Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » DSC Correspondentie-kampioenschap 2005 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (11): « first ... « previous 7 8 [9] 10 11 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De heren Mannen en Oranje beginnen gevaarlijk dicht bij een reglementaire nul te komen in hun partijen tegen mij...

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-03-2005 21:21 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel-René ½-½
Ik kwam wel lekker uit de opening, maar vervolgens dacht ik dat René waarschijnlijk niet Dxb2 kon spelen, wat bij nadere inspectie gewoon goed bleek. René kreeg een toren, een loper en een pion voor de dame en het was René die de winstkansen kreeg. Volgens mij speelde hij het niet helemaal nauwkeurig en uiteindelijk verwaterde zijn voordeel een beetje.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

edit: 2x raden

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 02-03-2005 at 12:11.

02-03-2005 11:52 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En wie gaat er voor ’t melkpak, René toch... Draaiend hoofd Tong Draaiend hoofd

Oeps, ik zag dat ik in iedergeval een uitslag niet meer in het tabelletje had staan (Michielsen-Torenstra). Zou iedereen zijn afgeronde partijen naar mij kunnen sturen?

edit: aanvulling

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-03-2005 12:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Chiel
Ik kwam wel lekker uit de opening, maar vervolgens dacht ik dat René waarschijnlijk niet Dxb2 kon spelen, wat bij nadere inspectie gewoon goed bleek. René kreeg een toren, een loper en een pion voor de dame en het was René die de winstkansen kreeg. Volgens mij speelde hij het niet helemaal nauwkeurig en uiteindelijk verwaterde zijn voordeel een beetje.


Het was wel een grappige pot. Inderdaad, de opening was rampzalig. Ik dacht dat ik de winst had, maar er zat een geweldige, diepe remisevariant in met eeuwig schaak die ik niet kon voorkomen en moest dus de minder aantrekkelijke zet doen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-03-2005 13:28 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om het maar wat duidelijker te maken: we gingen uit van deze chaos:



Nu lijkt 27...exf5 flinke winstkansen op te leveren: 28.Dxf5 Lxf3 29.Pg5!



Het punt is dat Zwart nu niet beter heeft dan 29...0-0 met een klein voordeeltje.
Ik had vele zetten eerder gerekend op 29...Tf8 30.Dxf3 en dacht dat 30....Pxd4 dodelijk was. Maar:



31.De3! (31.Lxd4? Tc1 en Wit gaat eraan.) 31...Lc3 32.Lxc3 Txc3 33.Dxd4 en nu lijkt 33...Tc1+ de genadeklap, maar Wit heeft eeuwig schaak: 34.Kf2 Txb1 35.Da4+ en Zwart komt er niet meer uit.

Vandaar op zet 27 toch maar wat anders - Lxf3 met een klein plusje maar meer tactische kansen dan na 0-0 in de genoemde variant.

Vanaf hier
zag ik het niet meer zitten. De pionnen gaan eraan en dan weet ik het niet meer. Misschien heb ik een lesje nodig? Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-03-2005 14:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn beide partijen tegen Henk zijn inmiddels verlopen vanwege de 30 dagen limiet, dus dat zijn 2 punten voor mij. Als ik mijn stelling tegen Chiel kan keepen maak ik misschien nog wel een kans Glimlach

02-03-2005 14:22 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Idem bij mij, maar ik geloof niet dat die 2 punten me heel hard omhoog gaan helpen in de ranglijst, ik zie alleen maar nullen bij Henk.

Ik geloof ook niet dat er echt haast gemaakt wordt bij het fixen van de account van Richard, dus die partijen verlopen binnenkort waarschijnlijk ook... Ik stel voor om deze dan verder te spelen op de dsc-webchess-dinges, die werkt toch inmiddels goed genoeg daarvoor ? (René ?)


Verder moet ik zelf ook weer een paar zetten gaan doen, er staan bij mij inmiddels ook een paar partijen 2 weken stil. Voor morgenavond moet dit wel lukken... (Eigenlijk een slecht excuus, maar als mensen een beetje zetten blijven doen doe ik zelf ook sneller zetten in andere partijen, omdat ik er dan vaker aan wordt herinnerd.)

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

02-03-2005 19:14 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat kan, maar de nieuwe login pagina geeft een fout. Dan moet ik de oude even terugzetten.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-03-2005 20:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De partij Henk-Chiel is verlopen gegaan en voor die partij claim ik dus een punt. De partij Chiel-Henk is nu net gered en kan dus gewoon verder gaan.

02-03-2005 21:58 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit alles betekent dus wel dat van alle partijen met een winnaar 46% door tijdsoverschrijding komt


 

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-03-2005 23:33 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard Oranje heeft zich teruggetrokken. Hierdoor zijn al zijn nog lopende partijen verloren verklaart.

voor de stand zie: www.delftseschaaksite.nl/corrchess

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-03-2005 11:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

heeft ie zich terug getrokken of is er nog steeds dat probleem met zijn account?

Lang toernooitje trouwens Tong 2

09-03-2005 11:54 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
heeft ie zich terug getrokken of is er nog steeds dat probleem met zijn account?


Ik vermoed dat ie de problemen zat was. Maar hij heeft geen reden genoemd in zijn e-mail.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-03-2005 12:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die pruts-site doet het nu ook niet.

Het spijt me als ik wat negatief ben, maar:
* Site meer dan eens down.
* Site naar mijn smaak erg langzaam.
* Veel te snelle session time-out. Als je even je stelling opzet om iets te checken en je bent even paar minuutjes bezig, dan moet je weer overnieuw inloggen etcetera.
* Onhandige client met die password problemen.
* Geen herinnerings-email na bijvoorbeeld 25 dagen.

Kortom, ik kan me wel voorstellen dat iemand het zat is.

09-03-2005 12:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is er iemand die zich dat niet kan voorstellen dan?

Ik hoop snel contact te hebben met Henk. Als hij mijn een dbdumb kan geven zouden de partijen verder gespeeld kunnen worden op www.delftseschaaksite.nl/webchess, tot die tijd zijn we echter (helaas) aangewezen op de site van Henk.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-03-2005 12:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het wel meevallen. OK, de site is een keer down. Nou en? We verliezen meer tijd door mensen die niet zetten.

Overigens vind ik dat die remise van jou tegen Richard wel in een 1 omgezet mag worden, als iedereen het daar mij eens is. Jij bent de enige.

*snif*

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-03-2005 16:09 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat zou betekenden dat Richard uit het toernooi wordt gezet, ook dat lijkt me niet nodg.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-03-2005 16:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat ik ervan hoor werkt de site over het algemeen goed en bovendien is hij gratis, itt een aantal andere locaties. Dat er nog een aantal problemen zijn is wel duidelijk, maar ik denk wel dat je daarbij oog moet hebben voor het feit dat schaakwereld.nl op vrijwillige basis is gebouwd.

Een kwalificatie als pruts-site lijkt me wat makkelijk en weinig constructief. De vraag is wat de precieze problemen zijn, wat Heman eraan kan/wil/gaat doen en of een mogelijk vervolgtoernooi dan ook bij schaakwereld gespeeld gaat worden.

09-03-2005 17:16 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het grootste probleem ligt hem volgens mij in het thuis hosten. Henk draait de site op zijn eigen werk-pc (als ik het wel heb). Dat komt de performance niet ten goede. Maar niet getreurt: www.delftseschaaksite.nl/webchess is bijna gereed en de editie 2005/2006 kan daar zonder probleem gehouden worden (is de hoop/verwachting).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-03-2005 18:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Ik vind het wel meevallen. OK, de site is een keer down. Nou en? We verliezen meer tijd door mensen die niet zetten.


Dat ik deze week nog geen zet heb gedaan komt toch echt doordat het inloggen al een aantal dagen niet lukt. En dit is niet voor het eerst. Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet altijd op tijd ben, maar het grootste deel van mijn tijdsoverschrijdingen komt toch echt hierdoor.

Als je het maar vaak genoeg probeert heb je hier waarschijnlijk minder last van, maar ik heb nog meer te doen, dus als ik een aantal zetten wil doen en die site houdt er ineens mee op kan het weleens een week duren voor ik het opnieuw probeer...

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Mark on 09-03-2005 at 18:19.

09-03-2005 18:19 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Pages (11): « first ... « previous 7 8 [9] 10 11 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller