Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H5 en 7, maar ook 6 ook komend jaar in 2e klasse
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC-H5 en 7, maar ook 6 ook komend jaar in 2e klasse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC-H5 en 7 hebben in de slotronde hun vege lijf gered en spelen daarmee ook komende jaar in de 2e klasse.

Dat is zeker voor het jeugdteam (7) - onder de bezielende leiding van Victor van der Kloet - een goed resultaat na de (versterkte) promotie van vorig seizoen. Gisteravond werd weliswaar nipt verloren maar toen DSC5 tegen Pomar op 4 bordpunten was gekomen én DSC7 al 3 bordpunten had gescoord was de rode lantaarn definitief voor Pomar. Topscorer van het jeugdteam werd Ariël Simón Sabsay met 5,5 uit 6, TPR van 1916.

DSC5 won uiteindelijk met 5,5-2,5, ruimschoots voldoende voor handhaving - bravo voor Tom Stoek en zijn mannen! Individueel topscorer (in punten) werd hier Simon Dirkse met 3,5 uit 6.

DSC6, dat de eerste vier wedstrijden onder leiding van inspirerend teamleider Christophe Rebreyend met 6-2 gewonnen had - waaronder van Voorburg 1, de uiteindelijke kampioen - zag zijn grote kampioenskans in de laatste twee ronden verdampen. Hoewel daarin de winst beide keren voor het oprapen lag werd steeds nipt verloren en voelt de 3e plaats in het eindklassement niet echt als mooie prestatie - volgend jaar beter. Individueel topscorer (op punten) werd Mark Bas de Leur met 4 uit 6 of zo men wil Michael Stoops met 3,5 uit 5 plus een reglementaire overwinning op een speler die niet op kwam dagen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 20-04-2023 at 16:31.

20-04-2023 14:42 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Mark Bas de Leur Mark Bas de Leur is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 24-11-2021
aantal berichten: 36

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een leuke maar ook teleurstellende avond. Zelf de winst nog laten liggen in het eindspel, maar mijn tegenstander heeft gelukkig ook niet alle kansen gegrepen die ik hem geboden heb.

Verder ben ik zeker niet de best scorende bij DSC6 met 67%. Zo heeft Arzhang met 2.5 uit 3 een fantastisch resultaat van 83%, scoort Marion 75% met 3 uit 4 (de winst tegen de niet opgekomen tegenstander niet meegenomen) en Michael (die al genoemd is) zelfs 88%.
Dus op punten is makkelijk aangezien ik als een van de weinige alle rondes gespeeld heb.

Volgend jaar gaan we weer een poging doen voor het kampioenschap

22-04-2023 14:53 Mark Bas de Leur is offline Send an Email to Mark Bas de Leur Search for Posts by Mark Bas de Leur Add Mark Bas de Leur to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller