Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Michiel en Joost doen mee in Hoogeveen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (5): « first ... « previous 3 4 [5] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeg Michiel,
lekker bezig! Hou de naam van de club maar een beetje hoog, vergeet DSC niet te noemen in de vele interviews die zullen volgen...
was je verloofde/vriendin ook nog een beetje trots of snapt ze het niet echt?

Enne...is het niet wat voor de Delftse Post, een groot interview in het sportkatern?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

23-10-2004 20:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel, ondanks alles: gefeliciteerd!
Verder commentaar zal ik je ditmaal maar besparen Knipoog

__________________
Homo Caïssapiens

23-10-2004 22:13 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Michiel en Joost beiden goed gedaan ! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vooral Michiel gefeliciteerd. Na de enerverende partij in de achtste ronde vergeef ik je de salonremise. Juist een toekomstig GM ziet goed in wanneer er wel/niet op winst gespeeld moet worden.
Vorig jaar leek Marten onbetwist de sterkste te zijn, maar dat staat nu op losse schroeven. Als DSC1 gaat promoveren, dan zijn de heren Michielsen, Wortel en vooral Van Wissen de duidelijke voortrekkers van het team.
Prima!

23-10-2004 23:05 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Geweldig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel,
Gefeliciteerd met dit prachtige resultaat.

24-10-2004 12:55 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Iedereen bedankt!

PS Naast beauty heeft mijn vriendin ook brains...

25-10-2004 08:28 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Gelukwens! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik schaar mij in het koor van degenen die Van Wissen bewonderen en van harte gelukwensen met dit prachtige resultaat.
Duurde de partij inderdaad een half uurtje? Zaterdag om 12:29 verscheen deze remise op Teletekst bij de uitslagen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

25-10-2004 08:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Michiel
Naast beauty heeft mijn vriendin ook brains...

Allicht... (ik had niet anders verwacht)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2004 08:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Duurde de partij inderdaad een half uurtje? Zaterdag om 12:29 verscheen deze remise op Teletekst bij de uitslagen.


Het vragen naar de bekende weg wordt hier zo´n beetje schering en inslag. Eerst Gert, die zich afvroeg hoe de partij tegen Wiel verlopen was en nu winfvdm. Mensen: is het echt zo moeilijk om naar www.essentchess.nl te gaan en de partijen te downloaden?!

Van schakers verwacht ik toch iets meer zelfredzaamheid Glimlach

Overigens moet 41...Kh8 vervangen worden door 41...Qb8 (Van Wissen-Brodsky) en 5....Ld6 door 5...d6 (Van Wissen-Blees). Degene die de partijen invoerde, was een niet al te sterke schaakster en ze weigerde Fritz aan te zetten tijdens het invoeren. Afgaande op mijn eigen partijen bevat zo'n 30-40 % van de ingevoerde partijen van het toernooi verkeerde (i.e. niet gespeelde) zetten.

25-10-2004 09:21 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb - zoals je hebt kunnen lezen - je partij tegen Van der Wiel gezien. Je laatste partij (nog) niet. Wat ik - net als Kees - begreep is dat je snel klaar was. (Er kwamen juichend mensen binnen zaterdag dat het je gelukt was)

Wat ik me afvroeg: je staat na 7 ronden zo goed als veilig. (Wat een enorme prestatie is natuurlijk) Bij genoeg tegenstand (wat - duh - nog niet bekend was voor ronde 9), en anders moet je nog één remise halen voordat de buit binnen is. Levert dat niet een gigantische hoeveelheid stress op? Zeker wanneer je tijdens je achtste partij denkt: "Shit, deze ga ik niet meer redden"?

Ik heb je - dat weet je - schaaktechnisch zeer hoog staan, maar als het om stress (en andere psychische factoren) aankomt ben je ook maar een 'gewoon' mens van vlees en bloed. Ik denk dat ik zo'n laatste partij of de sterren van de hemel speel, of geen deuk in een pakje boter sla. Een degelijke snelle remise - Walter gaf dat al aan - zou er bij mij niet inzitten...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2004 10:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm....om even de feiten correct te hebben: ik heb tijdens de partij in de 8e ronde nooit gedacht dat ik het niet meer zou redden. Twee zetten voor het einde misschien, maar toen had ik geen tijd daarover na te denken...Glimlach

In de laatste ronde kan je natuurlijk altijd remise aanbieden, wat ik dan ook gedaan heb. Als dat niet geaccepteerd wordt, dan speel je gewoon verder. Zo goed was Blees nou ook niet weer niet bezig in het toernooi (b.v. heel snel verloren van Boersma (2221) en hij had moeten verliezen van Van der Veen (2122) ).

Het beste is gewoon je te concentreren op goed schaken en alle randverschijnselen te vergeten.

25-10-2004 10:46 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

He Michiel, gefeliciteerd!

Ik heb eerlijk gezegd nog geen potjes van je nagespeeld (krijgen we vanavond uit Hoogeveen iets moois te zien?), maar dit is een prestatie van formaat!

Uiteraard is dit de eerste stap van een route richting IM, toch?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

25-10-2004 10:49 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

iets moois uit Hoogeveen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

krijgen we vanavond uit Hoogeveen iets moois te zien?


Vraag dat maar aan Short....(zie www.utrechtschaak.nl)
Draaiend hoofd Draaiend hoofd

25-10-2004 10:54 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Pages (5): « first ... « previous 3 4 [5]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller