Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC H2 komt niet voorbij Haeghe Ooievaar
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

DSC H2 komt niet voorbij Haeghe Ooievaar Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteravond speelde het 2e HSB team uit tegen Haeghe Ooievaar. Met wat mazzel, maar ook wat pech eindigde deze wedstrijd in een gelijkspel. Het kampioenschap blijft in eigen hand, maar de rest zal dan waarschijnlijk wel gewonnen moeten worden.

Overwinningen waren er voor teamleider Wybe, Jorick en Brent, terwijl Jasper en ondergetekende remiseerden. Lars, Jouke en Petra moesten helaas het onderspit delven, waarbij dit vooral voor Lars zuur zal voelen. Hij speelde op het eerste bord tegen Stefan Bekker en verloor na een lang tijdnoodduel. De stelling was gelijk, maar Stefan bleef maar problemen verzinnen. Uiteindelijk was er eentje teveel voor Lars. Misschien was een overwinning ook wel wat teveel geweest, daar met name Brent enorm gemazzeld had.

De individuele uitslagen en mogelijk een uitgebreider verslag volgt later.

Lars (1): In de wetenschap dat Stefan Bekker op bord 1 zou spelen had ik al na de vorige wedstrijd aangeboden het tegen hem op te nemen. Ik dacht dat ik met de witte stukken en de ruime voorbereidingstijd zeker niet kansloos was. Net als bij zoveel goede voornemens sneuvelde echter ook de voorbereidingstijd en moest ik het doen met een uurtje een week eerder en hetzelfde op de dag zelf. Ik had besloten in plaats van mijn, inmiddels, gebruikelijke 1.d4 terug te gaan naar 1.e4 en de strijd aan te gaan in Stefans Najdorf. Ondanks dat ik al vroeg uit boek was ging de opening goed en had ik na het onnauwkeurige 13...Tfd8 14.Pd5 de betere kansen. In plaats van langzaam mijn stelling te verbeteren koos ik, ook met het oog op de rating van mijn tegenstander, voor een geforceerde voortzetting waar ik dacht nauwelijks risico te lopen. Ik speelde het vervolg niet handig en mijn koning kwam op de tocht te staan in een eindspel met alle zwarte stukken op het bord. Ik vond de enige weg om alles bij elkaar te houden en de stelling bleef lang objectief gelijk. Verschillende stellingen herhaalden zich terwijl Stefan probeerde door te breken maar hij werd daarbij gehinderd door mijn vrijpion die al op de zesde rij stond. Uiteindelijk, na een lange tijdnoodfase waarin we allebei al een tijd min of meer op increment speelden en Stefan maar kleine problemen bleef creëren, blunderde ik trucje dat ik al talloze keren had gezien en vermeden en verloor mijn dame. 0-1

De volledige partij (zetten in de tijdnoodfase zijn niet genoteerd en kloppen niet helemaal) is hier te vinden: https://lichess.org/study/0gJjUxXg/Fovv1660

 Haeghe Ooievaar 1 -DSC Delft 2 Ronde 4
1Bekker, S. (Stefan)2339 Visser, L. (Lars)19111 - 0
2Huizen van, H. (Henk)1897 Glimmerveen, M.A. (Martin)1929½ - ½
3Orsouw van, T.F. (Theo)1907 Randic, P. (Petra)18761 - 0
4Bons, M.M. (Maurits)1729 Evenhuis, W. (Wybe)18280 - 1
5Nierop, D. (Dominique)1679 Hupkes, J. (Jasper)1909½ - ½
6Eijk van, A.J. (Aad)1586 Gosliga van, J.S. (Jouke)18111 - 0
7Wermeskerken van, P.C. (Peter Christiaan)1616 Dusseldorp van, B. (Brent)18420 - 1
8Pol van der, T. (Theo)1537 Laan, J. (Jorick)18720 - 1
 Gemiddelde Rating:1786 Gemiddelde Rating:18724-4

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Lars Visser on 23-12-2022 at 11:40.

22-12-2022 18:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller