Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [27]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [27] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel van Wissen is kampioen van DSC. In de laatste ronde versloeg hij Joram op den Kelder. Maar met zijn aanwezigheid had Michiel zijn titel al veiliggesteld. Achtervolger Ted Barendse verloor verrassend van Matthijs Ransijn, hetgeen Gert Legemaat op de slotdag aan de tweede plek hielp.

In de ratinggroep tot en met 1800 was de titel voor Henrik Tamerus. Ondanks zijn nederlaag tegen Gert Legemaat bleef hij Joel Udden (die niet speelde) voor.

De ratinggroep tot en met 1500 werd soeverein gewonnen door Roland ten Have. René Torenstra speelde eveneens een uitstekend seizoen maar moet genoegen nemen met de tweede plek.

De eindstand is te vinden op de pagina van de interne, of via de onderstaande link:
Eindstand interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-06-2004 17:35 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, vijfentwintigste, niet slecht niet goed. Achtste tot 1800. Ik vind het overingens vreemd dat Er nog steeds een speler in staat die nooit gespeeld heeft. En Joel Udden indelen in een ratingcatergorie op basis van een schatting die (gezien zijn rusultaten) niet klopt is ook wat vreemd.

Maar genoeg gemopperd, ik heb leuke potjes gespeeld tegen leuke tegenstanders. Volgend jaar weer!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-06-2004 08:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

toch nog 1ste in de B-groep, ik was toch even bang dat ik dat niet meer ging redden Glimlach

29-06-2004 09:41 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toch nog 4 interne partijen gespeeld! Tong
Helaas slecht gebruik gemaakt van m'n goede stelling tegen Patrick...

29-06-2004 11:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel, nu officieel gefeliciteerd! Ik denk wel de terechte winnaar, gezien je resultaten.

En Gert natuurlijk ook gefelicteerd met de tweede plaats (GRR!)

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

29-06-2004 12:40 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel: Gefeliciteerd! Tong Goed zo! Halleluja

Ikzelf ben zeer tevreden met de bescheiden 29e plaats. Een grote verbetering in vergelijking met vorig seizoen, en een aardige TPR over 22 partijen van 1715 - bijna 300 punten meer dan mijn vorige clubrating. Die zal wel te laag geweest zijn, dan Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

29-06-2004 17:10 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben dan uiteindelijk toch nog op de 50% uitgekomen. Drie gewonnen, drie verloren en een remise. Een keurige 31ste plaats was mijn deel. Grijns

De laatste partij tegen Frans Palm was echter wel een hele korte. Op zet 13 ruilde Frans verkeerd. Hij sloeg een stuk waarna ik met de dame terugsloeg (hij had de loper verwacht) en zowel een kwaliteit dreigde te winnen als mat op f7 dreide te geven. Frans zag het toen echter al niet meer zitten, aangezien hij bij ook zijn rokade op zou moeten geven. Hij gaf dus op, en zo was rond half negen alweer klaar.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-06-2004 19:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Geen geluk? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had duidelijk (?) geen geluk, mijn plaats in de ranglijst (13) zegt genoeg.
De eerste plaats in de veelvraat bokaal is me ontglipt, doordat eenmaal er geen tegenstander kwam opdagen.
Richard, veel geluk met de bokaal!
Eigenlijk ben ik niet bijgelovig, maar bijgeloof komt soms wel goed uit als kapstok als excuus om je nederlagen aan op te hangen. Zoals gisteren. Ik liet mijn "slechte" loper afruilen, terwijl die slechte loper juist van belang was om de controle op de centrum uit te oefenen.
Het is als in een een film: Zonder een slechterik komen de helden van het witte doek op witte paarden met mes (f3-f4 sneed overal doorheen) en vork (met schaak) je koelkast leeg eten.
De verse kampioen hoef ik geen geluk te wensen, want zoals een kampioen betaamt, dwingt hij zelf het geluk af. En ik heb hem persoonlijk al een hand geschud, een binaire wens is dan toch wel wat overvloedig.

Felicitaties dan toch voor de runners-up:

De Centelo's (100+ ELO-stijgers) Roland ten Have, Rene Torenstra, Rick Plomp, Herman Zonderland en Joel Udden (ach vooruit, precies 100, moet kunnen).

De bestormers (komen in de top 10 zonder voor het eerste uit te komen): Kees van der Meer, Patrick de Bas, Matthijs Ransijn en Pieter Buzing.

De vechtersbazen (meer dan 5 partijen en geen remises): Vitaly Kalikmanov, Dolf Mulder en Bart Vlasblom

En eigenlijk iedereen die met lol hebben gespeeld !

29-06-2004 22:11 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik mag zeker spreken van een gelukkig seizoen. Met enig regelmaat heb ik uit verloren stelling toch nog een half puntje uit de strijd weten te slepen. Martin was zelfs zo aardig een volledig punt te deponeren. (Dank, Martin! Tong ) Per saldo heeft dat een 7e plaats opgeleverd met 1/3e punt voorsprong op Matthijs. Helaas kon ik niet altijd aanwezig zijn, anders was ik misschien nog een plekje of 2 hoger geeindigd. Wel ben ik blij met mijn 'gelijkspel' tegen het eerste! Grijns


DSC1 - Patrick: 4,5 - 4,5
Ted (verlies voor mij)
Michiel (verlies en remise)
Gert (winst)
Arend (remise)
Richard (2x remise)
Joost (remise)
Walter (winst)

DSC2 - Patrick: 1 - 2
Joram (winst, verlies)
Kees (winst)

Overig - Patrick: 0 - 2

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

29-06-2004 22:26 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by baseman
Martin was zelfs zo aardig een volledig punt te deponeren. (Dank, Martin! Tong )

Quote


Overig - Patrick: 0 - 2


Graag gedaan
groeten,
Overig

Tong

30-06-2004 00:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by baseman
Per saldo heeft dat een 7e plaats opgeleverd met 1/3e punt voorsprong op Matthijs.



Erg knap Baseman, om nét genoeg over te houden voor de aanstormende horden!

En dat in een ranglijst waarin voor de leek (en daar reken ik mezelf ook onder) verder geen enkele logica te ontdekken is.

Ik pleit voor het snel publiceren van de TPR-s, in de hoop dat dáár dan iets uit komt wat beter te lezen is.

Of is dat de +/- kolom in enige vorm????

In dat geval pleit ik voor een gecorrigeerde lijst zonder punten voor bardienst en andere (externe) beslommeringen. Al zal dat wel geen goed doen voor mijn mooie 8e plaats Glimlach Knipoog Knipoog


Nu 8e, vorig jaar 9e: Pas op Michiel over (1-2-3-4-5-6-)7 jaar!

(Langzaam kom je er ook!)


Samenvattend: Leuk seizoen, maar die ranglijst........

30-06-2004 05:26 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aan die tpr werd gewerkt Matthijs. Maar wanneer je het aantal elopunten winst dan wel verlies deelt door het aantal gespeelde partijen heb je ook een goede indicatie...

En wat jij je bij een gecorrigeerde lijst voorstelt is me een raadsel, maar ik kan je nu al verzekeren dat die lijst niet logischer zal zijn dan deze...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-06-2004 08:01 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Matthijs
Of is dat de +/- kolom in enige vorm????


Dat is het huidig verschil in ELO-punten ten opzichte van je startrating.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-06-2004 13:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo, het seizoen zit er weer op.
Rond de 50 puntjes in de min, en dat valt nog mee omdat mijn interne rating veel lager was dan m'n KNSB-ELO.
Heb ik dan zo slecht gespeeld? Nee. Nog veel erger.
One ply-blunders waarbij het weggeven van een dame tegen René T. en 2x een stuk tegen Diederik v.H. men het meeste bij staan. Maar ach, serieus neem ik de interne sowieso al niet. Ja, bij het groepensysteem wil je graag je groep winnen, hier moet je vechten om plaats 30. Of misschien je ratinggroep winnen, joepie.

Nouja, de partij van maandag tegen Sander, dat was een mooie afsluiting, 1 die veel vertrouwen geeft. Heb het de komende tijd gigantisch druk, maar ik ga m'n best doen hem in Fritz te zetten (die ik dan eerst weer mag installeren - ja zo serieus neem ik dat schaakspel op het moment) en te becommentariëren, teneinde een kans te maken op de Plompprijs.

En wie weet, win ik dit seizoen dan toch nog iets.
Op schaakgebied, bedoel ik dan. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-07-2004 14:32 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel,
Gefeliciteerd met deze overwinning. Ondanks je hoge rating moet je het toch maar waar maken!

01-07-2004 20:03 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

vechten om plaats 30? Marco Marco Marco toch, jij moet toch net als ik kunnen meevechten om de top10 (wat me dus op de laatste speeldag toch niet gelukt is, de interne duurde precies 1 week te lang! En daar is Ted het ook vast mee eens)

01-07-2004 23:54 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

toch nog een 6e plaats na een niet al te best intern seizoen. op kees vand er meer na alleen maar 1e team spelers boven mij geeindigd en zelfs de wel in vorm zijnde de Baas nog net voor me gehouden. Gert toch nog voorbij Ted, chapeau ! Michiel nogmaals gefeliciteerd !

02-07-2004 10:21 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, ondanks dat de heer Glimmerveen zeer sterk speelde, was hij niet veel punten waard. Als ik zeer veel belang aan mijn uiteindelijke plek op de ranglijst had gehecht, had ik misschien nog geprotesteerd tegen de herindeling. Nu berust ik in het feit dat Richard met 11 extra partijen 30 keizerpunten meer heeft weten te scoren. Knipoog

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

02-07-2004 12:14 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Kampioenen! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste vrienden, na een zeer drukke week in Luxemburg en twee weken vakantie, bezag ik de eindstand van de Interne.
Vorig jaar was Legemaat kampioen met 1637 punten. Wie dit jaar kampioen wil worden, moet dus beter zijn dan Legemaat vorig jaar, meer puntjes scoren.
En zie, constateer zelf dat dat 10 spelers gelukt is. Wat geweldig! Ik stel dan ook voor deze 10 spelers allen tot kampioen uit te roepen. Van Wissen, Legemaat, Barendse en Van Dop gun ik dat van harte. Ik schik me wel, dat kost me geen moeite Glimlach . Oranje en De Baas Zelf zijn dan van een herkenbare emotie verlost, Ransijn verdient het beslist ook, en Buzing en Michielsen worden nog wel een keer kampioen dus benoem ze nu maar vast, dan hebben we dat meteen gehad.
Beste wedstrijdleider, neem je dat even op in je jaarverslag?
Alle kampioenen van harte gefeliciteerd!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

02-07-2004 12:35 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by baseman
Tsja, ondanks dat de heer Glimmerveen zeer sterk speelde, was hij niet veel punten waard. Als ik zeer veel belang aan mijn uiteindelijke plek op de ranglijst had gehecht, had ik misschien nog geprotesteerd tegen de herindeling. Nu berust ik in het feit dat Richard met 11 extra partijen 30 keizerpunten meer heeft weten te scoren. Knipoog
28 5/6 punt en dan nog al die gratis punten die dhr de baas heeft ontvangen nog even buiten beschouwing gelaten

02-07-2004 14:51 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller