Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC wint weer met 3,5 - 0,5 in KNSB-beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

DSC wint weer met 3,5 - 0,5 in KNSB-beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de 3e ronde van de KNSB-beker wist ons DSC-team weer met ruime cijfers te winnen. Dit keer tegen Voorschoten.
Terwijl op trainingsavond de 2 trainers hun wijze schaaklessen uitdeelden, GM John van der Wiel (boven) en Henk v/d Bos (beneden), vond in de filmzaal heftige strijd plaats onder toeziend oog van arbiter Lars Visser.

Hieronder mijn impressie (correct me if i’m wrong…):

Bord 1. Een felle open siciliaan. Wit rokeerde lang en trok onder opoffering van materiaal ten strijde tegen de ongerokeerde zwarte koning. Joost verdedigde koelbloedig en er onstond een eindspel waarin wit 2 pionnen had voor zijn geofferde stuk. Te weinig zo bleek.

Bord 2. Na een Catalaanse opening sloeg andere Joost met zijn Dame op d4 die vervolgens naar h4 ging. Zou die dame daar een aanval kunnen ontketenen of zelf in de problemen komen? Toen ik later keek zag ik dat Joost na allerlei verwikkelingen 2 kwaliteiten voorstond onder aanhoudende aanval. Ook hier dus een punt.

Bord 3. Een positionele manoeuvreer-partij na een Engelse opening. Wit kreeg het loperpaar in een redelijk open stelling maar de zwarte stukken stonden op (zeer) goede velden. Yasin speelde nauwkeurig, offerde een kwaliteit en stelde de remise veilig.

Bord 4. In een Siciliaan mislukte mijn shuffle: de loper kwam wel op c4 maar niet op a2. Zwart kreeg na wit’s weifelende spel licht voordeel dat hij echter niet wist uit te buiten. Allerlei spullen werden geruild tot een eindspel overbleef met allebei 2 torens en nog wat pionnen. Zwart sloeg hier in wederzijdse tijdnood mijn remise-aanbod af vanwege het team-belang en verloor zelfs nog.

Al met al een mooie overwinning die ons rating-overwicht goed te gelde maakte.
Na 4 februari volgt de indeling voor ronde 4.

Uitslagen:

Joost Michielsen (z) 2377 - Jip Damen (w) 2237 1-0
Joost van Ruitenburg (w) 2342 - Midas Ratsma (z) 2256 1-0
Yasin Sari (z) 2292 - Peter Wilschut (w) 2254 0,5 – 0,5
Gert Legemaat (w) 2193 - Arthur Maters (z) 2108 1-0

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Legemaat on 10-01-2024 at 22:12.

10-01-2024 21:47 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller