Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [17]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [17] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een duel om de eerste plaats heeft Ted Barendse koploper Michiel van Wissen verslagen. Hierdoor heeft Ted [al is het met slechts een neuslengte] de koppositie in de interne competitie overgenomen van Michiel.

Achter de beide kemphanen streden Patrick de Bas en Richard Oranje om de derde plek. Het duel eindigde onbeslist. Richard had het beste van het spel, maar wist het niet in een punt om te zetten. Dat betekent dat Patrick de derde plaats vasthoudt.

Richard ziet echter Arend van Dop op de ranglijst passeren. Arend versloeg clubkampioen Gert Legemaat, en staat nu vierde. Kees van der Meer en Joost Michielsen klimmen eveneens, na overwinningen op respectievelijk Walter Anema en Henrik Tamerus.

De duels tussen Gerard Bilars en Cees Huygen, en tussen Arnoud van der Linden en Rick Plomp, hebben [om toch een tussenstand te kunnen plaatsen] remise als uitslag gekregen. Een noodgreep aangezien de uitslagen niet waren ingevuld... Gaarne hoor ik de echte uitslagen alsnog.

De tussenstand en uitslagen zijn op via de onderstaande links te vinden:
De tussenstand van de interne competitie na ronde 17;
De uitslagen van ronde 17 van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-03-2004 18:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

10 overwinningen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgende week zal de grens van 10 overwinningen wel genomen worden. Barendse, Van Dop en Anema staan nu op 9.
Barendse en vooral Van Dop gaan uiterst efficient met hun partijen om: 9 overwinningen op 12 resp. 11 partijen! Anema laat zich vermoedelijk tussendoor soms even terugvallen, teneinde zich van een soepeler tegenstander te voorzien (Grijns). Maar ook hij gaat volgende week op voor de 10.

Wedstrijdleider, zijn er bonuspunten voor wie van de drie volgende week als eerste wint?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

16-03-2004 09:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een vreemd voorval:
In de vorige ronde van de interne competitie haalde ik de zetten door elkaar tegen Bart Meulemans in een Sveshnikov met 12.c4. Ik gaf twee zetten later op.
Nu, tegen Vitaly en weer met zwart, kreeg ik weer die variant op het bord. Ik had hem nu echter bekeken.
De stelling was scherp, maar Vitaly liet zich de verkeerde kleine kwaliteit aansmeren. Zijn dame en zijn toren stonden buitenspel, en het loperpaar kon gemakkelijk de toren de baas en hij moest opgeven toen ook nog eens twee verbonden vrijpionnen gebroederlijk op de derde rij arriveerden.
Leuke opening, toch. Er gebeurt altijd wel wat.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-03-2004 10:27 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Pieter Quist kwam ik redelijk goed uit de opening. In een zeer complex middenspel verzuimde ik f4 te spelen alvorens als nog lang te rokeren. De gefocreerde afruil die volgde leverde een gewonnen eindspel op voor zwart. Pieter had echter veel tijd geïnvesteerd in het eerder genoemde middenspel (en ook reeds in de opening) en vond de winst hierdoor niet.

Juist op het moment dat ik de partij in mijn voordeel kon beslissen blunderde ik: beide lopers van Pieter stonden in, de ene leverde mij een tweede pion en een goede stelling op, de andere leek een stuk te winnen omdat ik na wat schaakjes mat achter de paaltje had.

Ik koos dus voor optie twee. Ik had echter niet gezien, dat zwart mij nu mat kon zetten, door de niet geslagen loper in te zetten. Het schaakleven is hard...

Wel ben ik gestegen op de ranglijst. Ik wil derhalve al mijn tegenstanders tot zover bedanken voor hun goede resultaten in de laatste ronde, want zonder hen was mij dit nooit gelukt. Draaiend hoofd Grijns Draaiend hoofd

Ik heb wel een bezwaar tegen de huidige ranglijst: Hoewel de door ons allen zeer gewaarde wedstrijdleider een zeer verdienstelijk schaker is, zou het toch niet zo mogen zijn dat hij met 4 partijen waarvan twee veloren (tegen weliswaar zeer sterke spelers) zo hoog op de ranglijst is terug te vinden. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat dit komt doordat de meeste leden categorisch weigeren bar te staan en Arno in zijn oneidinglijkende goedheid zich opoffert. Kwaad Boos Kwaad

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-03-2004 12:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aan het begin van het jaar geven leden toch aan of ze bereid zijn om bar te staan? Als je daaruit kunt concluderen dat veel te weinig mensen die bereidheid tonen moet je een andere oplossing zoeken.

16-03-2004 14:30 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ligt het probleem bij een gebrek aan bezetting van de bar or is het een combinatie van opofferingsgezindheid van Arno bij een oneven aantal spelers, gecombineerd met de nobele taak van wedstrijdleider voor externe wedstrijden?

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

16-03-2004 20:06 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het "probleem" ligt niet bij mensen die niet bar willen staan. Ik zal binnenkort weer een nieuwe lijst op het bord plaatsten voor de rest van het seizoen. Grootste probleem ben ikzelf: ik ben soort van algemene reserve voor de bar [zelfbenoemd hoor], en daarnaast vind ik het niet zo erg om te doen.

Ik ben namelijk to ongeveer kwart over acht druk bezig met vanalles. Bij gebrek aan een barcommissaris regel ik dat nu min of meer. Dus er moet nieuwe voorraad naar boven, flesjes moeten worden overgezet van de ene naar de andere koelkast, de herindeling van de interne moet om kwart over acht, mensen moeten hun tegenstander worden gewezen omdat ze elkaar niet kennen, enz. Dan ben ik nog wel eens scheidsrechter ofzo. Kortom, ik heb genoeg te doen en vind het dan ook niet zo erg om daarna even lekker rustig te kunnen gaan zitten. Dus als we eens een oneven aantal hebben deel ik mezelf meestal niet in.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-03-2004 20:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

opgesloten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een russische opening zonder dat je het fijne er van weet werd mij zeer noodlottig. In mijn partij tegen Arnoud v.d.L werd ik kompleet opgesloten in mijn verdediging. De dame op de g-lijn versterkt met paard kwam zonder problemen mijn vonnis vellen. Goed gedaan Arnoud. Wat ik nu ga doen ..ja..als het kalf verdronken is ..is het dood! Toch maar de opening nog eens onder het vergrootglas leggen!

17-03-2004 10:00 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Even gas terug? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

(Afgelopen maandag heb ik van Kees van der Meer, die zichzelf een paar jaar geleden in het clubblad de titel kei had toegekend, verloren. De derde nederlaag op een rij, na een sterke reeks van 10 partijen maar daarvoor ook weer 3x achtereen verloren)

Ik ben in ieder geval geen ezel, want een ezel stoot zich in het gemeen geen twee keer tegen eenzelfde steen. Ik wel!

Schaakresultaten gaan vaak in bergen en dalen. Zit je in een dal, dan besluit je dat je er toch maar op een of andere manier uit moet kluiteren. Daarboven, daar schijnt de zon. Soms zijn de hellingen glad en na iedere meter omhoog glijd je er weer twee terug.

Ja maar dan....

Als je dan een vanuit het dal toch een paadje omhoog vindt, de enkele doorns wegsnoeit en met ferme schred naar boven loopt, dan denk je:
Ha, zie je wel! Ik kan het toch. Ik voelde me terecht niet thuis daar beneden in het groene dal want hier heb je een beter uitzicht!
En net zoals al die andere keren dat je uit een dal gekropen bent, blijkt dit toch gewoon een spel van Vrouwe Statistiek, die soms een hekwerk palen en dan weer een mand eieren uitdeelt. Neen, ik ben niet opeens veel sterker geworden. Zoals je daar beneden uitgleed over de natte modder en versuft naar een koe keek, zo glijd je in de bergen uit over bevroren sneeuw (of een kei...) en kijk je versuft naar de kale rotsen.
En je beseft zoals vaak tevoren dat je slechts een tijdelijke opleving hebt gehad.

Maar laat ik de aanbeveling van Ted Barendse overnemen (Axioma 34, blz 17: Wees een onverbeterlijke optimist):
Kijk, ik ben door die maanden in het dal natuurlijk gewoon even mijn scherpte kwijt geraakt. Even met een veldfles het bloed van je gezicht deppen, je broekspijpen eraf ritsen (de mouwen had ik in het dal al opgestrookt) en we zullen wel zien wie maandag de 10 volmaakt, Barende, VdMeer of ik? Eerst vanavond nog even oefenen bij het Prometheus toernooi, zaterdag tegen HWP scoren met een beker wedstrijd en dan maandag de bekroning? Nou ja, met het bekerteam doe ik niet mee (ik mag dat althans niet aan de oppo's verraden: hoe de opstelling zal zijn), maar pas op allen!

18-03-2004 15:40 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat was geen koe: dat was ik.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-03-2004 15:57 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Kei Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, die kei was ik.

Fien Thoolen zei dat toen een keer op de clubavond, tot mijn verbazing: U bent zo'n kei in het schaken.
Dat seizoen had ik vrijwel niets dan remises gespeeld. Ik voelde me de Amersfoortse kei: nauwelijks eronder te krijgen, maar ook geen eitje kunnen pletten. Alles remise ...

Maar zie: de kei is aan het slijten. Ik heb tot half maart meer partijen gewonnen en verloren dan vorig jaar in het hele seizoen.
Men zij gewaarschuwd!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-03-2004 11:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller