Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Michiel en Joost doen mee in Hoogeveen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (5): « previous 1 [2] 3 4 next » ... last » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert, meesters en grootmeesters motiveren ons (ik spreek ook namens Joost) ietsje meer dan jij.... Kwaad

19-10-2004 22:11 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

een viervoudig nationaal kampioen ietsje meer dan een tweevoudig plaatselijk-schaakclubje-kampioen....Knipoog

19-10-2004 22:17 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heren (grootheden), niet zo onaardig tegen Gert, hij bedoelt het zo goed... (en hij mist Samson) Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-10-2004 22:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Hhmm ok...
Nog 1 buitenlander extra toch?


Even kijken wat het Fide titelregelement zegt:

* Minimaal 9 partijen gespeeld
* Zwitsers toernooi met minimaal 20 buitenlandse spelers uit 3 landen met FIDE rating, waarvan minimaal 10 (W)GM's of (W)IM's
* 40+% van de tegenstanders buitenlander
* 50+% van de tegenstanders titelhouders, excl. (W)CM
* (voor IM norm) minimaal 2 GM's en 2 IM's of 1GM en 3IM's
* TPR van minimaal 2451

Ik geloof dat alles wel snor zit of anders komt. Nu alleen de tpr nog. Hup Michiel! Hup, Joost!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

19-10-2004 22:25 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Michiel
Gert, meesters en grootmeesters motiveren ons (ik spreek ook namens Joost) ietsje meer dan jij.... Kwaad


De grote vraag is nu alleen in hoeverre jullie je tegenstanders motiveren. Lach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

19-10-2004 22:27 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Niet te geloven! Zijn dit dezelfde 2 heren die ik regelmatig versla bij DSC? Hebben zij toverdrank gedronken of zo? Knipoog
wellicht nemen ze zo'n toernooi wat serieuzer dan de interne

19-10-2004 23:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Michiel
Joost speelde gisteren redelijk goed tegen GM Zhang Pengxiang (2519), totdat hij op bepaald moment een verkeerd plan koos. Vandaag won hij gemakkelijk van Fokko Hemminga (2089).

Ik won gisteren van Geon Knol (2110) nadat ik vrijwel gewonnen uit de opening was gekomen, helaas zag ik een simpel trucje over het hoofd (kostte een kwaliteit), maar mijn stelling was zo goed dat ik daarna redelijk soepel won. Vandaag tegen IM Erwin L'Ami (2516); volgde lang theorie, stond gelijk, maar gaf onnodig een pion weg zodat ik nog moest keepen, wat wonderwel lukte: remise! Wel grappig dat L'Ami op teletekst zei dat hij het punt al 'geschreven' had, maar helaas dus.

Morgen moet ik tegen IM Porat en Joost tegen IM Grooten.
De in net pak gestoken L'Ami won achter elkaar van Herman Grooten die een scherpe variant van het Nimzo-Indisch niet voldoende in de vingers bleek te hebben. "Met een pak speel ik misschien wel beter", dacht l'Ami. "Had ik wel eens eerder gedaan, eveneens met een goed resultaat." Of zijn vorm goed is weet l'Ami nog niet: "Ik heb nog niet echt indrukwekkende tegenstanders ontmoet. Daardoor zit een grootmeesternorm er ook niet meer in."

van wissen niet indrukwekkend ???

19-10-2004 23:13 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Nu alleen de tpr nog.


36 Van Wissen, Michiel 3.5 14.5 9.00 2297 2548 +1.70

2548 niet hoog genoeg?!

19-10-2004 23:20 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Michiel
Gert, meesters en grootmeesters motiveren ons (ik spreek ook namens Joost) ietsje meer dan jij.... Kwaad


Erg slap excuus heren. De volgende keren eis ik gewoon steevast een pak slaag van jullie te krijgen (op het schaakbord wel te verstaan). Zo niet dan word ik zelf wel even (groot-)meester. Misschien krijg ik dan eindelijk een beetje tegenstand van jullie Draaiend hoofd

PS uiteindelijk zijn we allemaal knoeiers, nietwaar? Knipoog

__________________
Homo Caïssapiens

20-10-2004 07:45 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Michiel

Quote

Nu alleen de tpr nog.

2548 niet hoog genoeg?!

Je moet het nog even vasthouden natuurlijk, maar ik heb er vertrouwen in. Zet hem op!
Goed zo! Ja! Goed zo!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-10-2004 08:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Zo niet dan wordt ik zelf wel even [groot-]meester.


Dan zal je toch toernooien moeten gaan spelen, Gert.
Begin eerst maar eens met goed Nederlands, dat kenmerkt de ware meester Glimlach

20-10-2004 10:06 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost, Michiel, ondanks alle vernederingen die jullie mij aandoen Huil 2 wens ik jullie veel succes vanmiddag. Geef ze van katoen die grootmeesters! Goed zo! Goed zo!

__________________
Homo Caïssapiens

20-10-2004 10:49 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2200+ kan je CM aanvragen toch? Glimlach

20-10-2004 12:16 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Diegene die de titel van CM aanvraagt, wordt niet helemaal serieus genomen....

20-10-2004 12:25 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

spannend hoor, nog steeds geen uitslag!

20-10-2004 18:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

7 Van Wissen, Michiel ( 3.5) - Erenburg, Sergey ( 3.5) 36- 6 1/2
14 Jonkman, Harmen ( 3 ) - Michielsen, Joost ( 3 ) 18- 49 1-0


Wow. Go Michiel!

20-10-2004 19:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Gert, leef je nog? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert, al je vaste waarden over rangen en standen zijn door MvW nu door elkaar geschud.
Misschien heeft zo'n schok het uitsterven van de Homo Erectus tot gevolg gehad, dus ik zou maar uitkijken.

Michiel, je was bij die externe terecht niet bang voor ene Lahaye, als je een verrekijker meeneemt dan zie je hem wel ergens achterin de zaal zitten. Van der Wiel lijkt me niet de zwaarste tegenstander die je hebt ontmoet, hij is immers een dagje ouder (of is hij de laatste der Homo Erecti?).

(Homo Erecti is geen correct Latijns, maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Ik heb enige klassieke opvoeding geproefd, maar besloot daarna tot de leus "Veni, vidi, fugi", ik kwam, ik zag en ik vluchtte. Nu wordt Latijn bijna alleen maar gebruikt door studenten die in hun drang om bij de maatschappij te horen graag indruk proberen te maken op de buitenwereld. Indruk maken lukt, het geeft een beschonken indruk).

Nou Michiel, gewoon John even verslaan (hij gaat te ver in zijn pogingen om je te verslaan, gewoon blijven zitten). Na het Wielen nog een beetje freewheelen en je hebt een schitterend resultaat. Of nog even de tanden op elkaar en ook nog een prijs ophalen!

20-10-2004 20:54 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een update van onze avonturen in Hoogeveen.

Joost speelde tegen GM Jonkman en kon een slecht gespeelde opening niet meer goedmaken. Helaas een nul dus. Ik speelde tegen GM Erenburg (Israelisch kampioen 2004) en dacht dat ik erg goed stond rond zet 20. Maar dat viel tegen en in wederzijdse tijdnood kwam ik in een verloren eindspel terecht. Dat speelde Erenburg dermate slecht dat ik ontsnapte...

Morgen speelt Joost tegen IM Afek (Aflekje voor intimi, Simon Dirkse kent hem ook nog..) en ik tegen GM John van der Wiel. Zoals gebruikelijk staan we weer garant voor spektakel. Komt ons allen aanmoedigen!!!

20-10-2004 23:34 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bravo! Goed zo!

Helaas was de partij niet live te volgen. De kroongroep had vrijaf, maar in plaats van de twee slots in te vullen met extra partijen lieten ze die gewoon leeg.
Hopelijk morgen wel - hoewel Michiel op bord 8 speelt.

Op de website:

Quote

Michiel van Wissen zette zijn opmerkelijke reeks voort met een zwaarbevochten remise op de sterke Israëlier Sergey Erenburg.


Quote

Originally posted by Michiel
Komt ons allen aanmoedigen!!!


Da's érg ver fietsen Glimlach
Als iemand één dezer dagen die kant op gaat wil ik best mee Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-10-2004 00:53 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

kans op een wonder Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote Walter: "Nou Michiel, gewoon John even verslaan [hij gaat te ver in zijn pogingen om je te verslaan, gewoon blijven zitten]. Na het Wielen nog een beetje freewheelen en je hebt een schitterend resultaat. Of nog even de tanden op elkaar en ook nog een prijs ophalen!"

Jij denkt er wel wat makkelijk over, Walter. Vermoedelijk verschijnt Van der Wiel supergemotiveerd achter het bord. Van Wissen natuurlijk óók. Beiden zijn [volgens mijn theorie] dan 150 punten méér waard dan hun rating. Van der Wiel heeft wit, heeft zeer veel ervaring, ook met CM's Knipoog die ver boven zichzelf uitstijgen. Kortom. op papier is Michiel vrij kansloos.

Maar..... er bestaan ook nog zaken als bioritmiek, privé-perikelen, onverklaarbare off-days, stellingsgeluk en bovenal....................... Geschokt Tong WONDEREN Tong Geschokt

Zouden we het WONDER vanmiddag mogen aanschouwen?

__________________
Homo Caïssapiens

21-10-2004 08:58 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Pages (5): « previous 1 [2] 3 4 next » ... last »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller