Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie N3: Nog steeds volle zalen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Interne competitie N3: Nog steeds volle zalen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wederom volle zalen op maandag 4 oktober. Na een verregend weekend kon er weer uitgekeken worden naar een ouderwets potje schaken in het Denksportcentrum aan de Zusterlaan.

De interne competitie komt op gang en steeds meer nieuwelingen en oude bekenden hebben al een of meerdere keren hun gezicht laten zien. Zou het dan eindelijk weer eens een normaal seizoen worden? Laten we hopen dat het herfstweer geen roet in het eten gooit.

Er werden 23 partijen gespeeld in de interne competitie.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Richard Oranje-Gert Legemaat˝-˝
2David Boersma-Jorick Laan˝-˝
3Bram van der Velden-Kees van der Meer1-0
4Ted Barendse (J)-Erik Both0-1
5Jouke van Gosliga-Henk van den Belt1-0
6Rob Smits (J)-Martin Glimmerveen0-1


B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Corniel Nobel-Sofya Blanter0-1
2Lars Visser (J)-Jan van de Donk1-0
3Hugo van der Laan-Shandijean Shindi1-0
4Arzhang Davazdahemami-Theo Rekveldt0-1
5Alexander Bruschke-Henk Stipdonk1-0
6Ed Eveleens-Gerard Bilars0-1
7Ronald Kraakman-René Poots0-1
8Victor van der Kloet (J)-René Weerts1-0
9Simon Dirkse-Ahmad Diab Diaz1-0


C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sumit Ganguly-Ferdinand Schreuder˝-˝
2Kancharla Varun Choudary-Nick Ruesen1-0
3Tom Stoek-Mark Bas de Leur1-0
4Charlene Petz-Ernst Hanewald1-0
5Kasper van den Berg-Shiraz Alhasan0-1
6Willem de Koster-Bert van der Willik1-0
7Bart van Cleef (J)-Michael Stoops0-1
8Nils van Veen-Anne Pieper1-0


De tussenstanden zijn hier te vinden: dsc/intern.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Tjerk on 05-10-2021 at 15:34.

05-10-2021 15:21 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb aan mijn vruchteloze pogingen om Sofia te verslaan een nieuwe poging toegevoegd. In weerwil van wat Sofia dacht, kwam ik (veel) beter uit de opening. Om het daarna rap weg te geven. Credits voor Sofia, die vanaf de voor zwart niet zo goed verlopen opening de boel snel deed kantelen met goede zetten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-10-2021 19:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Interessante partij, maar ik zal nooit begrijpen hoe die partij zo snel klaar kan zijn. Ik snap dat jij sneller speelt dan ik, maar deze variant is zo complex....

Verder vind ik zelf de variant die je zelf al geeft met 8. 0-0 veel aanlokkelijker dan 8. dxe5. De koning is meteen uit het midden, de toren op zijn ideale veld, je behoudt een mooi centrum, wat wil je nog meer?

06-10-2021 09:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Interessante partij, maar ik zal nooit begrijpen hoe die partij zo snel klaar kan zijn. Ik snap dat jij sneller speelt dan ik, maar deze variant is zo complex....

Dat is heel simpel. Soms kan ik het gewoon niet opbrengen: er voor gaan zitten en denken. Afgelopen maandag had ik zo'n dag.

Quote

Verder vind ik zelf de variant die je zelf al geeft met 8. 0-0 veel aanlokkelijker dan 8. dxe5. De koning is meteen uit het midden, de toren op zijn ideale veld, je behoudt een mooi centrum, wat wil je nog meer?

Ik geef het niet voor niets als variant. Knipoog De pion op e5 is voor zwart (mits goed ingezet) een enorme handenbinder. Alleen ging daar wel iets mis aan witte zijde...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-10-2021 09:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller