Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie V13: De laatste laatste ronde in het DUWO Denksportcentrum
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 13-03-2020
aantal berichten: 236

Interne Competitie V13: De laatste laatste ronde in het DUWO Denksportcentrum Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen maandag was het dan zover. De laatste ronde van de voorjaarscompetitie, en dus het seizoen van 2022-2023. Met het aflopen van ons huurcontract in de zomer van 2024 bovendien ook zeer waarschijnlijk de laatste keer dat de seizoensafsluiter in ons vertrouwde DUWO Denksportcentrum aan de Zusterlaan werd gespeeld. Het jaar is werkelijk voorbijgevlogen. In dit veelbewogen jaar zijn grote stappen gemaakt in de zoektocht naar nieuwe accommodatie, trad Ted Barendse na meer dan 2 decennia DSC bestuur terug om het voorzitterschap van de regionale bond op zich te nemen, en vonden we in Henk Stipdonk een meer dan waardige opvolger.

Ook de gelederen van DSC zijn flink versterkt het afgelopen jaar. Ter illustratie een zin uit het verslag dat ik schreef voor de eerste ronde van de najaarscompetitie:" Martin Verolme, oud-dscer, kwam na een schaaksabbatical van 8 jaar weer langs en ook Wim Kortis en Jan Torenstra speelden na een tijd niet op de club te zijn geweest weer hun eerste partij. Naast de oude, bekende gezichten waren er ook een hele rits nieuwkomers. Petra Randic, Jasper Hupkes, Kasper Uithof, Mikola Schlottke, Bauke Schenkelaars, Thomas Bredewoud en Jan van den Bolt debuteerden allen in de interne competitie.
Van deze 9 namen, die op 12 september (weer) hun eerste partij speelden bij DSC zijn er 8(!) nog steeds actief lid van de vereniging. Zijn zijn bij lange na niet de enige nieuwe schakers die zijn blijven plakken dit jaar, en Wytze Roël was zelfs het eerste 200ste lid in de geschiedenis van de vereniging.

60 schakers in het Denksportcentrum op maandagen was dit jaar eerder regel dan uitzondering, en zeker in de B-groep was de strijd dit jaar ongekend fel dankzij het vele talent. In deze laatste ronde was er in de A-groep niets meer te halen, aangezien Gert legemaat al twee rondes geleden clubkampioen was geworden. maar in de B- en C-groep was promotie alles behalve een uitgemaakte zaak. Even kort de A-groep dan. Jouke verloor van Erik maar de bardienst van Richard was niet genoeg om de tweede plaats over te nemen. Alexander won, temidden van alle thesis-stress, een fraaie partij van Ted. De dapperste actie was zonder meer van Sofya. Ze had tot dit punt 4 partijen gespeeld, en had dus onvoldoende partijen gespeeld om eventueel te degraderen. Een rekenaar was wellicht thuisgebleven, of had een bardienst gedraaid, maar Sofya steeg met open vizier te paard en zette alles op het spel. Om met Caesar te spreken:"Venit, vidit, vicit."

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Erik Both-Jouke van Gosliga1-0
2Alexander Bruschke-Ted Barendse (J)1-0
3Bob Voogt-Shandijean Shindi½-½
4Sofya Blanter-Christophe Rebreyend1-0
5Petra Randic-Henk van den Belt0-1R


In de B-groep waren er zeker 6 kanshebbers op promotie naar de A-groep en met uitzondering van Albert Kemeling, die al aan het genieten is van de vakantie, waren ze allemaal aanwezig. Tom had de touwtjes in de B-groep stevig in handen en ondanks zijn verlies tegen Ahmad gaat hij volgend jaar de strijd aan in de A-groep. Ahmad zelf kwam met deze overwinning dichtbij maar eindigt op een vijfde plek. Theo en Mats speelden een direct duel om promotie. Winst beloofde een plek in de A-groep, minder was onvoldoende. Mats was wederom goed voorbereid en liet, zoals hij het hele seizoen al doet, zien klaar te zijn om te knikkeren met de grote jongens. Corniel en Wytze speelden een wat opmerkelijke partij, en na een half uur en een zet of dertien was de partij klaar en waren beide mannen ontevreden. Corniel had dan wel gewonnen, maar was allerminst gelukkig met zijn spel. Deze overwinning, hoewel welkom bracht Corniel niet verder dan een vierde plaats.
Promotie: Tom van der Zanden, Mats Borgen en Albert Kemeling

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom van der Zanden-Ahmad Diab Diaz0-1
2Theo Rekveldt-Mats Borgen0-1
3Wytze Roël-Corniel Nobel0-1
4Cock Hazeu-Bernard Bot0-1
5Thomas Bredewoud-Simon Broos½-½
6Victor van der Kloet (J)-Rob Smits (J)0-1
7Bauke Schenkelaars-Jan van den Bolt0-1
8Kees Korving-Jan van de Donk1-0
9Mark Bas de Leur (J)-Tom Stoek½-½
10Henk Stipdonk-Konstantin Sidorov1-0
11Hugo van der Laan-Burak Tezcan1-0


In de C-groep waren René Poots en René Weerts al verzekerd van promotie maar lag vooral de strijd om de derde plek nog wagenwijd open. Arzhang, Maneesh, Ferdinand en Jules maakten allemaal aanspraak op de laatste promotieplek. De laatste was in verband met tentamens afwezig en zo mocht de rest uitvechten wie er volgend seizoen in de B-groep zou aantreden. Ferdinand won van Bert en had goede papieren maar Arzhang boekte een cruciale overwinning op Maneesh en stelde zo zijn eigen promotie naar de B-groep veilig. Een tweede hoogtepunt van deze week, daar Arzhang woensdag ook genaturaliseerd is tot Nederlander! Wie ook sprongen heeft gemaakt in zijn schaakvaardigheden, maar net te weinig partijen heeft gespeeld om ze volledig te doen gelden, is David. Dit seizoen wist hij van de 5 partijen die hij speelde er 4 te winnen.

Promotie: René Poots, René Weerts, Arzhang Davazdahemami

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1René Poots-René Weerts0-1
2Maneesh Avadhani-Arzhang Davazdahemami0-1
3Bert van der Willik-Ferdinand Schreuder0-1
4Simon Dirkse-David Spitsbaard0-1
5Ernst Hanewald-Wim Meijer0-1
6Kuijpers Tess-Frank de Zwart0-1


De eindstand van de voorjaarscompetitie 2023 is
hier te vinden


Let op dat in deze eindstand de "bonuspunten" die spelers toebedeeld krijgen als ze in het lopende seizoen instromen verwijderd zijn. Ik heb gepoogd te controleren dat de top 3 en onderste 3 spelers van elke groep daarmee onveranderd zijn gebleven. Mocht je nu vermoeden dat jij hiermee toch benadeeld bent stuur me dan even een berichtje dan kijken we er samen naar.

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Lars Visser on 03-07-2023 at 20:01.

03-07-2023 19:50 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht dat ik in het laatste axioma had zien staan dat nu 4 partijen genoeg zijn voor een geldige score. Hoe staat het verder eigenlijk met de zoektocht naar een nieuwe speellocatie?

08-07-2023 19:26 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Lars Visser https://pasteboard.co/GcU6OxrBXMIw.png
Hieruit kun je opmaken dat 4 partijen genoeg is voor promotie of degradatie.
Plaatje invoegen werkt niet, dus je zult op de URL moeten klikken.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Tom Broekhuizen on 08-07-2023 at 23:25.

08-07-2023 23:22 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inmiddels heb ik gevonden wanneer het minimum aantal partijen (waarschijnlijk voor het laatst) gewijzigd is. Het staat in axioma 2015-2016 waarin minimaal 5 in minimaal 4 partijen wordt gewijzigd, zie punt 4.3 en 21. Dit axioma is op ons privé forum te vinden: axioma 2015-2016
Daarna lijkt er niets meer veranderd te zijn.

12-07-2023 18:03 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 166

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een groep met prijzen voor de grootste stijgers lijkt mij nog steeds het beste. Hoewel als je een keer je openingsrepertoire aanpast verlies je meestal ratingpunten. Dus dat wordt dan weer ontmoedigd.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 13-07-2023 at 12:02.

13-07-2023 10:41 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henk van den Belt
Een groep met prijzen voor de grootste stijgers lijkt mij nog steeds het beste. Hoewel als je een keer je openingsrepertoire aanpast verlies je meestal ratingpunten. Dus dat word dan weer ontmoedigd.


Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan één grote groep waarin je speelt om een van de A-, B- of C- prijzen, een soort spelerslabel dus. Ik noem dit het Zaanse systeem, naar mijn oude club waar ze dit gebruikten. Op die manier is promoveren/degraderen niet van invloed op welke tegenspelers je krijgt de volgende seizoenshelft, maar heeft iedereen nog wel wat om voor te spelen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Tom Broekhuizen on 13-07-2023 at 12:12.

13-07-2023 12:07 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 166

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het ergste wat ik een keer heb meegemaakt is dat ik als nieuwkomer volgens de standaardprocedure werd ingedeeld in de laagste groep met slechts een speler van ongeveer hetzelfde niveau. Vervolgens moest ik een jaar wachten voordat ik in een hogere groep mocht spelen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 13-07-2023 at 12:47.

13-07-2023 12:39 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer om te horen. Misschien ook belangrijk om mee te nemen, zodat we nieuwe leden niet afschrikken.

14-07-2023 14:59 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller