Delfts Schaakforum » Overig » Internet » Snelle uitslagen HSB-competitie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zier er inderdaad netjes uit.

Wat ik daar wel mis (maar er is nog geen wedstrijd gespeeld dus die komen waarschijnlijk nog) zijn de persoonlijke uitslagen.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

04-10-2004 08:46 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof dat jullie hier wel heel makkelijk aan het volgende punt voorbij gaan: tijd. Jullie hebben duidelijk geen enkel benul hoeveel tijd het kost om dergelijke sites in de lucht te houden...

Het is leuk dat dat de webmaster van de RSB schijnbaar al zijn vrije tijd stop in het up-to-date houden van een kale html-site (sic, alles is dus met het handje geklopt) maar dat is meer dan wat je van een webmaster mag verwachten. Ik ken Johan (onze webmaster) niet heel persoonlijk maar heb vorig jaar (uit functie) wel eens met hem over deze zaken gecommunuceerd. Ook die website is kale html en zit kwa structuur/architectuur aan zijn max.

Toegegeven, de RSB site ziet er ook iets mooier uit (vind hem trouwens niet heel mooi, maar da's smaak) maar ook daar blijft het behelpen. Ik kan me gelukkig prijzen met een stuk of 10 mensen die mij bijstaan met het plaatsen van nieuws, uitslagen etc. Maar dat is luxe...


Oja, Gera is weer bij! 8) Glimlach 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2004 09:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gera is weer bij = Gera is terug van vakantie?

05-10-2004 09:30 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, ze is terug van vakantie, en ook weer bij met de uitslagenverwerking op de HSB-site (zowel team- als persoonlijke resultaten).

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

05-10-2004 09:32 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dus, Corniel?
Als hij/zij de website niet actueel kan houden is hij/zij dus simpelweg niet de spreekwoordelijke juiste man op de juiste plaats.
En probeer me nou niet te vertellen dat het moeilijk is om kale html bij te houden. Ik heb zelf 2 jaar lang zo de website van SV Leiderdorp bijgehouden. Ok, het kost wat meer tijd, maar het is best te doen. En sowieso: dat doe je dan ook wel jezelf aan.

En dan nog iets: als je dit soort dingen laat liggen is het ineens VEEL werk. Doe je dit meteen als het binnenkomt, dan ben je met een minuut of 2 klaar.

06-10-2004 00:27 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een typisch geval van niet-lineaire schaling: een website in kale html wordt wanneer hij groter wordt veel moeilijker onderhoudbaar. Mijn gevoel zegt me: 4x groter, 16x meer werk hem te onderhouden. Elk linkje moet immers handmatig gecontroleerd worden. En de HSB-website bevat volgens mij veel meer info dan de site van Leiderdorp.

Daarnaast heb je te maken met vrijwilligers: het is dus blijzijn met wat je hebt. Ze staan immers niet in rijen van tien te dringen om het over te nemen. Termen asl "niet de juiste man op de juiste plaats" zijn derhalve niet van toepassing.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2004 10:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het zeer bewonderingswaardig dat je ze verdedigt, maar dit is niet helemaal terecht volgens mij.

Een beetje copy-pasten wordt echt niet moeilijker
naarmate de site groter word. En zo bijzonder is de HSB site eigenlijk niet; staat weinig bijzonders op behalve de competitie uitslagen.

Natuurlijk zijn het vrijwilligers en moet je er eigenlijk blij mee zijn, maar een website die niet up to date is, is volkomen nutteloos.
En er is natuurlijk best een oplossing voor te vinden. Er zijn ongetwijfeld bonden die hun website beter voor elkaar hebben. Ik zie bijvoorbeeld de in mijn ogen slechte website van de leidse schaakbond. Dat heeft nu een 'form' om uitslagen electronisch door te geven. Nu weet ik niet hoeveel dit automatisch doet, maar wat mij betreft zou dit een hoop werk kunnen besparen.

06-10-2004 11:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zou natuurlijk volledig automatisch kunnen Glimlach

06-10-2004 12:27 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslagen van op zondag gespeelde hockeywedstrijden staan vaak al zondagavond online. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de gebruikte constructie dat wanneer 1 partij de uitslag heeft doorgegeven de voorlopige uitslag tussen haakjes wordt gezet. Als ook de andere partij de uitslag heeft doorgegeven (en de 2 uitslagen matchen uiteraard) wordt de uitslag als definitief beschouwd. De uitslag wordt dan opgenemen in de stand die dan up-to-date is; volledig geautomatiseerd.

Net even een vriend van me gesproken die in die wereld zit en hij gaat nadenken over hoeveel werk het ongeveer zou kosten wil je zoiets volledig geautomatiseerd hebben. Zou de webmaster een hoop tijd schelen en de HSB-leden meer tevredenheid Tevreden

06-10-2004 13:40 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Het zou natuurlijk volledig automatisch kunnen Glimlach


Nou ja, er zal altijd een mens aan te pas moeten komen om de uitslagen te controleren, maar een veel minder grote moeite in ieder geval dan nu.

En dat dit kan is wel duidelijk. Maar dit gaat wel iets kosten...
Dus het zou inderdaad een idee kunnen zijn om te kijken of een andere bond dit misschien al heeft. En zo niet: een rol voor de KNSB?

06-10-2004 19:29 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het bijwerken van de externe is nu net het probleem niet. In die zin, dat als Gera de standen in haar programma invoert de html (die PRE code zeg maar) direct gegenereerd wordt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2004 21:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Probleem heeft een negatieve associatie; misschien is het een meer gewenste situatie als het bijwerken volledig automatisch gaat, en de HSB-site nog sneller up to date is.

06-10-2004 22:00 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Het bijwerken van de externe is nu net het probleem niet. In die zin, dat als Gera de standen in haar programma invoert de html (die PRE code zeg maar) direct gegenereerd wordt.


Waarom staan de uitslagen er dan NIET snel?

07-10-2004 00:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslagen staan er in het algemeen wel redelijk snel. Alleen de persoonlijke niet. Nu was Gera even op vakantie en duurde het even, da's dus imho eenmalig

07-10-2004 00:26 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja wat heb ik aan teamuitslagen als ik persoonlijke wil weten Glimlach

07-10-2004 09:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Merk op dat het vooral DSC was (weet ik van Gera) die de uitslagen laat inlevert/inleverde...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-10-2004 10:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het altijd sterke Scheve Toren 1 heeft de eerste wedstrijd gewonnen van Rijswijk 2 (5,5-2,5)

10-10-2004 19:46 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm ok ik was al bang voor Scheve Toren 1, maar nu weet ik het zeker Knipoog

07-10-2004 RHC-Arena 1 - Botwinnik 2 6 - 2
RHC-Arena gemiddeld 1830....
Volgens mij is de indeling van de HSB-1e klasse nogal vreemd...

10-10-2004 20:28 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat is er vreemd aan de indeling Martin? Volgens mij is die vrij gebalanceerd. In 1A zijn DSC4, HSV, en RSC-Belgisch Park ruim 1800-plus (HSV miste zijn sterke eerste-bordspeler in ronde 1). In 1B zijn Scheve Toren, Rijswijk 2 en RHC-Arena ruim 1800-plus. Ziet er redelijk evenwichtig uit wat mij betreft.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-10-2004 22:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We zullen zien, maar ik denk dat onze klasse sterker is.

10-10-2004 22:32 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller