Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » DSC Correspondentie-kampioenschap 2005 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 4.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (11): [1] 2 3 next » ... last »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC Correspondentieschaakkampioenschap 2005 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat de editie van 2004 wegens gebrek aan belangstelling werd afgeblazen willen we het dit jaar toch weer proberen. Dit jaar zijn we echter van voornemens om het kampioenschap niet per e-mail maar via internet te spelen. Via www.schaakwereld.nl om precies te zijn. Voordeel is dat je daar alleen maar je zet hoeft uit te voeren en het systeem zorgt voor de rest.

aanmelden
Dit is eigenlijk heel eenvoudig. Je surft naar www.schaakwereld.nl en maakt een account aan. Vervolgens daag je alle deelnemers uit het onderstaande rijtje uit voor zowel een partij met wit als een partij met zwart.

voorlopige deelnemerlijst

  1. Joost Michielsen (2285 - FIDE) Joost
  2. Chiel van Oosterom (2192 - FIDE) Chiel
  3. Henk Mannen (2191 - FIDE) Admin
  4. Richard Oranje (2082 - KNSB) Oranje
  5. Corniel Nobel (1979 - ICCF) Corniel
  6. Mark Versteegh (1896 - KNSB) Mark
  7. Martin Glimmerveen (1800) Martin
  8. René Torenstra (1800) René Torenstra


stand
deze is te volgen via www.delftseschaaksite.nl/corrchess

edit: deelnemers toegevoegd

edit: tekst veranderd, er stond dat deelname 19 dolar zou kosten wanneer we via www.letsplaychess.com zouden spelen, dat is nu van de baan

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-09-2004 12:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

voordeel van deze site, is dat alles netjes wordt bijgehouden. je hoeft geen stellingen meer op te zetten. je hebt een analysebord bij de hand. je krijgt keurig een email als er gezet is. je kunt in teamverband schaken.

09-09-2004 13:07 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

als jullie mij als referrer aangeven krijg ik 3 maanden gratis, hetgeen ik dan wel in een drankje aan de bar terugsponsor ofozoiets. mijn naam aldaar is Ooievaar.

09-09-2004 13:08 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vraag me alleen af hoeveel mensen willen betalen . . . daar heb ikzelf ook moeite mee.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

09-09-2004 16:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm.. Ik ben wel een beetje geďnteresseerd in correspondentieschaak. Dennis (Ruijgrok) doet dat ook regelmatig en dat levert best leuke partijen op tegen o.a. titelhouders. Bij die site (www.chessfriend.com) blijkt het lidmaatschap voor zover ik zie maar liefst 120 Euro te zijn en dat is toch een groot verschil met 19 dollar.
Weet iemand (een doorgewinterde correspondentiefreak) daarom wat de voordelen en nadelen van www.letsplaychess.com zijn?

09-09-2004 16:54 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet te geloven.. 120 euro, hoe durven ze het te vragen. Dat moet wel een erg mooie site zijn dan.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

09-09-2004 17:34 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb op zich wel belangstelling om mee te doen met correspondentieschaak. Maar ik heb er geen geld voor over.

09-09-2004 20:10 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Jan Willem Jan Willem is a Male
forumlid


geregistreerd: 15-05-2003
aantal berichten: 18

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speel op www.gameknot.com
Dat is gratis.

__________________
Een vriendelijke groet,
Jan Willem

09-09-2004 20:13 Jan Willem is offline Send an Email to Jan Willem Homepage of Jan Willem Search for Posts by Jan Willem Add Jan Willem to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zou je het via gameknot kunnen spelen Jan-Willem?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-09-2004 20:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jan Willem Jan Willem is a Male
forumlid


geregistreerd: 15-05-2003
aantal berichten: 18

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hangt ervan af hoe je je toernooi opzet.
Een belangrijke beperking als nieuw gratis lid is dat je maximaal 6 partijen tegelijkertijd kunt spelen.
Als dat geen probleem is, is het een geschikte site voor zo'n toernooi.

__________________
Een vriendelijke groet,
Jan Willem

09-09-2004 21:45 Jan Willem is offline Send an Email to Jan Willem Homepage of Jan Willem Search for Posts by Jan Willem Add Jan Willem to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat ligt natuurlijk aan het enthoussiasme. Maar als het bij schaakwereld.nl kan, kan het bij ons misschien ook. Ik zal HeMan eens vragen hoe hij aan die code komt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-09-2004 07:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen willen betalen . . . daar heb ikzelf ook moeite mee.
$ 19 is ongeveer euro 15 en dat voor 1 jaar. wat mij betreft zowat gratis. gezien de zeer prettige interface , toenooien, landenwdstrijden etc zowat voor niets te noemen. vroeger dedeze ze het per post, was heel wat duurder Glimlach

10-09-2004 13:40 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eventueel kun je ook via www.schaakclub.com spelen. Gratis registratie en maximaal 20 partijen per persoon. Als maximum tijd per zet kan 1 tot 9 dagen worden ingesteld. Melding per e-mail is mogelijk. Het aantal extra's is (nog) beperkt, maar er wordt wel aan gewerkt.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

10-09-2004 17:35 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Baseman, twee vraagjes:

  1. Hoe betrouwbaar is schaakclub.com?
  2. Zit jij toevallig in de organisatie?
  3. Zou je wedstrijdleider willen zijn van het DSC Correspondentieschaakkampioenschap 2005 als het bij schaakclub.com geschaakt wordt?
Nu, ja dat waren stiekem meer dan twee, maar ik hoop toch dat je ze allen wilt beantwoorden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-09-2004 18:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het zal wel aan mij liggen maar... Hoe wordt je er lid? (ik kan nergens een linkje vinden)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-09-2004 18:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Baseman, twee vraagjes:
  1. Hoe betrouwbaar is schaakclub.com?
  2. Zit jij toevallig in de organisatie?
  3. Zou je wedstrijdleider willen zijn van het DSC Correspondentieschaakkampioenschap 2005 als het bij schaakclub.com geschaakt wordt?


1. Geen idee wat de term 'betrouwbaar' in deze context inhoudt. Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld en ondertussen ongeveer een dertigtal partijen gespeeld. Nauwelijk off-line tijd en ook geen last van spam o.i.d.

2. Nee. Ik heb me aangemeld op verzoek van een jaarclubgenoot, die de maker kent. Ik ben er op geen enkele wijze bij betrokken anders dan als consument.

3. Ik heb geen flauw benul van de correspondentieschaakregels. In principe sta ik niet negatief tegenover het verzoek, als jullie beloven je allemaal netjes te gedragen. Knipoog
Ik heb zelf geen bepaalde voorkeur voor de site waarop het kampioenschap wordt gehouden. Voel je vrij om de meest gewenste/geschikte site te kiezen. Indien dat een betaalsite is, verwacht ik wel dat voor mij hieraan geen kosten zijn verbonden.

Quote

En het zal wel aan mij liggen maar... Hoe wordt je er lid? [ik kan nergens een linkje vinden]


Hmm, ik kan hem ook niet vinden. Ik zal even navragen hoe het zit.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

11-09-2004 01:12 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
$ 19 is ongeveer euro 15 en dat voor 1 jaar. wat mij betreft zowat gratis.

Gratis?! Da's een week eten of drie pakjes shag! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-09-2004 03:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb antwoord van de webmaster gekregen. De link is tijdelijk niet actief i.v.m. een komende update. Wie een account wil, kan naam en e-mailadres aan mij (PdB)doorgegeven. Ik zal het dan doorleiden naar de webmaster die een account voor jullie aanmaakt. Zodra de account is aangemaakt, kan een ieder inloggen via default password: 'password'. Deze is te wijzigen zodra je bent ingelogd.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

11-09-2004 13:21 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan stel ik het volgende voor:

  1. We gaan het DSC Correspondentieschaakkampioenschap 2005 spelen via schaakclub.com
  2. PdB/Baseman is wedstrijdleider
  3. Aanmelden via de wedstrijdleider
  4. Bedenktijd: maximaal 9 dagen per zet
  5. Aanvangsdatum: 1 oktober 2004
  6. Niet meer dan 20 deelnemers
  7. Round Robin
  8. Bij minder dan 8 deelnemers dubbelrondig
  9. Aanvang elo 1800 tenzij hogere rating (ICCF, FIDE, KNSB) kan worden ovelegd
  10. Deelname alleen voor DSC-leden

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-09-2004 14:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel: prima.
Zullen we 7 dagen afspreken? Misschien iets overzichtelijker en makkelijker in de agenda zetten na je zet Glimlach
Nog iets: centaur j/n?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-09-2004 17:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (11): [1] 2 3 next » ... last »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller