Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie N8: Hoe lang mogen we nog?
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Interne competitie N8: Hoe lang mogen we nog? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er werden 20 partijen gespeeld in de interne competitie, terwijl DSC-H1 en DSC-H6 extern speelden. Met een dreigende code zwart in de ziekenhuizen is het nog maar de vraag of we volgende week op dezelfde voet verder mogen.

Tom Broekhuizen draait lekker mee in groep A en verraste afgelopen maandag met een overwinning op Jouke van Gosliga.

In de B-groep wist Alexander Bruschke de afstand tot Lars Visser iets te verkleinen door te winnen van Tomás Gallardo Bañez.

In groep C verstevigde Tom Stoek zijn leidende positie door ook Wim Meijer aan zijn zegekar te binden.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom Broekhuizen-Jouke van Gosliga1-0
2Willem-Jan van den Broek-Kees van der Meer½-½
3Henk van den Belt-Jacco Heij0-1
4Rob Smits (J)-Henrik Tamerus0-1


B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tomás Gallardo Bañez-Alexander Bruschke0-1
2Jan van de Donk-Hugo van der Laan½-½
3Gerard Bilars-Theo Rekveldt0-1
4Cock Hazeu-Ed Eveleens1-0
5René Weerts-Henk Stipdonk0-1
6Shyam Balasubramanian-Lito van Reede1-0
7René Poots-Simon Dirkse1-0
8Dejen Oskam-Arzhang Davazdahemami1-0


C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Wim Meijer-Tom Stoek0-1
2Willem de Koster-Charlene Petz1-0
3Ferdinand Schreuder-Maneesh Avadhani1-0
4Kasper van den Berg-Frank de Zwart0-1
5Nick Ruesen-Bert van der Willik1-0
6Christophe Smet-Freek Scholten0-1
7Milan van den Heuvel-Jelle de Groot0-1
8Nils van Veen-Tiberiu Rosu0-1


De tussenstanden zijn hier te vinden: dsc/intern.

__________________
Erro ergo sum.

24-11-2021 23:21 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 75

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij mijn partij tegen Jouke met een korte analyse:



This post has been edited 18 time(s), it was last edited by Tom Broekhuizen on 27-11-2021 at 13:18.

26-11-2021 14:50 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het probleem was de aanhalingstekens rondom 'altijd' in je commentaar. Ik heb ze weggehaald.

26-11-2021 21:09 Lars Visser is offline Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 75

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Lars Visser, Dankjewel!

27-11-2021 13:17 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 75

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om terug te komen op de vraag in de titel: inmiddels weten we dat maandagavond schaken er niet meer in zit. Maar in theorie zou de zaterdagse knsb competitie wel door kunnen gaan. Dit lijkt me alleen een beetje vreemd, omdat je dan met schakers uit het hele land bij elkaar komt. Ik verwacht dan ook dat de knsb competitie voorlopig opgeschort zal worden.
Is het daarom geen idee om de clubcompetitie voorlopig op zaterdagmiddag te houden?

28-11-2021 07:51 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dat lijkt me een prima idee 1200 beginnen tot 1700
of 1130 tot 1630. ik had dit idee ook al en naar ted gestuurd

29-11-2021 11:34 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik pleit voor doen doorgaan KNSB competitie (aanvang 11 uur) op 18 december - met medegebruik van benedenruimte en wellicht met 3 i.p.v. 4 teams om niet te dicht op elkaar te zitten.

Op 4 (of 5) en 11 (of 12) december interne competitie is op zich een leuk idee.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 29-11-2021 at 11:50.

29-11-2021 11:49 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hangt van KNSB af en tegenstanders 18 december denk ik

29-11-2021 13:09 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
Ik pleit voor doen doorgaan KNSB competitie (aanvang 11 uur) op 18 december - met medegebruik van benedenruimte en wellicht met 3 i.p.v. 4 teams om niet te dicht op elkaar te zitten.

Op 4 (of 5) en 11 (of 12) december interne competitie is op zich een leuk idee.


Het vierde is vrij die ronde.

29-11-2021 14:36 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Hangt van KNSB af en tegenstanders 18 december denk ik


Dat sowieso, we wachten het geduldig af

29-11-2021 14:36 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

voorstel wordt in bestuur besproken

29-11-2021 16:54 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
voorstel wordt in bestuur besproken


Nou, dat is een groot woord. Ik heb dit draadje onder de aandacht gebracht.

Ik zit zelf een beetje in dubio trouwens. Het mag, en op zich kunnen we - als de animo niet overweldigend is - redelijk ruim gaan zitten. Alleen ergens druist het wel in tegen de geest van de regels. Dit zou bij wijze van spreken extra contacten opleveren. Hoe zien jullie dat?

29-11-2021 23:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Richard
voorstel wordt in bestuur besproken


Nou, dat is een groot woord. Ik heb dit draadje onder de aandacht gebracht.

Ik zit zelf een beetje in dubio trouwens. Het mag, en op zich kunnen we - als de animo niet overweldigend is - redelijk ruim gaan zitten. Alleen ergens druist het wel in tegen de geest van de regels. Dit zou bij wijze van spreken extra contacten opleveren. Hoe zien jullie dat?


Als je alleen schaakt en niet met meerdere mensen gaat praten is het best wel veilig. Probleem is het (bar)gedrag voor en na de partij. Vandaar denk ik de regel sluiten na 17:00. Om dat te ontmoedigen.

Tenzij besmettingen plaatsvinden via de lucht door slechte ventilatie. Ook die QR controle met een superspreader vooraf vormt een besmettingsrisico.

Zeg minstens 1:80 is nu besmet.

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 30-11-2021 at 10:17.

30-11-2021 10:07 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik heb ted hierover gemaild martin en hij gaf aan dat het besproken gaat worden. Verder zijn de regels duidelijk. Tot 17.00 mag je gewoon schaken. En maak er 16.30 van zodat er opgeruimd kan worden. Je zou dan 1200-12.30 kunnen starten dan heb je 4 tot 4,5 uur net als op een normale clubavond. We zijn net weer een paar maanden open en je hebt nu de legale mogelijkheid open te blijven in de weekenden.
Anders ben je straks tot april weer dicht.

30-11-2021 12:22 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Richard
voorstel wordt in bestuur besproken


Ik zit zelf een beetje in dubio trouwens. Het mag, en op zich kunnen we - als de animo niet overweldigend is - redelijk ruim gaan zitten. Alleen ergens druist het wel in tegen de geest van de regels. Dit zou bij wijze van spreken extra contacten opleveren. Hoe zien jullie dat?


Dit ben ik wel met je eens. Het gaat in de basis om het beperken van de risico's, en niet om het je aan de regels houden an sich. Die regels zijn een steuntje in de rug, maar het gaat er vooral om dat mensen in hun dagelijks leven geen risico's nemen die ze niet hoeven te nemen, in plaats van binnen de regels alsmaar de grenzen opzoeken.

De geest van de regels is dat er minder grote samenscholingen van mensen zijn. Niet dat ze worden verplaatst naar een ander moment op de dag. Het zal dat virus weinig uitmaken wanneer we spelen. Als we het moeten hebben van 'misschien is er weinig animo en dan kan het wel' dan zijn we feitelijk zelf een tweedeling aan het creeren.

En laten we vooral niet vergeten dat wij nou toevallig het soort sport beoefenen waarvoor fysiek ontmoeten niet strikt noodzakelijk is. Op fysieke borden spelen is leuker, maar laten we over dat punt nou ook niet moeilijker doen dan nodig is: we kunnen onze clubactiviteiten ook prima online houden. Ik heb zelf dan ook niet veel begrip voor mensen die van mening zijn dat schaken op fysieke borden is, of helemaal niet. Laten we nou toch blij zijn dat wij echte alternatieven hebben, en die ook omarmen.

Carlsen, Firouzja, So, Nakamura, en niet te vergeten Giri, de grote helden van onze sport, hebben laten zien dat dat ook anders kan. Waarom zouden wij hun voorbeeld niet volgen? Het enige dat nodig is is denken in mogelijkheden, in plaats van in problemen.

Kortom, mijn advies zou zijn: maak een duidelijke keuze, en ga daar volledig achter staan. Niet de ene helft van de club dit en de andere helft van de club dat. We zijn 1 heel grote club, niet een verzamelijk groepjes.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 21 time(s), it was last edited by Sander on 01-12-2021 at 11:15.

01-12-2021 10:11 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

online schaken is prima voor snelschaak maar niet voor serieuze partijen (zelfs niet voor rapid). als je kijkt wie er online schaken speelt er geen enkele club-topper mee . waarom niet ? Omdat er alle gelegenheid is tot valsspelen. Pak gerust je openingsboeken/ database/ chessbase erbij.
Dan kan je net zo goed correspondentiepartijen gaan spelen.
Of een samen overeengekomen stelling uitspelen.
Online schaak zal als het aan mij ligt nooit de Interne/ Externe vervangen. Ik zal het nooit serieus kunnen nemen.

Als ik het goed zie Sander heb je geen enkele partij Intern op de club gespeeld dit seizoen maar wil degene die wel (1x per week) willen spelen en dat volgens de regels willen doen dit niet toestaan. Als we niet zouden schaken op zaterdag middag ipv maandag avond dan gaan we met zijn allen naar de mall of Netherlands of iets anders wat wel open mag. (bioscoop/theater) Rijen dik winkelen in the mall of centrum delft lijkt mij risicovoller dan 2G schaken op 1.5 meter. Maar je kan natuurlijk ook jezelf opsluiten in de online wereld. Digitaal je boodschappen bestellen en de deur niet meer uitgaan. Ook een keuze. Om depressief van te worden. Laat degene die willen lekker wel schaken.

01-12-2021 11:55 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
online schaken is prima voor snelschaak maar niet voor serieuze partijen (zelfs niet voor rapid). als je kijkt wie er online schaken speelt er geen enkele club-topper mee . waarom niet ? Omdat er alle gelegenheid is tot valsspelen. Pak gerust je openingsboeken/ database/ chessbase erbij.


Je wilt niet weten hoe snel de laatste persoon die dat dacht in de DSC online competitie geband was. (Door Lichess, niet door de wedstrijdleider.)

Wat je hier zegt werkt in de praktijk echt niet. Het is een (hardnekkig) fabeltje. Het is nagenoeg onmogelijk om daarmee weg te komen. (Om nog maar te zwijgen van hoe triest het is om dat te proberen tegen clubgenoten, of die daar op voorhand van te verdenken.)

Quote

Originally posted by Richard
Als ik het goed zie Sander heb je geen enkele partij Intern op de club gespeeld dit seizoen maar wil degene die wel (1x per week) willen spelen en dat volgens de regels willen doen dit niet toestaan.


Dat klopt. Met de gemiddelde drukte op de club op maandag vind ik dat volstrekt onverantwoord. (En niet alleen, maar wel mede vanwege mijn persoonlijke gezondheidssituatie.) Ik speel overigens wel KNSB competitie, maar alleen als daar ook wordt gecontroleerd op QR codes en de drukte beperkt is. Als die nu wordt stilgelegd lijkt me dat volledig terecht, en moeten we dat niet gaan uitleggen als een uitnodiging om daar buitenom maar wat te organiseren. Dat is nadrukkelijk niet het doel van die maatregelen.

Let wel: dit is niet "laat iedereen nou toch voor zichzelf die keuzes maken". Je neemt die risico's niet alleen voor jezelf, maar ook voor de persoon die voor je in de rij staat bij de supermarkt. Sta daar even bij stil.

Overigens, om de bal dan maar te kaatsen: ik constateer dat je nog nooit serieuze partijen online hebt gespeeld. Maar toch meen je deze mensen wel impliciet te kunnen betichten van valsspelen. Niet heel fraai.

Quote

Originally posted by Richard

Als we niet zouden schaken op zaterdag middag ipv maandag avond dan gaan we met zijn allen naar de mall of Netherlands of iets anders wat wel open mag. (bioscoop/theater)


Two wrongs don't make a right. Dat je het mag betekent niet dat je het zou moeten doen. Je hoeft jezelf niet op te sluiten op zolder om verstandige keuzes te maken, dat doe ik ook niet. Je denkt veel te veel in extremen.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 13 time(s), it was last edited by Sander on 01-12-2021 at 14:03.

01-12-2021 13:29 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ieder moet zelf weten hoe hij in de Coronamaterie zit. Voor mijn part sluit je je jaren op (want 'het virus is nog jaren' onder ons).

Op dit moment verbieden de regels niet dat er tot 17 uur live (niet digitaal) gesport kan worden, ook geschaakt. Voor mij logisch want het fysieke en geestelijke welzijn van miljoenen mensen is van ten minste even groot belang als het opvangen van duizenden ziektegevallen.

Ik ben er geen voorstander van dat een minderheid voorschrijft dat zelfs deze mogelijkheid niet benut zou moeten worden - het moet natuurlijk wel verantwoord zijn; gewoon de regels toepassen.

Een kleine minderheid heeft er het afgelopen half jaar voor gekozen slechts digitaal te schaken - voor hen een goede keus. Een grote meerderheid koos er vanaf juni (toen het weer kon) voor elkaar weer achter het schaakbord te treffen - ook voor hen een goede keus en gelukkig is niemand daardoor op de intensive care beland.

Ik stel voor dat zij die zichzelf ook vóór 17 uur een lockdown voorschrijven niet verwachten dat ook anderen zich deze gestrengheid opleggen!

01-12-2021 15:16 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog

Ik stel voor dat zij die zichzelf ook vóór 17 uur een lockdown voorschrijven niet verwachten dat ook anderen zich deze gestrengheid opleggen!


Dat lijkt me een onredelijke karikatuur van wat ik zeg.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dit is niet "OTB community vs online community". Als iedereen verstandig omgaat met de huidige situatie zou er ook geen noodzaak zijn voor de overheid om de keuzes voor je te maken. Die noodzaak is er helaas nu wel, en dat ligt niet aan de door jou genoemde minderheid.

En voor alle duidelijkheid: "verstandig omgaan met de huidige situatie" betekent niet dat je jezelf een lockdown moet opleggen. Er zijn veel mogelijkheden tussen jezelf volledig opsluiten en constant de grenzen van wat wettelijk gezien nog mag opzoeken. We hebben hier allemaal een verantwoordelijkheid in. Niet alleen voor onszelf, maar juist ook voor iedereen om ons heen.

Deze zomer kon het, even. Maar momenteel zitten we met een record aantal besmettingen en ziekenhuizen waarin geplande zorg wordt uitgesteld en er een code zwart dreigt. Dit is niet het moment om je eigen vrijheid belangrijker te vinden.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 9 time(s), it was last edited by Sander on 01-12-2021 at 17:23.

01-12-2021 16:55 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het paard van Sinterklaas lacht je uit. Het gaat om feestdagen en wel of geen wintersport. Rest minder belangrijk. Ergste moet nog komen als blijkt dat huidige vaccinatie niet werkt tegen Omnikron. Dan pas krijgen we een hele lockdown in plaats van een halve. Maar dat duurt nog wel een aantal weken voordat het zover is. Maar wie weet hebben we geluk en stelt het Omnikron virus niet veel voor.

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 01-12-2021 at 18:49.

01-12-2021 18:24 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller