Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Delftse SchaakDagen 2004
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Delftse SchaakDagen 2004 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Iedere 2 jaar worden de Delftse SchaakDagen georganiseerd door de gezamenlijke Delftse schaakverenigingen. Het toernooi zal dit jaar op de donderdagavond worden gespeeld in het duWo Denksportcentrum bij schaakvereniging Prometheus-NSV.

Het toernooi wordt al vele decennia georganiseerd, en ook dit jaar zal er weer gestreden worden om de bekende wisseltrofee: Het bronzen paard.

algemene informatie
Website: www.delftseschaaksite.nl/schaakdagen
Plaats: duWo-Denksportcentrum Zusterlaan 114 te Delft
Aanvang: 19.45 uur.
Speeltempo: 2 uur per persoon voor de gehele partij.
Indeling: Zwitsers-systeem (ronde 1 t/m 3 op rating, ronde 4 t/m 7 op weerstand).
Byes: Tijdens de eerste 6 rondes kan maximaal twee maal een bye worden opgenomen.
Rating: De resultaten worden doorgegeven aan de KNSB-ratingcommissie.
Inschrijfgeld: € 10,- (op de eerste avond te voldoen).
Prijzen: Prijzengeld is afhankelijk van aantal deelnemers. Er zijn ook rating-prijzen. Indien een of meer spelers op een gedeelde eerste plaats eindigen worden beslissingswedstrijden gespeeld.

speeldata
1e ronde: 22 april
2e ronde: 29 april
3e ronde: 6 mei
4e ronde: 13 mei
5e ronde: 27 mei
6e ronde: 3 juni
7e ronde: 10 juni
De prijsuitreiking volgt na afloop van de zevende ronde.

Aanmelden: Het toernooi is het gesloten kampioenschap van Delft. Het toernooi staat open iedereen die in Delft of directe omgeving (Den Hoorn, Pijnacker, Nootdorp) woont, of lid is bij een van de Delftse schaakverenigingen. Aanmelden kan telefonisch bij Ted Barendse (015-2141753) of Arno Wiersma (015-2610887) of per email naar AAWiersma@yahoo.co.uk

deelnemers
code:

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-04-2004 14:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Geen paard in de gang Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wordt de bekende wisseltrofee nog steeds gewisseld of heeft Horatio deze na 5 zeges definitief in bezit?

03-04-2004 15:27 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gelden hier ook de Neuteboom-regels?
(lees: niet vooruit mogen spelen)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

03-04-2004 15:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het bronzen paard staat wederom op het spel. Het paard wordt echter onlosmakelijk verbonden aan het toernooi; niemand kan het paard definitief in zijn of haar bezit krijgen door het een x-aantal keer te winnen.

Wat betreft vooruitspelen: Vooruitspelen is bij geldige reden toegestaan. Maar je bent uiteraard wel afhankelijk van de medewerking van de tegenstander. Als die niet wil of kan vooruitspelen, dan heb je pech.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-04-2004 16:11 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hhmm, ik weet niet of ik hier tijd voor heb... waarschijnlijk niet. Maar wie doen er mee?

03-04-2004 21:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik ben erbij!
HSB-kampioen is niet gelukt, dan 'maar' Delfts kampioen Tong 2

03-04-2004 23:11 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, ik twijfel. Het OPK/HSB is me niet heel goed bevallen: teveel partijen gespeeld tegen tegenstander met een te groot niveauverschil. Is er een mogelijkheid dat het kampioenschap in tweeën wordt gesplitst? Zeg bij de 1800 of zo? (Wanneer er meer dan 35 deelnemers zijn bijvoorbeeld?)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-04-2004 15:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben het niet vaak met Corniel eens Grijns.
Maar deze keer wel.
Hoewel ik het leuk vind af en toe een sterke tegenstander te treffen, was het mij op het OPK iets teveel.
Het is nog leuker als je die sterkere tegenstander treft omdat je de ronden daarvoor goed despeeld hebt.
Kortom, ik twijfel ook.
Dat zegt wel iets, want ik heb er dit kalenderjaar al 37 partijen opzitten, wat vrij veel is voor mij Glimlach.

edit: Spelfout.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-04-2004 16:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had het ook over veel zwakkere tegenstanders...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-04-2004 17:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Precies, zoals ik, dus.
Het werkt ook de andere kant op Grijns.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-04-2004 18:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een of twee groepen maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.

I is there. Koel

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

04-04-2004 22:37 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 01-03-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ben waarschijnlijk ook van de partij. De donderdagavond als speelavond bevalt me stukken beter dan de maandagavond. Als DSC ooit nog eens overweegt om van speelavond te veranderen ...

__________________
I play against pieces

04-04-2004 23:47 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vooropgesteld; ik vond de OPK erg leuk om aan mee te doen.

Toch heb ik ook een beetje het probleem dat ik tussen de groepen inzit. Ik bedoel daarmee dat je een groep sterkere spelers hebt die bovenin meedraaien en vooral andere goeie schakers treffen. Een andere groep wat minder sterke schakers speelt onderin. Ook zij komen vooral schakers van gelijke sterkte tegen.
Daar tussenin zit een groep van zwevende schakers die af en toe een schaker van gelijke sterkte trefen, maar vooral mindere en sterkere spelers tegenkomen.
(ik kwam tijdens de OPKspelerst tegen met een rating van grofweg 1200, 1500, 1800, 1800, 2000+, 2000+ en 2100+).

Bij toernooien waar een scheiding plaatsvindt doen ze dit meestal rond de 1800. Dat zou betekenen dat ik in de B-groep terecht kom. Dat zou betekenen dat ik een leerzame les van de heer Vlam over de draak zou moeten missen. Ook een leuk stukoffer van de heer Oranje zou mij 'bespaard' zijn gebleven. Ook de rustige avond tegen de 1200 speler, wat niet zo erg uitkwam.

Kortom ik kies voor 1 groepGlimlach

Vraag me alleen een beetje af waarom weerstandsrating niet meetelt bij de prijzen per categorie...het gaat puur en alleen om het aantal behaalde punten, ongeacht tegen welke sterkte je die punten hebt behaald.

PS Als tijdens de volgende ALV wordt voorgesteld om op donderdag de interne te houden (als het zou kunnen uiteraard); ik stem voor!

05-04-2004 00:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

NEe, want dan speelt Prometheus-NSV dus ...

05-04-2004 08:38 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno; wordt het deelnemersveld voor de delftse schaakdagen ook gepubliceerd?

09-04-2004 17:23 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

check ook de toernooisite: www.delftseschaaksite.nl/schaakdagen

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-04-2004 22:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Arno; wordt het deelnemersveld voor de delftse schaakdagen ook gepubliceerd?


Als dat niet al te lastig is lijkt me dat wel een goed idee, trekt potentieel weer meer spelers.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

17-04-2004 11:39 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb aan het eerste bericht de deelnemers [tot nu toe] toegevoegd.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-04-2004 22:02 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

top! Goed zo!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

21-04-2004 22:28 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

is er genoeg gespamd op andere websites?

22-04-2004 12:31 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller