Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie N14: Kees van der Meer slaat toe!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Interne Competitie N14: Kees van der Meer slaat toe! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een drukte in het Denksportcentrum maandag. DSC2 speelde thuis tegen RSC Belgisch Park 1 (7-1), DSC4 stuntte tegen Haeghe Ooievaar 1 en won dankzij knappe overwinningen van Gerard Bilars en Cock Hazeu op tegenstanders met meer dan 300 ratingpunten meer met 4ݥ½. Novelty Destroyers kwam ook langs voor de HSB beker kwartfinale maar gingen met een uitslag van 3½-ݧ onverrichter zake huiswaarts. DSC5 speelde bij Schaakhuis 2 maar misten duidelijk het thuisvoordeel van de Sebastiaansbrug en verloren met 5-3.

Ondanks 28 spelers die dus in het Denksportcentrum of elders een externe partij afwikkelden waren er nog steeds 17 partijen in de interne competitie. Ik heb het briefje met uitslagen op de club laten liggen; ik zal de uitslagen later aanvullen en dan ook de stand updaten. De A-groep mistte vanwege het spelen van het bekerteam en DSC2 een aantal vaste klanten. Richard Oranje greep deze kans aan om zichzelf iets dichter bij de top te manoeuvreren met een, razendsnelle, overwinning op Henk van den Belt die zich verrekend had en vroeg in de opening al een vol stuk kon inleveren. Kees van der Meer, die steevast de remiselijst aanvoert vond zich maandag tegenover Mees van den Berg. Kees brak met traditie, liet het melkpak voor wat het was en nam het volle punt mee naar huis.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Richard Oranje-Henk van den Belt1-0
2Kees van der Meer-Mees van den Berg1-0
3Sofya Blanter-Alexander Bruschke0-1
4Kasper Uithof-Martin Glimmerveen½-½
5Rob Smits (J)-Julian Oskam0-1
6Theo Rekveldt-Wim Kortis0-1
7David Boersma-Tom Broekhuizen1-0


In de B-groep mocht Ahmad zich bewijzen tegen de andere jeugdspeler die nu regelmatig meedoet met de interne competitie bij de senioren, Mats Borgen. Ahmad, de voetsporen van Kees volgend, won ook van zijn jeugdige tegenstander. Aan Corniel de schone taak om oud-lid Albert Kemeling na een lange afwezigheid (oké hij was er vorige week ook) weer te verwelkomen op de club. En hoe anders verleid je iemand om weer lid te worden dan hem te verslaan en er met alle punten vandoor te gaan? Gelukkig had Albert van tevoren al aangegeven dat hij weer elke week mee wilt spelen in de interne, we zijn hem dus nog niet kwijt.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Mats Borgen-Ahmad Diab Diaz0-1
2Albert Kemeling-Corniel Nobel0-1
3Wytze Roël-André van der Weijde½-½
4Henk Stipdonk-Zahra Goharian1-0
5Swarnangshu Ghosh-René Weerts1-0
6René Poots-Obaida Al-Assbahi0-1


Van de C-groep heb ik erg weinig meegekregen. Wel mocht Herman voor de tweede keer in twee weken een nieuwe speler verwelkomen in de interne competitie. Vorige week was dat nog jeugdspeler Ariël Simon, die een flinke maat te groot bleek voor de C-groep, deze week was het Asit Mungale. Toen ik eind 2019 voor de eerste keer op de club was, was het ook Herman die tegenover mij zat. Ik verloor toen met wit in een Caro-Kann, en hoewel Asit zelf de zwarte stukken had kon hij aan het eind van de avond ook niets anders dan de nederlaag erkennen. Herman, de vriendelijke, joviale man die het is heeft nog lang met hem nabesproken en hem op schaakgebied, en vast ook op andere gebieden, een hoop uitgelegd.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bernard Bot-Ferdinand Schreuder1-0
2Dennis Bemelmans-Bert van der Willik½-½
3Ernst Hanewald-Jan Torenstra0-1
4Herman Zonderland-Asit Mungale1-0


Voor de stand van de interne competitie zie: tussenstand

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Lars Visser on 06-02-2023 at 10:48.

31-01-2023 11:46 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was leuk om te zien dat Albert zijn weg naar de club heeft teruggevonden. Onze eerste partij speelden wij in 2001. Het was als ik het wel heb Alberts eerste partij op de club. Ik probeerde met zwart actief op de damevleugel te spelen, en voor ik er erg in had drong Albert met een paard een dame binnen op de koningsvleugel.

Ook in de ontmoetingen die later volgenden was het vaker Albert dan ik die won, en ik was er dan ook op voorrand niet gerust op:

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-01-2023 11:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

T.G. Prangers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heel prettig ook om Toine Prangers weer eens te kunnen spreken.
Wij speelden in 1986 in een DD toernooi al tegen elkaar.
Hij speelt kennelijk nog steeds een goede partij.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-02-2023 08:13 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller