Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Op tijd beginnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Op tijd beginnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik vraag me af waarom het gebruikelijk is om om 20.00 te beginnen. Dit terwijl volgens de regeltjes de interne gewoon om 19.45 begint. Als er een goede reden is om consequent om 20.00 te beginnen zal ik dat niet tegenhouden...maar anders begin ik liever op de tijd zoals de regels voorschrijven: 19.45!

27-09-2004 00:42 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kunnen mijn tegenstanders er niet gewoon rekening mee houden dat ik gewoon pertinent, overal en altijd, te laat kom, en de klok pas om 20 15 aanzetten?

O nee, wacht, dan kom ik waarschijnlijk voortaan pas 20 30 ofzo... Tevreden

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-09-2004 00:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is niets op tegen om om 19.45 de klok aan te zetten. Er zijn ook diverse spelers die dat doen.

27-09-2004 08:25 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De interne competitie begint officieel om 19.45. Spelers (bv Arend Bosma, die de laatste bus naar Pijnacker moet hebben, of anderen die gewoon op tijd thuis willen zijn) zetten dus gewoon hun klok aan om 19.45, en hebben daartoe ook het recht.
Dat veel tegenstanders gewoon wachten op hun tegenstander is pure beleefdheid, maar daar valt geen enkel recht aan te ontlenen.

Schakers die consequent later dan 19.45 binnenkomen lopen dus het door henzelf gekozen risico (behalve in gevallen van overmacht natuurlijk) dat hun klok al loopt. Ze lopen dan volgens de reglementen drie risico's:
- tijdsachterstand;
- dat hun tegenstander opnieuw wordt ingedeeld rond 20.15;
- dat als ze meer dan een uur te laat komen de partij voor hen verloren wordt verklaard.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

27-09-2004 08:46 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller