftseschaaksite/test/ bijvoorbeeld). Dat ben ik met Ted eens.

Verder staat er een hoop dubbele rommel in die portal, wat je gewoon uit kunt zetten gok ik. Dat kon bij InvisionBoards iig wel.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 02-12-2004 at 17:58.

02-12-2004 17:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat testen was al dik en breed gebeurd, martin. Ik had daartoe op mijn eigen server dit board al een tijdje draaiende. Wat er nu nog wijzigt aan instellingen zijn instellingen qua fonts en vertalingen, die zullen nog wel wat tijd kosten en zo lang willen wij het forum niet offline laten. Het lastigste stuk was eigenlijk het converteren en overzetten van de database. Tussen dit overzetten en het in gebruik nemen van de database moet wat mij betreft zo weinig mogelijk tijd zitten, aangezien de berichten daartussen niet meegaan.

Voor wat betreft het functioneren van dit forum... alles zou nu goed moeten werken. De testfase is geweest, de rest is een kwestie van instellen van kleurtjes, achtergronden en teksten en wellicht nog het goed controleren van de integratie met de rest van de site. (Dat laatste kun je vrijwel niet testen zonder een volledige mirror van de site... en om eerlijk te zijn, die hebben we niet.)

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 17:58 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Verder staat er een hoop dubbele rommel in die portal, wat je gewoon uit kunt zetten gok ik. Dat kon bij InvisionBoards iig wel.


Natuurlijk is dat allemaal instelbaar, en daar zijn we nu ook druk mee bezig. Rommel zou ik het alleen niet willen noemen.. wat staat er volgens jou teveel in?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 18:07 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is beter om die instellingen klaar te hebben voordat je overgaat, maar goed.

Laat ik beginnen met de blauwe rand bovenin die zo'n 20% van mijn scherm nutteloos invult.
Dan heb je links en rechte een balk met allerlei informatie, waardoor het 'last posts' overzicht (datgene wat mijns inziens het belangrijkste is..) vrij klein word.

In die balken staan volgens mij al enkele dingen dubbel (denk aan forumoverzicht en populaire forums). Het forumoverzicht is bovendien ook al via het menu toegankelijk.

Ook ik vraag me zelf af wat ik met het moderator overzicht of een kalender moet (of komen daar dan activeiten in te staan?). Misschien hoeven deze functies niet weg, maar zijn ze zo belangrijk dat ze ook in het eerste scherm moeten staan?

02-12-2004 18:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is denk ik voor een belangrijk deel gewoon een kwestie van wennen: de oude portal bevatte meer ongebruikte ruimte dan deze. Ja, je kunt natuurlijk via het forumoverzicht ook overal komen, maar in de praktijk is het (vind ik) redelijk handig om ook direct naar het forum te kunnen springen waar je heen wilt.

In het portaloverzicht staan wel een paar dingen die ik minder nuttig vind - denk aan de kalender die zonder agenda niet zoveel doet - en die gaan misschien nog wel verdwijnen. Deze staan echter niet op plaatsen die wij momenteel nuttiger kunnen invullen.

Maar eerst ga ik nog even verder met vertalen, als je het niet erg vindt. Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2004 18:28 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij deze een compliment voor alle noeste arbeid die sander en corniel verrichten zodat wij (voornamelijk) nutteloze berichten kunnen neerplantenKnipoog

02-12-2004 18:34 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Bij deze een compliment voor alle noeste arbeid die sander en corniel verrichten zodat wij (voornamelijk) nutteloze berichten kunnen neerplantenKnipoog


Mee eens! Glimlach

Vaak realiseer je je niet hoeveel honderden manuren (vrijwilligers)werk hierin gaat zitten Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-12-2004 20:10 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het wit lijkt nu iig minder fel te zijn?

03-12-2004 02:13 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Is denk ik voor een belangrijk deel gewoon een kwestie van wennen: de oude portal bevatte meer ongebruikte ruimte dan deze. Ja, je kunt natuurlijk via het forumoverzicht ook overal komen, maar in de praktijk is het (vind ik) redelijk handig om ook direct naar het forum te kunnen springen waar je heen wilt.

In het portaloverzicht staan wel een paar dingen die ik minder nuttig vind - denk aan de kalender die zonder agenda niet zoveel doet - en die gaan misschien nog wel verdwijnen. Deze staan echter niet op plaatsen die wij momenteel nuttiger kunnen invullen.

Maar eerst ga ik nog even verder met vertalen, als je het niet erg vindt. Knipoog


Tsja, ik geef alleen maar aan dat ik een hekel heb aan scrollen, en dat ik denk dat de meeste mensen dat hebben.

Olivier heeft ook gelijk natuurlijk. Maar het punt was meer dat het beter had gekund, met dezelfde tijdsbesteding Knipoog

03-12-2004 12:39 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

De waarde van informatie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote


Bij deze een compliment voor alle noeste arbeid die sander en corniel verrichten zodat wij (voornamelijk) nutteloze berichten kunnen neerplantenKnipoog
Vaak realiseer je je niet hoeveel honderden manuren (vrijwilligers)werk hierin gaat zitten Knipoog


Help!
Ik geef colleges over de waarde van informatie! Informatie is waardevol, informatie is kostbaar, beheer het goed!
Wat moet ik met het gemak waarmee in bovenstaand citaat nutteloze informatie en honderden manuren werk worden gekoppeld?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 03-12-2004 at 16:08.

03-12-2004 16:05 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: De waarde van informatie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm

Quote


Bij deze een compliment voor alle noeste arbeid die sander en corniel verrichten zodat wij (voornamelijk) nutteloze berichten kunnen neerplantenKnipoog
Vaak realiseer je je niet hoeveel honderden manuren (vrijwilligers)werk hierin gaat zitten Knipoog


Help!
Ik geef colleges over de waarde van informatie! Informatie is waardevol, informatie is kostbaar, beheer het goed!
Wat moet ik met het gemak waarmee in bovenstaand citaat nutteloze informatie en honderden manuren werk worden gekoppeld?


Dat lijkt me heel logisch. Nutteloze informatie is moeilijker en kost meer werk. Er is veel werk bij de omroepen.
Overigens, als we aannemen dat we hier allemaal nutteloosheid verspreiden is het geen goed teken wanneer je naam op de ranglijst voor meeste berichten staat.

Ik stel voor om dat wat wij hier produceren conformatie te noemen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

03-12-2004 16:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Arnout
Ik krijg allemaal fouten als ik probeer naar een andere pagina dan het forum of de beginpagina te gaan


Dit heeft Corniel zojuist gefixt, en best snel als ik zo vrij mag zijn. Goed zo!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

03-12-2004 19:32 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Pages (3): [1] 2 3 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller