Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H6 verliest van SHTV 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tom Stoek
DSC Lid


geregistreerd: 24-06-2022
aantal berichten: 18

DSC-H6 verliest van SHTV 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hieronder wat meer leesvoer over deze wedstrijd.

René
Wel een bijzondere partij, de stelling leek steeds simpel maar was het niet. Een keer niet in tijdsnood geweest, lekker. Gestreden tot het eind van de avond voor het punt, maar met allebei nog 1 minuut op de klok toch moeten berusten met remise. Stelling stond gewonnen, maar toch aan het eind te weinig tijd.

Simon
Toen ik vertrok stond het 5-0. Gelukkig dat de eindstand nog dragelijk geworden is. Ik speelde een leuke Siciliaan tegen een heel jong ventje. Het ging gelijk op tot ik in tijdnood kwam en hij nog zeeën van tijd had. Uiteindelijk maakte ik een fout en verloor.

Martin
Trompowski, 1. d4, Pf6 2. Lg5, Pe4 3. Lf4 . Ik wist het niet meer. Ongelofelijk, 3. ..., c5 ligt helemaal in mijn stijl. Lang nagedacht, 3. ..., g6. Uit m'n theorie, wit ook. Maar hij heeft het gemakkelijk, een Konings-Indische opbouw met pionnenstorm op de koningsvleugel. Zwart met een 3-rijensysteem, werkt helaas maar even. Om mat op h7 te voorkomen moest ik een stuk geven, in de hoop op compensatie door de ongelukkige stand van de witte stukken. Maar hij ruilde gewoon af naar een gewonnen eindspel. Einde verhaal.

Jan
Door wat vreemde openingszetten kreeg mijn tegenstander met zwart een achterstand in ontwikkeling en wist ik hem via de open d-lijn volledig vast te zetten. Zijn stukken, alles stond nog op het bord, zijn drie uur lang niet van de achterlijn en de zevende rij af geweest. Het lijkt mij heel frustrerend om zo te moeten spelen. Hij had echter geen echte zwakte in de stelling en verdedigde heel nauwkeurig. Uiteindelijk lukte me het toch een winstplan te vinden en na 3,5 uur spelen en zestig zetten verder moest hij toch de vlag strijken: 1-0. Als schaker heb je af en toe zo’n overwinning nodig. Jammer dat we als team verloren hebben maar we hadden op alle borden sterke tegenstanders.

Hugo
Helaas geen super partij. Ik blunderde na een Siciliaanse c3 opening door iets over het hoofd te zien en verloor een pion en een kwaliteit. Ik stond direct verloren, maar worstelde voor het team nog wat verder, helaas kon ik de nul niet ontlopen.

Cock
In een gesloten partij kreeg ik het initiatief en kwam beter te staan. Helaas heb ik hem (nodeloos) verknald, met 1 stomme zet...Stuk weg en mijn tegenstander schoof me van het bord.

Ronald
Het was een gelijk opgaande strijd, maar in het middenspel maakte ik een fout, die me een stuk kostte. Mijn tegenstander maakte het keurig af (helaas).

Tom
Met zwart moest ik een goed plan zien te vinden in een gesloten Siciliaan. Dat lukte niet best en mijn tegenstander had een doodsklap uit kunnen delen, maar verzuimde dat. Daardoor kun ik me los wurmen en kreeg het initiatief. Nu moest mijn tegenstander een goed plan vinden en dat lukte hem evenmin als dat het mij eerder in de partij was gelukt. Daardoor kon ik een betere stelling uitbouwen tot materiaalvoorsprong en uiteindelijk de winst.

Opvallend in deze wedstrijd was het score verloop: SHTV nam een 5-0 voorsprong, maar uit de resterende 3 partijen konden konden Jan, René en ik toch nog 2˝ punt bij elkaar sprokkelen. Maar ja het bleef een 5˝ - 2˝ nederlaag helaas ...

26-11-2023 18:07 Tom Stoek is offline Send an Email to Tom Stoek Search for Posts by Tom Stoek Add Tom Stoek to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller