Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [6]: Chiel van Oosterom versterkt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Interne competitie [6]: Chiel van Oosterom versterkt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom versterkte zijn koppositie met een overwinning op Arend van Dop.

De stelling leek bij Arend en Chiel lange tijd in evenwicht, maar Arend pakte het lastige toreneindspel iets te passief aan. Chiels pionnen gingen lopen, en daarmee forceerde hij de winst.

Van de achtervolgers was een groot deel afwezig of actief in de externe competitie. Kees van der Meer deelde het punt met nieuwkomer Michael Stradinger. Bobby Voogt speelde tegen Kim Meulenbroek, en zag Kim steeds verder het initiatief nemen. Met een verbrokkelde koningsstelling had hij te veel zwaktes en verloor.

Ook het duel tussen Richard Oranje en Joram op den Kelder kreeg geen winnaar. Vanuit de opening leek Richard een prettig ruimtevoordeel te krijgen, maar daar wist hij geen groot voordeel uit te halen. De runner-up van vorig jaar, Gert Legemaat, was als laatste klaar deze ronde. Hij nam echter wel een vol punt mee naar huis, nadat hij het eindspel had gewonnen van Willem-Jan van den Broek.

Koert ter Veen en Arno Wiersma maakten beiden een sprongetje voorwaarts op de lijst door overwinningen op Gerrit Bussmann en Jesus Munuzuri.

Alle uitslagen en de tussenstand staan op de pagina van de interne competitie, of zijn via de onderstaande links te bekijken:
Uitslagen interne competitie (6).
Tussenstand interne competitie(6).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-11-2004 11:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Svesnikov Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René..ja de bekende in de toren(figuurlijk) overspeelde mij doordat ik de Svesnikov niet kende,zowel de persoon als de opening. Dus na e4 en c5 enz deed mijn paard 3 zetten die niets opleverden. Ja en hoe dan verder...na de analyse snapte ik wel hoe het verder had....maar dat was telaat uiteraard... prutsen wordt het dan..wachten totdat je gewurd wordt! In voetbaltaal ..het hele middenveld was onbezet, door mij, en de vleugels waren lam en de keeper had overwerk. Goed gespeeld René.

02-11-2004 12:54 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt, Rick, maar het is enigszins onfortuinlijk dat je het niet kende. Na Pxc6 komt zwart in een prettige (en bekende) stelling voor iemand die die opening speelt.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-11-2004 14:46 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

joram speelde koningindisch, hetgeen ik met de ongebruikelijke 4 pionnen aanvalk bestreed. Nadat joram een kansrijke voortzetting miste , kreeg ik wel wat voordeel maar dat werd vakkundig door Joram geneutraliseerd. Ik moest uiteindelijk wel driemaal dezelfde stelling erin brengen en bij de tweede maal bood joram remise aan, wat ik na enig nadenken maar aannam. Een winstpoging zou namelijk een verliespoging hebben betekend.

02-11-2004 14:54 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller