Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Indeling op maandagavond online
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Indeling op maandagavond online Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik probeer iedere maandag zo snel mogelijk na 6 uur een indeling op de site te plaatsen. Die staat er meestal rond half zeven.

Nu vroeg ik af hoeveel mensen deze indeling bekijken, en hoeveel van hen er ook daadwerkelijk iets aan hebben / mee doen. Vandaar deze poll.

P.S. De eerste keer dat ik zo'n poll maak, dus ik hoop dat alles goed gaat... Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-05-2004 20:35 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind het in principe wel fijn; ik heb de laatste tijd echter weinig tijd om er iets mee te doen - meestal moet ik meteen weg.
Uitgebreid voorbereiden kun je toch niet. Alleen als je al eerder aan de slag geweest bent kun je er wat mee.
De vierde optie die gegeven wordt impliceert dat sommigen er voordeel van hebben, terwijl anderen daar geen mogelijkheid toe zien.
Dat is ten dele waar. Ten eerste is zoiets je eigen 'schuld'. Ook als je niet kunt voorbereiden door tijdgebrek (of geen internet Happy), wordt die mogelijkheid je wel geboden. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor toernooien waarbij de indeling al langer vantevoren ergens gepubliceerd is.
Ten tweede is de tijd dusdanig kort dat, zoals gezegd, er alleen tijd is om eerder gedane voorbereiding even op te frissen.
Over het algemeen - mits de tijd het toelaat - zal ik eerdere partijen tegen de bewuste tegenstander even doornemen, en heb ik ruim de tijd om me op de partij in te stellen en de openingskeuze vast te stellen.

Alleen voor Corniel heb ik nog een stapeltje 'nieuwtjes' liggen. Nieuw in onze onderlinge ontmoetingen, dan. Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-05-2004 06:58 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geef - zoals sommigen weten - training aan de jeugd. Daardoor moet ik om 18:15 uiterlijk weg. Meestal is de indeling voor mij dus te laat.

Ik vind het goed dat ie geplaatst wordt en vind het prettig als ik hem mee kan krijgen voordat ik vertrek. Ik kan me dan geestelijk voorbreiden. Verder kan ik dan in mijn geheugen oprakelen wat ik wil gaan spelen. Hoewel het idee dat mijn tegenstanders de mogelijkheid hebben zich voor te breiden en ik niet me soms ‘bang’ maakt. “Zal ik die varriant wel spelen? Hij(/Zij) weet dat ik hem speel, weet dat ik de tegenstander zou zijn en had tijd om er nog even naar te kijken.”

Maar zelfs dat laatste vind ik niet heel erg. Ik heb te lang geteerd op een openingsrepetoire dat vooral goed werkt als verrassingswapen. En daar wilde ik toch wel van af...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-05-2004 08:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is wel prettig om te weten tegen wie je moet spelen, maar fatsoenlijk voorbereiden is er niet bij. Dat is ook een reden dat ik er een voorstander van ben om de indeling al op vrijdag of zaterdag te maken.

12-05-2004 11:41 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mij maakt het niet zo uit. Interne is toch niet al te fanatiek? Tong

Op zich is het prima dat het er staat, zoals Albert zegt kan het fijn zijn om het te weten. Eerder indelen is ook goed, tenzij je (zoals ik soms) pas maandagmiddag beslist of je gaat spelen...

12-05-2004 13:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er zijn al twee ALV’s discussies geweest over het moment van indelen. Ik zie niet in wat er nu structureel veranderd is waardoor het nuttig is het moment van indeling te heroverwegen. En ten overvloede: voor mij persoonlijk maakt het niet uit, maar ik denk dat er meer leden zijn die voorkeur hebben voor maandag, derhalve gaat mijn voorkeur uit naar maandag.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-05-2004 14:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja als de indeling al vrijdag of zaterdag bekend moet zijn, kan je je dan dusook niet meer afmelden, wat ik persoonlijk rampzalig zou vinden

13-05-2004 09:56 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou ja, je zou een herindeling kunnen doen met mensen die zich laat aanmelden en wiens tegenstanders zich laat afmelden. Maar dan krijg je in principe een vreemde indeling...

In principe lijkt maandag mij ook het handigst duss

13-05-2004 13:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zou me op zich ook niet fair lijken als mensen zich kunnen afmelden als ze al weten tegen wie ze moeten spelen.

PS: De resultaten van deze poll tot zover verrassen me niets. Eerlijk gezegd vraag ik me af of mensen zich wel intensief zouden voorbereiden wanneer de indeling een aantal dagen van tevoren bekend zou zijn.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-05-2004 14:22 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een enkeling wel, zoals bv Hora, maar niet veel denk ik nee

13-05-2004 15:08 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar die heeft weer geen internet...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-05-2004 15:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

vast wel een telefoon!

14-05-2004 11:59 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller