Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » KNSB beker tegen Sas van Gent
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

KNSB beker tegen Sas van Gent Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zaterdag 20 maart zal het DSC bekerteam in actie komen tegen en in Sas van Gent. We beginnen om 13:00 uur in Café Réseda, Noordweststraat 11 in Sas van Gent.

Komt ons allen aanmoedigen!

19-03-2004 08:54 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Weer Zeeuws-Vlaanderen? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgende week zaterdag heeft het tweede al een uitwedstrijd in Zeeuws-Vlaanderen. Een keer Zeeuws-Vlaanderen per jaar vind ik wel mooi genoeg. Tong

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

19-03-2004 20:43 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mocht het bekerteam winnen van Het Witte Paard Sas van Gent, dan spelen ze in de finale van de D-poule tegen Alteveer. Die club won namelijk na snelschaken van Spijkenisse, volgens de site van die club.

Er staat daar ook een verslag van de bekerwedstrijd.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-03-2004 12:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas.... We hebben afgelopen zaterdag met 3-1 verloren.
Een kort verslag: Joost speelde op bord 1 en kwam met een ongeveer gelijke stelling uit de opening. Net toen het spannend begon te worden, gaf zijn tegenstander een stuk weg en daarmee stonden we snel op een 1-0 voorsprong. Die was ook hard nodig, want Ted en Richard stonden al snel minder. Richard op bord 4 besloot eerst een pion en later een stuk te offeren voor aanval, maar zijn tegenstander kon alles goed verdedigen en won. Ted had op bord 3 zijn tegenstander had loperpaar in handen gespeeld en kon op een gegeven moment alleen nog erger door een pion te geven. Deze achterstand werd hem fataal en zo stonden we dus met 2-1 achter. Tijdens de wedstrijd was het me duidelijk dat ik moest winnen om een 2-2 te bereiken en vluggeren af te dwingen. Ik had op bord 2 een stukoffer te verwerken gekregen; mijn tegenstander had ontwikkelingsvoorsprong en aanval tegen mijn wat onbeschermde koning. Een en ander leidde tot een zeer complexe stelling, waarbij elke misstap (voor beide spelers!) fataal kon zijn.
Tijdens de partij zag ik geen andere kans dan een kwaliteit terug te geven, zodat ik een kleine kwaliteit voorstond. Mijn tegenstander had echter levensgevaarlijke vrijpionnen en na nog een misser van mij kwam hij in een gewonnen eindspel terecht. Daarmee werd de eindstand 3-1 voor HWP Sas van Gent en liggen we uit de beker..

21-03-2004 21:45 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC verliest Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat jammer.
Wat waren de ratings van de tegenstanders?

De vorige wedstrijden was HWP aardig verzwakt aangetreden, maar dat waren dan ook uitwedstrijden.
Nu speelden ze een thuiswedstrijd, dus ben benieuwd of dat te merken was.

21-03-2004 21:55 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegenstanders:
1. G. Deleyn 2269
2. I. Timmermans 2167
3. K. Nieuwelink 2228
4. H. Groffen 2198

22-03-2004 09:20 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller