Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie N1: We zijn weer begonnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Interne Competitie N1: We zijn weer begonnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel:Het was even passen en meten, en het improvisings­vermogen van onze onvolprezen wedstrijdleider werd op de proef gesteld, maar rond acht uur zat iedereen weer achter het bord voor hun eerste partij van de interne competitie van de najaarscompetitie. Voorwaar een hele prestatie.

Er werd hier en daar gemopperd over het instellen van de klok (en het vergeten in te drukken), er waren weer wat sssst-en hier en daar, er werd geblunderd, geswindeld, en de bar was druk bezet. Kortom, alles was weer, zoals vorig seizoen. Lekker vertrouwd.

Lars
Wat een drukte afgelopen maandag! Met een hoop mutaties van beschikbaarheid op het laatste moment en een flink aantal mensen waarvan ik niet zeker wist of ze ook dit jaar weer een vast abonnement op de interne wilden of niet, had ik al verwacht dat er een flinke herindeling nodig zou zijn. Ik kreeg gelijk en rond een uur of acht stond ik met 18 schakers in de bar die nog een partij zochten. Nu wil het lot dat 18 een even getal is en even later zaten dan ook zij achter het bord om het nieuwe seizoen af te trappen.

Het mooie aan het Keizersysteem is dat er direct in de eerste ronde gespeeld wordt door spelers dicht bij elkaar op de ranglijst. Iedereen moest dan ook gelijk aan de bak om een goede uitgangspositie veilig te stellen. Hoewel de uitslagen wel met mij mee naar huis gekomen zijn, vrees ik dat mijn tas mijn huiswerk heeft opgegeten. Ik heb dan ook nog niet alle uitslagen. Ik heb een goed aantal van jullie al benaderd om de uitslag te verifiëren, voor de rest zal ik dat in de loop van vrijdag/zaterdag doen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Erik Both1-0
2Ted Barendse (J)-Wim Kortis½-½
3Richard Oranje-Timo Bottema0-1
4Lucien van de Lisdonk-Bob Voogt0-1
5Jorick Laan-Henk van den Bos (J)0-1
6Julian Oskam-Henk van den Belt½-½
7Kasper Uithof-David Boersma1-0
8Michael Stoops-Shiraz Alhasan (J)1-0
9Mats Borgen-Luka Wink0-1
10Petra Randic-Victor van der Kloet (J)1-0
11Rob Smits (J)-Theo Rekveldt0-1


B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom Broekhuizen-Corniel Nobel0-1
2Ed Eveleens-Cock Hazeu0-1
3Tom Stoek-Tom van der Zanden0-1
4Edgar Huisman-Albert Kemeling1-0
5Bauke Schenkelaars-Willem de Koster½-½
6Jan van den Bolt-Martin Verolme0-1
7Konstantin Sidorov-René Poots0-1
8René Weerts-Thomas Evers1-0
9Ferdinand Schreuder-Arzhang Davazdahemami.....
10Mark Bas de Leur (J)-Wytze Roël0-1
11Jan van de Donk-Simon Broos½-½
12Jan Neutel-Gerard Bilars0-1


C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Simon Dirkse-Wim Meijer1-0
2Ernst Hanewald-Bert van der Willik0-1
3Hugo van der Laan-Eric Wagter½-½
4João Martinho-Valdimar Miguel1-0
5Henry Popiolek-Frank de Zwart0-1
6Leon-David Spitsbaard0-1
7Anton Presura-Ruud Fontijn0-1

This post has been edited 10 time(s), it was last edited by Lars Visser on 25-09-2023 at 17:06.

12-09-2023 13:50 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schaken blijft een ongelofelijk moeilijk spel. In het eindspel hebben beiden grove fouten gemaakt, waarbij zowel 1-0 als ½-½ ook als logische uitslag tot gevolg hadden kunnen hebben.

Ook ben ik benieuwd of er schakers zijn hier die achter het bord 12...xf2 gevonden zouden hebben.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-09-2023 16:28 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Nieuwe prijs: De mattenklopper! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gebeurt me in een seizoen niet al te vaak dat ik een mat in 9 op het bord krijg en die ook nog tot een goed einde breng. Maandag overkwam het me al in de eerste ronde. Eerlijk toegegeven, ik zag 'm natuurlijk niet helemaal tot het eind en mijn tegenstander gaf halverwege de zettenreeks op, dus het is maar de vraag of ik 'm tot een goed einde had kunnen brengen. Maar, leuk genoeg om iedereen hier uit te nodigen 'm op te lossen en het voorstel voor een nieuwe prijs te doen: De Mattenklopper, een prijs voor de langste matcombinatie (geheel uitgevoerd of met opgave door de tegenstander) in een officiële wedstrijd voor DSC.

Hieronder mijn partij tot aan de #9. Zwart is aan zet nadat wit met Dg7 zijn verdediging heeft verwaarloosd.

14-09-2023 11:26 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

12..., Lf2: ?! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel,
Ik zou op de 11e al geen Td1 hebben gespeeld. Ik vertrouw de witte stelling niet voldoende.
Ik kijk inderdaad naar 11. Pa3 of naar 11. Pd2, mits 11..., Pe3 inderdaad niet goed is (12. fe3:, Le3:+; 13. Kh1, Ld2:; 14. Td1 (nu wel))
Misschien ben ik wat teveel op mijn veiligheid gesteld.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-09-2023 at 12:56.

14-09-2023 16:18 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@winfvdm: Ik vond het er met zwart ingewikkeld uitzien tot ik vond dat ik de verdediging vond. Ik weet niet of ik het zelf met wit geprobeerd zou hebben.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-09-2023 20:30 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller