Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » DSC Correspondentie-kampioenschap 2005 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (11): « first ... « previous 6 7 [8] 9 10 next » ... last »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weer een uitslag:
Chiel-Joost remise
Dit was totaal geen boeiende partij, want nu we op zet 20 tot remise besloten hebben, volgen we nog steeds bekende (zeer remise-) paden. Het had als nut dat ik nu, na wat analyse, met zwart niet meer bang ben om deze variant te spelen, maar verder ging het nergens over.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 14-12-2004 at 18:41.

14-12-2004 18:30 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nobel-Mannen: 1-0

Gelukkig, eindelijk in de plus. Henk en ik hadden een leuke pot. Ik kwam nogal goed uit de opening, maar Henk verdedigde zich zeer taai. Helaas kon hij kwaliteitsverlies niet voorkomen. Uiteindelijk bleek dat genoeg.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-12-2004 23:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Noot over de tussenstand:

in het schema'tje zijn bovenin 6.1&2 en 7.1&2 omgedraaid, dat staat nogal onlogisch, en je leest daardoor de uitslagen verkeerd.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-12-2004 02:15 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ton Paalvast (DCSV) heeft aangegeven mee te willen doen aan het DSC Correspondentieschaakkampioenschap. Ik zie geen problemen, behalve dat sommige spelers misschien vinden dat ze dan te veel partijen moeten spelen. Als alle deelnemers echter accoord gaan zie ik geen probleem op voorwaarde dat de partijen allen gestart zijn voor 7 januari 2005.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-12-2004 15:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Kan iemand mij vertellen waar ik de stand kan vinden? Knipoog


Natuurlijk, ik kan me de verwarring wel voorstellen. Lach Draaiend hoofd Lach

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

Vanaf heden staan ook de s.b.-punten en de +/- score vermeld (verschil tussen winst en verliespartijen)

Zijn er nog andere nuttige colommen dien men wenst?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-12-2004 12:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

helaas kan ik wederom geen zetten doen

06-01-2005 00:31 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

iedereen is weer aan zet ! Ja!

06-01-2005 00:57 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoewel het systeem het nog niet helemaal begreep is de partij Nobel-Oranje beëindigd. In een leuke aanvalspartij greep Richard mis, wat uiteindelijk bezegeld werd met mat.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-01-2005 10:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Hoewel het systeem het nog niet helemaal begreep is de partij Nobel-Oranje beëindigd. In een leuke aanvalspartij greep Richard mis, wat uiteindelijk bezegeld werd met mat.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess


in een reeds al hopeloze stelling, veroorzaakt door een menselijke openingsblunder, besloot ik er direct een eind aan te maken en corniel mat in 1 te gunnen. Hetgeen Corniel wel, maar het systeem echter inderdaad niet doorhad Glimlach
die wilde toch echt dat ik nog zetten ging doen, elke geprobeerde zet keurde die echter wel af. Aangezien ik anders door tijdsoverschrijding zou verliezen heb ik maar op de opgeefknop gedrukt.

07-01-2005 13:07 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De partij Torenstra - Michielsen is remise geworden. In een Rubinstein gaf Zwart weinig aanknopingpunten en al na 23 zetten werd de vrede getekend.

De andere partij tussen deze twee, hoewel zwaar ongeschikt voor correspondentie, is veel leuker Grijns

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-01-2005 16:09 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



Dit was het matbeeld Nobel-Oranje...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-01-2005 17:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prachtig!

Meestal is de keuze mat OF damewinst.
Hier gaat het om mat EN damewinst.

Schitterend! Prodent Prodent

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 11-01-2005 at 23:00.

11-01-2005 22:59 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar zoals Richard zei, hei liet het toe. Het was een duidelijk gebaar van: ik geef op...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-01-2005 23:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag is de partij Mannen-Nobel beindigd. Nadat wit goed uit de opening was gekomen (na een pionoffer) besloot zwart optijd de pion terug te offeren. Er ontstond een interresant middenspel: wit had een geïsoleerde vrijpion. Was deze sterk, of was deze zwak?Door een onnauwkeurig zetje van wit kon zwart deze winnen, maar de stelling leek nog steeds goed te houden voor wit. Dit bleek lastig dan gedacht en toen zwart via een combinatie nog een tweede pion won was het resterende dameeindspel onhoudbaar: 0-1.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-01-2005 23:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook de partij Chiel-Corniel is tot een einde gekomen. Ik haalde nagenoeg niets uit de opening. Langzamerhand kon ik dan toch nog wat ruimtevoordeel behalen, maar het was niet genoeg om uit de remisemarge te komen. Remise dus.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 20-01-2005 at 14:10.

20-01-2005 14:05 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nobel-Glimmerveen: ½-½



Wit gaat met een pion minder het Toreneindspel in. Wint er gefoceerd een terug en offert de twee resterende. In de bovenstaande stelling biedt zwart remise aan. Wit gaat accoord, maar had nog kunnen hopen op een blunder van zwart: 45.Td4?? Kf7! en zwart zou mat gegaan zijn. Maar gezien het verloop van de partij zou dat geen terechte uitslag zijn geweest.

Enfin, Martin is van de 0 af, ik sta nog steeds op +3 (alhoewel ik vrees dat het +2 zal worden) en heb nog twee partijen te gaan...

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-01-2005 16:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf ben ik bijna klaar met dit toernooi, maar dat kan ik niet van iedereen zeggen: Mark heeft zelfs nog geen enkele partij afgerond. Hoe staat iedereen er voor? En dan bedoel ik vooral hoever.

edit: typo

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 27-01-2005 at 18:09.

27-01-2005 16:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aantal zetten:
Chiel-Mark 20½
Mark-Chiel 19
Chiel-Martin 19
René-Chiel 33
Chiel-René 32½
Chiel-Henk 18½
Henk-Chiel 24
Joost-Chiel 24
Chiel-Richard 11½
Richard-Chiel 18
Bij een aantal partijen moeten mijn tegenstander en ik dus (lijkt mij) wat sneller gaan spelen

27-01-2005 18:00 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost - René: 1-0 Glimlach

Ik wist al heel lang dat ik hem zou verliezen.
In een bekende, dubieuze en superscherpe variant van de Sveshnikov stond deze veel geanalyzeerde stelling op het bord:



Joost speelde natuurlijk 23.d7, en toen had ik een probleem. Een beetje studeren leerde me dat Wit op zet 31 Glimlach een killer move heeft. Dat deze zet een nieuwtje was in mijn database, ligt aan mijn database.
Ik heb heel lang overwogen om hier 23...Tc7 te spelen, en Zwart kan heel lang gaan keepen, maar ik vond dat zo tegen het principe van de stelling ingaan dat ik er toch mee door ben gegaan: 23...Tc6.

Natuurlijk speelde Joost op zet 32 de zet die ik vreesde (ik kon hem 1 zet uitstellen) en vlak daarna gaf ik maar op.

Tot zet 30 was alles dus bekend, en de partijen die ik had waren remise. Niet vantevoren je DB met grootmeesters vertrouwen, dus Grijns

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

03-02-2005 20:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard-Chiel 0-1
Wit offerde al snel een pion, maar had daar nauwelijks compensatie voor. Vervolgens werden er nog een aantal stukken richting mijn koning gespeeld maar dat werkte alleen averechts.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

edit: 3x raden Knipoog

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 05-02-2005 at 08:18.

04-02-2005 21:33 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Pages (11): « first ... « previous 6 7 [8] 9 10 next » ... last »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller