Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Mijn mooiste partij of hoe werkt pgn op DSS v2.0
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook met Chesspad's kan je PGN's maken (incl. varianten). Heb het hier niet staan, maar het is een erg eenvoudig programma.

Website: http://www.wmlsoftware.com/ - voor diegenen die het al hadden, ik zie net dat er een nieuwe versie uit is.

15-12-2009 17:54 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben de functionaliteit nu enige tijd, en ik merk dat maar een klein groepje gebruikt maat van de mogelijkheid.

Waarom is dat? Is het te moeilijk/omslachtig in gebruik? Wil men de partijen liever niet tonen? Niet de behoefte, of iets totaal anders?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-02-2012 11:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat het merendeel het teveel moeite vindt om uit te zoeken hoe het moet, net zoals bij bijvoorbeeld tabellen of FEN. Of gebruikersnamen en inloggen Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

03-02-2012 14:38 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht is dat zo. Ik vind het alleen jammer. Mijn doel als developer is toch om het gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken, en ik twijfel of dat helemaal gelukt is.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-02-2012 20:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Geheugen als een zeef en ook nog lui. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb diverse schitterende methoden gezien om je bijdragen te verfraaien. Maar waar stond dat ook al weer beschreven?

Een antwoord verstoppen onder een knop. Een halfje tonen met hekjes. Een tabel niet als platte html maar speciale wizard formaat. Deze opsomming kan natuurlijk mooier met die opsommingstekens. Een plaatje toevoegen door te linken naar een 'public' site waar je die kan uploaden-of kan dat eenvoudiger? Bij de options aanvinken dat het onderwerp van je post-reply automatisch wordt toegevoegd aan de shoutbox. O ja, de shoutbox zelf, waar kan je ook al weer instellen dat je de laatste bericht in een popup wilt zien, als die later is toegevoegd dan de laatste keer dat je bent ingelogd. Hoe maak je een avatar? Waar maak ik een handtekening aan? Waarom is een los diagram wel mooi, maar is het bord bij een partij-fragment niet om aan te zien (of geldt dat alleen voor mijn eigen partij fragmenten ;-) Hoe zorg ik ervoor dat de quotes die ik copy-paste vanuit een ander bron weer netjes wordt.

Soms werkt het om af te kijken: als je een recentelijk post weet waar iemand een verborgen antwoord had, hierop een reply maken, de gewenste code opzoeken, plakken in notepad, afzien van je reply in de betreffende thread en teruggaan naar de plaats waar je eigenlijk wilde reageren. Eh, gaat alles wat je daarvoor als eerste deel van je reply had getypt niet verloren, misschien na een sessie-timeout? Gelukkig is notepad geduldig.

O wacht, natuurlijk, wat dom van mij! Op het portal heb je in het linker menu een blokje menu met daarin een link naar veelgestelde vragen! Daar zal het wel tussen staan. O nee, Engelse blah-blah, speciaal voor Ciprian (Giri kan ondertussen al Nederlands lezen).

Zoeken! Ook via het menu in het linker menu. Invullen van "hoe maak ik een tabel" levert No results were found for this search. Use the "Back" button of your browser or click here!"

Wacht eens even. Er was geloof ik nog ergens een draadje speciaal over hoe je alles kan doen. Nee, staat niet bij populaire forums (blokje in linkermenu).

Ha, gevonden! Natuurlijk. Dat ik daar niet eerder aan dacht. Ik vroeg me al af, hoe het kon, dat anderen zomaar partijen kunnen posten. Alles staat haarfijn uitgelegd in het bovenbalk menu. Gewoon, Het forum, en daarna Handleiding. Nee, ik ga niet kijken naar de veelgestelde vragen, dat was even een test om te kijken of mijn korte termijn geheugen nog werkt.
Wat een uitgebreide uitleg vind ik hier. Tabellen, speciale codes, geven van een reply, dit is het. Nou ja, hoe ik een antwoord kan verbergen achter een knop staat er net even niet bij, dan zal ik maar zoeken op een post van de Baas, die reageerde op een vraag van de mooiste zetten.....

Oeps, mijn quote computer-tijd is bijna op. Ik zal snel even mijn reactie previewen en posten, het converteren naar een ander opmaak laat ik maar even zitten.

03-02-2012 21:55 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Wellicht is dat zo. Ik vind het alleen jammer. Mijn doel als developer is toch om het gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken, en ik twijfel of dat helemaal gelukt is.


Ik vind van wel. Als je het nog gebruikersvriendelijker wilt maken (wat natuurlijk wel kan) krijg je te maken met de wet van verminderende meeropbrengst. Jouw tijd staat dan niet in verhouding tot de "winst" die het oplevert.

Natuurlijk ben ik altijd bereid om mensen "live" te laten zien hoe iets werkt. Dat werkt vaak nog het best. En ondertussen moeten wij, die het weten, maar berichten blijven aanpassen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-02-2012 00:42 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller