Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » DSC Correspondentie-kampioenschap 2005 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (11): « previous 1 2 [3] 4 5 next » ... last »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik weet nog niet of ik mee ga doen. Vorige keren wilde het bij mij nogal versloffen na verloop van tijd.

Maar zo te zien gaat het toernooi in ieder geval door. Dan moet je kiezen voor de meest prettige oplossing, niet de goedkoopste. Als chessclub (dat is toch de site die Richard voorstelt) voor 15 euro een betere omgeving aanbiedt moet je die gewoon nemen. De extra opties die Richard opsoms klinken in ieder geval erg prettig.

Ik zou voorstellen om DSC een account aan te laten schaffen. Het is een officieel kampioenschap van DSC, daar wil de club best een paar euro aan uitgeven.
versloffen gebeurd je niet zo snel als je na elke zet een mail krijgt.

overigens kost het 18 dollar per jaar per speler. als je echter 1 voor 1 aanmeldt kun je per lid 3 maanden extra krijgen en betaal je uds voor 15 maanden circa 15 euro. 1 euro per maand.

13-09-2004 15:58 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Richard

Voorlopig wil ik eerst onderzoeken of dat via schaakclub.com gaat. Waarom zouden we betalen (wat sommige deelnemers afschrikt) als we het via een gelijksoortige site kunnen doen, zonder dat het geld kost?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-09-2004 16:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

schrijf je allen in bij lets play chess, betaal niet (word dus gastlid) , ik nodig een ieder dan uit voor het dsc-toernooi , iedereen accepteert, vervolgens kunnen we van start.

DUS : meld je aan als proeflid 9 of metten als lid)
zodra je ingelogd bent , selecteer dan ooievaar als friend ( zodat ik je nickname weet !)
zodra ik weet hoeveel mensen er mee doen kan ik het toernooi opzetten en iedereen uitnodigen !
grote voordeel : een prachtige interface, geen wedstrijdleider nodig, worldwide spelen , automatische email als er gezet is !

13-09-2004 17:19 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

aantal deelnemers minimaal 3, maximaal 15

13-09-2004 17:23 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
[...]grote voordeel : [...] geen wedstrijdleider nodig, [...]


Goed zo!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

14-09-2004 01:23 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Huh, geen E-mail notificatie bij een zet op schaakclub.com? Dit is zelfs bij het Webschaak van Schaakwereld.nl aanwezig... Mochten jullie interesse hebben dan kan het toernooi daar natuurlijk ook verspeeld worden Draaiend hoofd

14-09-2004 03:01 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oke, we hebben nu ook nog een derde alternatief: Henk, kan je ons aangeven wat we van jouw interface kunnen verwachten? (En speel je dan zelf ook mee?)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 08:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm ok, ik wil ook wel een poging wagen... 1 zet per week moet te doen zijn. Glimlach

Hoe zet je het precies op? Poules van 4, of iedereen tegelijk tegen elkaar?

Maar alleen als het gratis is natuurlijk; ik ben lid van ICC dus dat kan ook Glimlach

14-09-2004 09:33 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

als we dit seizoen klaar willen zijn moeten we onderhand wel eens gaan beginnen.

14-09-2004 14:45 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

je kan ook kiezen voor de eerste 40 zetten in 12 maanden en dan 1 zet per week...of is dat te traag?

Ik wil het ook wel weer eens proberen!

14-09-2004 14:51 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
je kan ook kiezen voor de eerste 40 zetten in 12 maanden en dan 1 zet per week...of is dat te traag?

Ik wil het ook wel weer eens proberen!


Delft, van uw verslaggever
Het correspondentieschaakkampioenschap 2000 - 3000 werd dit millenium gewonnen door . . .

Grijns Draaiend hoofd

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-09-2004 15:12 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oke, de features van Webschaak op Schaakwereld.nl:
- E-mail notificatie(vul e-mailadres in en je krijgt een e-mail na elke zet die je tegenstander doet)
- Mogelijkheid tot uitdagen van een ander lid(nogal wiedes)
- Ranglijst(vrij basaal, # partijen, # winst, # remise en # verlies)
- Instelbare autorefreshtijd(minimaal 25 seconden)
- Keuze tussen 2 setjes stukken(3D of 2D)
- PGN notatie of Tekstuele notatie
- Opgeefknop(tegenstander krijgt een e-mail indien hij e-mail notificatie aan heeft staan), Remiseknop, Verzoek-tot-zet-terug-knop.
- Menu met gegevens welke leden er online zijn en waar ze zich bevinden op de site.
- Chatbox(Schaakpraat) in hetzelfde scherm als het Webschaak
- Persoonlijke Berichten sturen naar andere leden of zelfs een hele klasse leden(denk aan de wedstrijdleider, die kan alle deelnemers aan het toernooi(dus bijv. klasse: "deelnemers Correspondentietoernooi DSC") dan tegelijk een bericht sturen, bijv. een indeling, het enige dat ik zou moeten doen is de deelnemers aan de aan te maken klasse toevoegen, of ik geef de wedstrijdleider die bevoegdheid op Schaakwereld.nl)

Ik geef eerlijk toe dat er ook enkele nadelen zijn, te weten:
- Het is me nog niet gelukt om een menuutje met openbare partijen te maken waardoor "buitenstaanders" mee zouden kunnen kijken met een partij. Alleen de 2 spelers kunnen nu dus nog hun partij zien. Wegens tijdgebrek zal dat menuutje dan ook nog wel even op zich laten wachten.
- De zetten van de partij staan onder het bord, de zetten kunnen alleen niet doorgelopen worden(dus die knopjes zoals, "ga naar beginstelling", "ga naar eindstelling", "ga 1 zet vooruit", "ga 1 zet terug", etc.

Tot slot aan Corniel: Ja het lijkt me sowieso leuk om mee te doen(als dat mag tenminste, als 'externe').

Hieronder volgen nog enkele "screenshots":

Plaatje bovenste gedeelte hoofdmenu:
(aan de linkerkant is een overzichtje van de Persoonlijke Berichten te zien(op de site zijn de regels klikbaar indien er een bericht is)
Ook kan je in het Online-menu links zien we er online is en waar die zich bevindt(Admin @ Webschaak))


 


Plaatje onderste gedeelte hoofdmenu:
(aan de linkerkant is de chatbox te zien(Schaakpraat))


 


Plaatje voorbeeldparij:


 

14-09-2004 15:19 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn beslissing staat vast: we gaan gezellig bij Henk schaken. (www.schaakwereld.nl dus)


Kan je de gebruikers vast aanmaken? (krijg je van mij de e-mail adressen)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 15:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geschokt Dat gaat snel. Moet er niet eerst gestemd worden? Ik kan me zo voorstellen dat de alternatieven meer functionaliteit bieden? Maar indien akkoord dan kan ik inderdaad zelf de gebruikers alvast aanmaken, hun account voor het Webschaakgedeelte zullen ze zelf even aan moeten maken, maar dat is vrij simpel, gewoon inloggen met je inloggegevens op Schaakwereld.nl en dan op Webschaak klikken en je naamgegevens invullen en op Nieuwe Webschaker klikken.

14-09-2004 15:41 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel, ik ben lid nu. Maar Heman, kan je vast een toernooiopzetje maken?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2004 16:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Partijen kunnen gespeeld worden wanneer iemand een ander uitdaagt. Ik zou jou dus nu bijv. kunnen uitdagen, meer niet. De toernooiopzet zal dus met de hand gemaakt moeten worden en bijv. hier in het forum geplaatst moeten worden(of op Schaakwereld.nl's forum in een besloten forumgedeelte), of als persoonlijk bericht naar alle deelnemers verstuurd kunnen worden via Schaakwereld.nl.
Vervolgens is het gewoon een kwestie van elkander uitdagen(bijv. alle witspelers moeten de zwartspeler uitdagen).

Of bedoel je wat anders? Frons

14-09-2004 16:24 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een probleempje bij het registreren (geprobeerd met IE en Mozilla):

Het plaatje bij "Voer de in de afbeelding getoonde code in" is niet zichtbaar.
Toch doorgaan geeft de melding "Code verificatei mislukt" (incl. spelfout dus, maar daar gaat het niet om).

Hoe kan ik me toch aanmelden ?

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

14-09-2004 16:42 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor de tip! Ik heb het gisteren ingevoerd, maar ik zal de verificatie voorlopig uitschakelen.

14-09-2004 16:55 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Keizer Corniel heeft beslist en het volk heeft niets te zeggen

14-09-2004 17:59 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste partijen zijn inmiddels begonnen. Een ieder die wil aanschuiven: schuif aan!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-09-2004 12:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pages (11): « previous 1 2 [3] 4 5 next » ... last »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller