Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie N7: Richard Oranje verslaat Gert Legemaat
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Interne competitie N7: Richard Oranje verslaat Gert Legemaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er werden afgelopen maandag 16 partijen gespeeld in de interne competitie, terwijl DSC-H4 en DSC-H8 een externe wedstrijd speelden in het Denksportcentrum.

Richard Oranje hield lang stand met de zwarte stukken tegen Gert Legemaat. Zo lang zelfs dat Gert zich liet verleiden om een remiseaanbod af te slaan en zijn hand te overspelen. Zo liep hij in het oranje mes. Ook Erik Both won met zwart pas laat in de avond door Jouke van Gosliga in het eindspel te slim af te zijn.

In groep B had Shandijean Shindi een goede kans om Lars Visser enigszins te achterhalen. Hij kwam uitstekend uit de opening, maar liet Lars terugkomen in een scherpe stelling, die uiteindelijk onhoudbaar was. Alexander Bruschke maakte een uitstapje naar groep A en hield Ted Barendse knap op remise.

In groep C eindigde de topper tussen Sumit Ganguly en Shiraz Alhasan in een punt voor Sumit. Hij neemt de leiding echter niet over, want Tom Stoek scoorde een reglementair punt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Richard Oranje0-1
2Jouke van Gosliga-Erik Both0-1
3Ted Barendse (J)-Alexander Bruschke½-½
4Tjerk Albregtse-Rob Smits (J)½-½
5Tom Broekhuizen-Henk van den Belt1-0


B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Shandijean Shindi-Lars Visser (J)0-1
2Corniel Nobel-Jan van de Donk0-1
3Lito van Reede-René Weerts0-1
4Tomás Gallardo Bañez-René Poots1-0


C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sumit Ganguly-Shiraz Alhasan (J)1-0
2Ferdinand Schreuder-Tom Stoek0-1 R.
3Charlene Petz-Mark Bas de Leur1-0
4Quirine Langeveld-Kasper van den Berg1-0
5Tiberiu Rosu-Willem de Koster0-1
6Maneesh Avadhani-Milan van den Heuvel1-0
7Freek Scholten-Matteo Rebosolan1-0


De tussenstanden zijn hier te vinden: dsc/intern.

__________________
Erro ergo sum.

16-11-2021 08:19 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In deze stelling dacht ik een pion voor te staan. Dus tijd om de winnende voortzetting te vinden. Na extreem lang nadenken was ik minder overtuigd. Uiteindelijk speelde ik:



Degraderen doe je niet zomaar. Daar moet je wel wat voor doen!

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 16-11-2021 at 11:51.

16-11-2021 11:28 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert had heel lang voordeel vanwege mijn slechte loper en zijn goede paard, ook volgens de Engine maar Gert vond niet het juiste plan met a4-a5 en Ta4-b4 om de b-lijn te veroveren met winst vanwege de slechte positie van mijn loper die dan verloren gaat.


Met Gert nog 25 en ik op 3 minuten sloeg Gert remise af
Gert zocht kansen op de andere vleugel en ging aan de wandel met zijn koning naar het ietwat ongelukkige veld h4. Hiermee kwam hij in potentieel matnet te zitten terwijl ondertussen ik ook zijn c pion kon belegeren. Die pion ging eraf en mijn c- pion liep door met Gerts koning ver weg op h4 . Gert offerde in wanhoop zijn toren tegen mijn slechte loper maar dat was kansloos. 0-1 en de koppositie voor Oranje. Eens zien hoe lang ik dat ga volhouden. Met 2 uit 3 inde KNSB en 3 uit 4 in de interne en 1 op1 inde HSB competitie gaat het best wel lekker dit seizoen (klopt af Happy

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 16-11-2021 at 12:21.

16-11-2021 12:07 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller