Delfts Schaakforum » Internationaal » Algemeen [internationaal] » Bobby Fischer opgepakt in Tokio
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Bobby Fischer opgepakt in Tokio Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bobby Fischer,al tien jaar op de loop voor de Amerikaanse autoriteiten, is op het vliegveld van Tokio aangehouden. Met een verlopen pas wilde de schaaklegende inchecken voor een vlucht naar Manilla.

Fischer werd in 1992 door een jury bij verstek veroordeeld wegens het schenden van de VN-sancties tegen het toenmalige Joegoslavië. Daar speelde hij met de Rus Boris Spassky voor $3,35 miljoen een rematch van de WK-tweekamp van 1972.

Sindsdien doet Fischer van zich spreken met antisemitische radiotoespraken en met het propageren van 'Fischerandom', een variant op schaak waarbij stukken op willekeurige velden op de laatste lijn worden geplaatst.

lees meer op o.a http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?...2]ChessBase.com

16-07-2004 15:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil geen politieke discussie starten en ik ben geen fan van Israels politiek.
Maar wat mij betreft mogen ze deze meneer nog wel wat anders aanrekenen dan het (wat mij betreft irrelevante en verjaarde) boycot-incident.
Zie zijn website.
Laat hij naast het schaken zijn mond maar houden.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-07-2004 22:38 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Boris Spassky - http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=1843
I would not like to defend or justify Bobby Fischer. He is what he is. I am asking only for one thing. For mercy, charity.

If for some reason it is impossible, I would like to ask you the following: Please correct the mistake of President François Mitterand in 1992. Bobby and myself committed the same crime. Put sanctions against me also. Arrest me. And put me in the same cell with Bobby Fischer. And give us a chess set.
Hij heeft toch wel karakter, die Spassky. Glimlach

En hier nog een brief van Bobby:

http://home.att.ne.jp/moon/fischer/list/p_55/55_0.htm

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

10-08-2004 10:04 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Spassky - goeie vent Grijns
... en typisch Fischer, om te eindigen met een quote van Dr. Martin Luther King.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-08-2004 15:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, nu schijnt het zelfs dat Fischer op het punt van trouwen staat. Zo las ik op chessbase.com. Het is een drama in vijf bedrijven aan het worden. Ik word wel een beetje verdrietig van dit gebeuren. Als je dan ook die foto ziet:


 


Ik kreeg direct associaties met Sadam Hoesein toen hij werd opgepakt. Waar is die charismatische wereldvreemde wat schutigere jonge man gebleven die de sterren uit de cosmos speelde?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-08-2004 10:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben gewoon lid bij DSC Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-08-2004 02:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

??
Het bier smaakte goed?

Draaiend hoofd

22-08-2004 11:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Waar is die charismatische wereldvreemde wat schutigere jonge man gebleven die de sterren uit de cosmos speelde?


Als je het mij vraagt is die Fischer in 72 overleden. Wat ziet ie er beroerd uit op deze foto zeg.

Geschokt

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

22-08-2004 13:09 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vrees dat je gelijk hebt Sander... (en de foto is inderdaad verschrikkelijk - de reden dat ik hem postte)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-08-2004 10:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ziet er inderdaad lekker uit zeg, 't is maar goed dat ik die foto niet vlak voor mijn lunch gezien heb!

23-08-2004 14:08 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

TOKIO (RTR) - Bobby Fischer moet Japan verlaten. Het ministerie van Justitie in Tokio liet dinsdag weten dat het beroep dat de ex-wereldkampioen schaken tegen dit voornemen had aangetekend, is verworpen. Het is nog niet duidelijk of Fischer op een vliegtuig naar de Verenigde Staten wordt gezet.

De nu 61-jarige Fischer speelde in 1992 een tweekamp tegen Boris Spassky in Joegoslavië, op een moment dat de VS wegens de burgeroorlog een economisch embargo hadden afgekondigd. Hij vertrok na de wedstrijd met 3 miljoen dollar prijzengeld op zak. De schaker riskeert in de Verenigde Staten tien jaar cel en een boete van 250.000 dollar. Na zijn tweekamp liet Fischer zich niet meer zien in zijn vaderland.

De schaker werd medio juli op de luchthaven Narita van Tokio aangehouden, omdat zijn paspoort was verlopen. Hij probeerde van alles om niet te worden uitgewezen. Zo liet hij de VS weten dat hij zijn staatsburgerschap opzegde en kondigde hij een huwelijk aan met een Japanse vrouw. Voor dat laatste had hij echter een geldig paspoort nodig.

Waar Robert James Fischer nu terechtkomt, is niet duidelijk. De Japanse wet schrijft voor, dat iemand die wordt uitgewezen op het vliegtuig naar het land van herkomst wordt gezet. De autoriteiten in Tokio verstrekten echter geen nadere details.


Voor de diehard fans: www.freebobby.org

Ik ben benieuwd. Als ie aan het NK mee wil doen mag ie van mij Nederlander worden. Lach Draaiend hoofd Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-08-2004 09:46 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ik ben benieuwd. Als ie aan het NK mee wil doen mag ie van mij Nederlander worden. Lach Draaiend hoofd Lach

Ook een goede aanwinst voor het DSC-toernooi.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-08-2004 20:13 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Ook een goede aanwinst voor het DSC-toernooi.


Waarom zo bescheiden? Waarom niet DSC1? Glimlach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

25-08-2004 22:37 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja precies! mooi bord 1 toch, tegenstander is iig meteen geintimeerd als hij er dan nog steeds zo uit ziet als op de foto!

Zijn ze ook eindelijk van Oranje af in 1!

Wie belt Lubbers ff?

26-08-2004 00:25 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan die ook schaken, dan?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-08-2004 16:24 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rob wel. Althans, hij kent de regels. En dan bedoel ik ook alle regels.

Helaas is begrijpen toch iets anders dan kennen ...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-08-2004 16:46 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er bestaat een R. Lubbers die een rating heeft. Of hij kan schaken en of hij bedoelt wordt betwijfel ik... Grijns Lach Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-08-2004 16:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

He Marco, we hebben het over dezelfde... Lach 8) Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-08-2004 16:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rene, wat maakt het uit of Lubbers kan schaken? Glimlach

27-08-2004 02:10 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Rene, wat maakt het uit of Lubbers kan schaken? Glimlach

Nou, ik laat me niet zomaar in mijn kont knijpen. Daar moet wel wat tegenover staan.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-08-2004 15:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller