Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie V1: Tot de nok toe vol!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Interne Competitie V1: Tot de nok toe vol! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een drukte maandag! In de najaarscompetitie hebben we wel eens 36 borden tegelijkertijd gehad en dat was al een drukke avond maar maandag werd er maar liefst op 42 borden geschaakt. Alle tafels en stoelen moesten er aan te pas komen om iedereen van plek te voorzien, maar het resultaat was een bijzonder gemoedelijke en gezellige avond. Naast de 23 partijen in de interne competitie, speelde DSC2 tegen Promotie 2 en DSC4 tegen HSV 1, ook werd er nog een partij van het OPK ingehaald. Daarnaast waren er maar liefst 9 mensen voor het eerst afgelopen maandag, dat moest haast een record zijn.

De A-groep was door een aantal afmeldingen en het spelen van DSC2 wat dunner bezet dan inmiddels gebruikelijk, desondanks werden er al een paar belangrijke wedstrijden gespeeld. Erik Both nam het met de witte stukken op tegen Gert Legemaat, maar het theoretische voordeel dat wit bij de opening heeft bleek slechts theoretisch en Gert ging er met belangrijke punten vandoor. Wil hij nog kans maken op het kampioenschap dan heeft Gert een gat van een paar honderd punten te dichten tot Ted Barendse. Shandijean Shindi, die recent gepromoveerd is naar de A-groep mocht zich meteen bewijzen tegen Kees van der Meer. Shandijean hield zich goed staande en hij en Kees kwamen betrekkelijk snel remise overeen. Sofya Blanter maakte voor de verandering gebruik van de tijdnood van haar tegenstander om een eindspel te winnen, dat hoewel mogelijk theoretisch remise, praktisch ontzettend lastig te verdedigen was. Floris Doolaard heeft het lang geprobeerd maar kon uiteindelijk niets anders dan zijn nederlaag erkennen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Erik Both-Gert Legemaat0-1
2Jouke van Gosliga-Richard Oranje0-1
3Shandijean Shindi-Kees van der Meer˝-˝
4Bob Voogt-Henk van den Bos (J)˝-˝
5Mees van den Berg-Henk van den Belt˝-˝
6Sofya Blanter-Floris Doolaard1-0
7Julian Oskam-David Boersma0-1


Corniel Nobel zat, na een herindeling, net als in N14 weer tegenover Albert Kemeling. Corniel wist twee rondes geleden nog met zwart te winnen en, waarschijnlijk, om het eerlijk te houden won deze keer Albert ook met de zwarte stukken. Aan bord 2 in de B-groep nam Tom Broekhuizen het tegen Tom Stoek op. De strijd om de beste Tom viel dit keer uit in het voordeel van Broekhuizen die zich na degradatie een weg terug zal proberen te banen naar de A-groep. Edgar Huisman had de witte stukken tegen Jan van den Bolt. Jan vertelde mij vorige week dat hij al sinds het nieuwe jaar geen partij gewonnen heeft, ondanks veelvuldige kansen, en ook maandag wist hij de vloek niet te verbreken. In een, wat beide kampen beschreven als, opwindende en interessante partij kwam Jan zijn koning zodanig op de tocht te staan dat er aan het einde ten minste drie verschillende matcombinaties waren. Henk Stipdonk had wit tegen Bernard Bot die net uit de C-groep gepromoveerd is. Henk maakte in de opening ergens een fout en kwam een pion achter te staan, maar had wel enige compensatie in de vorm van aanvalskansen. Henk was vlak na zijn fout nog enigszins optimistisch aan de bar dat hij het mogelijk wel allemaal recht kon trekken, maar toen hij en Bernard en uurtje later samen naar de bar kwamen was het toch wat anders gelopen. Henk had een volle toren weggeven: 0-1. Nieuw in de B-groep was Thomas Evers, een TU student die eigenlijk alleen maar online heeft gespeeld. Hij kreeg meteen een zware indeling tegen Swarnangshu Ghosh en ondanks dapper verzet was aan het eind van de avond het punt voor de witspeler.




B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Corniel Nobel-Albert Kemeling0-1
2Tom Broekhuizen-Tom Stoek1-0
3Hugo van der Laan-Theo Rekveldt0-1
4Willem de Koster-Sumit Ganguly1-0
5Edgar Huisman-Jan van den Bolt1-0
6Thomas Bredewoud-Victor van der Kloet (J)0-1
7Henk Stipdonk-Bernard Bot0-1
8Mats Borgen-Shyam Balasubramanian1-0
9Swarnangshu Ghosh-Thomas Evers1-0


In de C-groep wist René Poots wél zijn vloek te verbreken. Na een dramatisch verlopen najaarscompetitie lijkt het herstel voorzichtig ingezet met zijn overwinning op Bert van der Willik. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ook zijn online rating weer aan het opkrabbelen is en dat hij puzzels aan het doen is, wellicht solliciteert René alvast op de jojo aan het eind van het seizoen. Er waren ook maar liefst 8 nieuwe spelers in de C-groep. Drie daarvan, Turkse vrienden uit Voorburg, zijn bij ons terecht gekomen via een vrouw die hen helpt met onder meer Nederlands. Ik heb helaas in alle drukte de namen van deze drie personen niet genoteerd, daar ga ik nog achteraan. Shandijean was zo vriendelijk om een en ander te vertalen zodat deze mensen ook een leuk potje hebben kunnen schaken. Ook nieuw waren Arne en Jeroen Mennink, vader en zoon. Arne schaakt al een tijdje online en naar verluidt heeft zijn vader het steeds moeilijker hem te verslaan. Vandaar dat beiden nu de trip naar de schaakclub gemaakt hebben, we hopen ze in de toekomst nog terug te zien! Anique Hoogeveen was ook voor het eerst maandag, en was zelfs zo enthousiast dat ze vroeg of ze zich meteen standaard aan kon melden voor de interne competitie. Dylan en Max liepen aan het begin van de avond ook nog binnen, vast aangetrokken door de gezelligheid, om kennis te maken met de schaakclub. Zij hebben in de bar, onder genot van een drankje een paar partijtjes tegen elkaar gespeeld.


C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ferdinand Schreuder-Arzhang Davazdahemami˝-˝
2Bert van der Willik-René Poots0-1
3Dennis Bemelmans-Ernst Hanewald1-0
4Maneesh Avadhani-Simon Dirkse1-0
5Introducé2-Introducé10-1
6Introducé3-Arne Mennink1-0
7Anique Hoogeveen-Jeroen Mennink0-1



Voor de stand van de interne competitie zie: tussenstand

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Lars Visser on 14-02-2023 at 15:02.

14-02-2023 13:31 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Albert was zo'n drama dat ik er niet van wens te delen. In de opening had ik een goede plus die ik vrij snel verprutste. Daarna zag ik spoken en verloor ik een ongelijk-loper­eindspel, daat objectief verloren was, maar waar ik een goede remisekans zag en niet speelde. Spoken...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-02-2023 13:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller