Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie N12 en N13: Het voorjaar is nakende 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 2.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 2.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Interne Competitie N12 en N13: Het voorjaar is nakende Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wegens achterstallig onderhoud een dubbel verslag.

N12
We beginnen met ronde 12 van de Najaarscompetitie. Wat wellicht de mooiste partij van deze ronde mag heten werd niet gespeeld in de interne competitie maar in de externe. Alexander speelde een vernietigende aanvalspartij aan de zwarte zijde van het Italiaans Tweepaardenspel. Zijn tegenstander snoepte wel erg veel pionnen, en Alexander, bij de Wijk aan Zee vierkampen ook al in bloedvorm speelde een partij die niet zou misstaan in een partij-verzameling van Morphy. Henk van den Bos heeft een mooie analyse gemaakt van de partij.

Sterke spelers ten over in de interne competitie deze maandag. Toch kwamen de vier op borden één en twee niet verder dan halve punten. Pieter Buzing en Bram van der Velden schoven ook aan. Jorick behaalde een knappe overwinning op Pieter, Bram wist wel overeind te blijven tegen Henk van den Belt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Erik Both-Gert Legemaat½-½
2Henk van den Bos (J)-Ted Barendse (J)½-½
3Jorick Laan-Pieter Buzing1-0
4Wytze Roël-Kees van der Meer1-0
5Bram van der Velden-Henk van den Belt1-0


René mengt zich al het hele seizoen om de promotiestrijd en mocht daarom vandaag aantreden tegen een sterke nieuwkomer. Berend Visser, het zal vast de achternaam zijn, is bezig aan een ijzersterk eerste seizoen in de B-groep en als hij niet oppast maakt hij kans om net na zijn lidmaatschap van DSC te promoveren naar de A-groep. Edgar deed ook goede zaken voor de interne en is ook een van de kanshebbers om zijn goede seizoen te bekronen met een promotie. Koen van Veelen speelde, ondanks zijn nominale lidmaatschap van de C-groep, alweer zijn derde(?) partij in de B-groep dit seizoen. Het moge duidelijk zijn dat Koen van plan is te promoveren en zijn overwinning op Hugo bewees maar eens te meer dat hij daar meer dan recht op heeft.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1René Poots-Berend Visser½-½
2Edgar Huisman-Tom Stoek1-0
3Simon Broos-Henk Stipdonk1-0
4Varun Kancharla-Jan van de Donk½-½
5Sumit Ganguly-Ed Eveleens½-½
6Ferdinand Schreuder-Jan van den Bolt0-1
7Konstantin Sidorov-Rob Smits (J)1-0
8Koen van Veelen-Hugo van der Laan1-0


De C-groep is uitgegroeid tot een leuk en afwisselende groep dit seizoen. Er zijn een heleboel nieuwkomers die qua niveau aardig bij elkaar zitten. Samen met de veteranen van de club die er spelen is er zo een hele interessante competitie ontstaan. Eerdergenoemde Koen van Veelen heeft de beste papieren om de groep te winnen maar daaronder kan nog van alles gebeuren. Jochem was deze week voor de tweede maal op de club, nadat hij de week ervoor aangeschoven was bij de training. De training wierp meteen zijn vruchten af en Wim Meijer moest wijken voor de debutant.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1João Martinho-Marco van Geest1-0
2Bert van der Willik-Michel van Baal0-1
3Ruud Fontijn-Simon Dirkse½-½
4Ernst Hanewald-Shawn Berg1-0
5Tjeerd Gieske-Léon Mau-Asam0-1
6Herman Zonderland-Marc Schleiss1-0
7Jochem Liefrink-Wim Meijer1-0


N13
De een-na-laatste ronde van de najaarscompetitie stond op het programma. De promotie- en degradatieplekken zijn nog verre van zeker dus er viel het nodige te bepalen. De partij van de week was een werkelijk pareltje. Henk van den Bos analyseerde één van de zeven hoofdzondes in de partij van Pieter en Bram: hebzucht .

Alexander, die zoals we hebben kunnen lezen in de analyse van Henk, recent door de 1900 is gebroken hield Erik Both op remise. Jorick die vorige week nog Pieter versloeg moest deze week passen voor de macht van de barcommissaris. Petra speelde een lange partij tegen Kees van der Meer, en hoewel Kees taai verdedigde was zijn stelling erg onprettig en was er aan het eind geen zicht meer op een extra halfje voor het melkpak.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Alexander Bruschke-Erik Both½-½
2Jorick Laan-Jouke van Gosliga0-1
3Pieter Buzing-Bram van der Velden1-0
4Mats Borgen-David Boersma½-½
5Kees van der Meer-Petra Randic0-1
6Henk van den Belt-Mees van den Berg0-1


Tom en Corniel, vorige week allebei afwezig schoven concurrenten Cock en René aan de kant. Zoals Corniel hieronder al toelichtte ging het vroeg fout voor de zwartspeler en kon Corniel daarna naar hartelust materiaal terugofferen om een hele sterke aanval te krijgen. Martin Verolme was ook weer terug op de club. Met het slechte weer van de afgelopen weken hadden we hem helaas moeten missen, maar hij was weer van de partij. Khaled Elsandel verwelkomde hem niet zachtzinnig terug en tekende voor het hele punt.


B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom Broekhuizen-Cock Hazeu1-0
2Corniel Nobel-René Poots1-0
3Martin Verolme-Khaled Elsandel0-1
4Willem de Koster-Theo Rekveldt0-1
5Tom Stoek-Gerard Bilars1-0
6Jan van de Donk-René Weerts1-0
7Mark Bas de Leur-Rob Smits (J)½-½
8Hugo van der Laan-Bernard Bot1-0


Koen van Veelen stelde promotie zo goed als veilig met zijn overwinning op Ruud Fontijn en duldt nu niemand meer voor zich op de ranglijst. Michel leed een dure nederlaag, die hem zomaar buiten mededinging kan stellen voor de 3 promotieplekken naar de B-groep. Shawn Berg won van Tjeerd Gieske. Tjeerd heeft het nog moelijk in zijn eerste seizoen bij de club, maar geeft duidelijk niet op. Met 8 optredens in de C-groep is hij al snel uitgegroeid tot een stabiele factor.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Koen van Veelen-Ruud Fontijn1-0
2Simon Dirkse-Michel van Baal1-0
3Marco van Geest-Ernst Hanewald1-0
4Shawn Berg-Tjeerd Gieske1-0
5Marc Schleiss-Bart van Cleef1-0


De tussenstand voor de huidige ronde is hier te vinden.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 28-01-2024 at 22:41.

23-01-2024 14:37 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was al weer een tijdje geleden dat ik m'n laatste (serieuze) partij speelde, en ik was benieuwd of ik roestig zou zijn, of dat het meeviel. Aan mijn tegenstander zou het in ieder geval niet liggen: ik heb een goede track record tegen René Poots. Hij speelt lekker actief, en het worden steevast tactische stellingen waarin ik - als sterkere schaker - vaak wel ergens kan winnen.

Zo ook gisteren. Al kan ik me heel goed voorstellen dat René gruwelde van zijn blunder die het spektakel inluidde:

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-01-2024 14:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

RE: Interne Competitie N13: Het voorjaar is nakende Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie overwinning Corniel.

Quote

Originally posted by Lars Visser
De een-na-laatste ronde van de najaarscompetitie stond op het programma. De promotie- en degradatieplekken zijn nog verre van zeker dus er viel het nodige te bepalen (..)


Lars, was dit niet de twee-na-laatste ronde? Het regelement zegt dat het najaar 15 ronden heeft en het voorjaar is dan de rest. Wat is de stand eigenlijk? Misschien wel zo sportief om nu al te zeggen dat ik maandag liever niet intern speel, omdat ik dinsdag met het 4e tegen DD 3 speel.

28-01-2024 17:59 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht dat we het ook in het reglement hadden aangepast. Het zou jammer zijn als dat niet zo is :/. Maar de intentie was inderdaad om een najaarscompetitie van 14 rondes te hebben dit jaar.

Vanwege het wegvallen van een aantal maandagen door bijvoorbeeld kerst en nieuwjaar, een extra trainingsavond en nog wat andere dingen zijn er dit jaar minder interne rondes dan normaal. Met 15 rondes zouden de verhoudingen tussen najaar en voorjaar wel heel scheef gelopen zijn dit jaar.

28-01-2024 22:46 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de site stond nog 15 ronden. Wie weet hadden mensen daar op gerekend. Maar voor mij lijkt het wel aardig uit te komen met 14 ronden.

29-01-2024 00:12 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller