HeMan 
actief DSC-lid

aantal berichten: 50
 |
|
Allereerst dank voor jullie deskundig commentaar.
"De link naar DSC mist" zag ik al aankomen, maar Corniel, waar moet ik 'm plaatsen? Een grote banner wellicht? Het kleurgebruik en de lay-out is naar mijn mening ook nog ondermaats.
Ik was ook ontevreden over de nieuwssectie, hij valt idd een beetje in het niet door de ietwat opdringerige links aan weerszijden.
Hier zal binnenkort het een en ander aan gaan veranderen(als ik weer wat meer tijd heb).
Mijn motivatie voor het opzetten van de site was tweeledig:
In de eerste plaats was het uit leergierigheid, die toets ik dan ook graag meteen in de praktijk en bij het verzinnen van een thema voor de site kwam ik uiteindelijk toch niet verder dan schaken.
Ten tweede miste ik nog het een en ander bij bestaande schaaksites. Zo heeft schakers.info bijv. een gebrek aan interactiviteit met haar gebruikers. Utrechtschaak heeft in feite alleen een forum en af en toe een lokaal nieuwsberichtje. De KNSB-site is vrij droog en heeft een trage nieuwsberichtgeving. Schaak.pagina.nl heeft veel links, echter veel hiervan is rommel.
Ik trachtte dus een pagina op te zetten met (kwaliteits)links, up-to-date nieuws waarop direct gereageerd kan worden en nog wat interactiviteit middels een forum, nieuwsbrief en een wekelijks polletje.
Ik was me er van bewust dat er al een sloot aan schaakinformatie op internet te vinden was, vooral schakers.info doet het in mijn ogen goed, maar het leek me alleen maar goed als er wat meer van dit soort sites opgezet zouden worden. Het kan altijd beter, en diversiteit kan geen kwaad.
Leuk dat jullie een reactie gaven, nu nog een reactie op mijn nieuwsberichtjes op schaakwereld.nl en mijn dag kan niet meer stuk 
|
|
01-06-2004 18:00 |
|
|