Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Clubicoon Arno Wiersma onverwacht overleden
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Clubicoon Arno Wiersma onverwacht overleden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er is helaas zeer droevig nieuws te delen: vanochtend vroeg is – totaal onverwacht voor iedereen - onze interne wedstrijdleider Arno Wiersma na een kort ziekbed overleden, aan de gevolgen van een bloedvergiftiging. Hij werd slechts 45 jaar.

Arno Wiersma - vrijwilliger van het jaar 2008
Arno Wiersma - vrijwilliger van het jaar 2008


Het zal duidelijk zijn dat dat niet alleen een persoonlijk verlies is voor zijn naaste omgeving, maar ook voor onze schaakclub. En tevens voor de HSB, waarin Arno jarenlang als bestuurslid actief was.

Informatie omtrent de uitvaart zal later volgen, net als een In Memoriam.

We hebben als bestuur besloten om het toernooi dat morgenavond (maandag 17 mei) was gepland een week uit te stellen. In plaats daarvan organiseren we morgenavond een digitale bijeenkomst voor clubgenoten, voor mensen die behoefte hebben om over Arno’s overlijden bij te praten. De details over die bijeenkomst volgen op DSC Privé.

In Memoriam

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Corniel on 19-05-2021 at 20:46.

16-05-2021 17:51 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rust in vrede Arno. We missen je nu al

16-05-2021 17:58 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wow... wat een naar nieuws. Veel te jong. Frons

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

16-05-2021 18:07 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Perrin Perrin is a Male
forumlid




geregistreerd: 14-01-2003
aantal berichten: 27

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee! Wat een treurig nieuws Frons

__________________
A conclusion is only the place where you stopped thinking.

16-05-2021 18:24 Perrin is offline Send an Email to Perrin Search for Posts by Perrin Add Perrin to your Buddy List
Gerard Bilars Gerard Bilars is a Male
Erelid


geregistreerd: 01-10-2006
aantal berichten: 58

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verschrikkelijk. Ted belde mij een paar uur geleden erover op en ik en Regina,mijn vrouw, zijn er kapot van. We kennen Arno al zolang, vanaf dat hij in Delft op de Van Hasseltlaan tegenover ons kwam wonen. Het voelt heel erg onwezenlijk. Altijd voor alles en iedereen klaarstaan.

Arno wat zal ik je vreselijk missen.






Gerard Bilars
erelid

__________________
GB

16-05-2021 19:30 Gerard Bilars is offline Send an Email to Gerard Bilars Search for Posts by Gerard Bilars Add Gerard Bilars to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een treurig nieuws.
De laatste zeven maanden ging ik na het boodschappen doen bijna dagelijks even langs bij Arno om de Volkskrant mee te nemen en een praatje te maken.
Woensdag zag ik Arno voor het laatst: het gaat niet goed met me, zei Arno.
Het ging dus helemaal niet goed.
Zaterdagmiddag stond er een ambulance voor zijn deur.
En niet veel later is hij overleden.
Net 45 geworden.
Triest.
Bij deze wil ik de nabestaanden, vrienden en kennissen van Arno condoleren met dit verlies.

__________________
Mopper

16-05-2021 19:39 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een onvoorstelbaar bericht. Wat erg voor hem, zijn naasten, zijn vrienden en de club.
Ik portretteerde hem ooit voor Schaaknieuws omdat hij ‘vrijwilliger van het jaar’ was geworden. In mijn ogen is hij de 'vrijwilliger van de eeuw’.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

16-05-2021 20:59 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Andre
DSC-lid


geregistreerd: 24-08-2016
aantal berichten: 2

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tragisch, Schokkend, niet te bevatten, de wereld staat even stil,..
Bij deze wil ik de nabestaanden, vrienden en kennissen en condoleren met dit grote verlies.

16-05-2021 21:06 Andre is offline Send an Email to Andre Search for Posts by Andre Add Andre to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is voor mij ook niet te bevatten. Echt ongelofelijk...

Zo triest. Condoleances voor allen die hem liefhebben en kennen.

__________________
Erro ergo sum.

16-05-2021 21:17 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Woorden schieten te kort om te beschrijven welke enorme leegte ik sinds vandaag voel. Want naast vrijwilliger van de eeuw (wat ik natuurlijk ook was), wat het vooral een vriend door dik en dun. Iemand die er in moeilijke tijden altijd voor je was.

Iemand met wie ik de afgelopen 22 jaar zovele gezellige en mooie uren heb doorgebracht dat ik ze niet meer kan (of wil) tellen. De wereld is een van haar mooiste mensen kwijt. Een wrange speling van het lot.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 21-05-2021 at 22:16.

16-05-2021 21:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat waren we bevoorrecht Arno gekend te hebben, realiseer ik me des te meer na het lezen van deze berichten. Arno was een fantastisch mens, en hij was er voor iedereen. Rust in vrede.

16-05-2021 21:45 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Norbert Harmanus Norbert Harmanus is a Male
forumlid


geregistreerd: 25-10-2017
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als Schaakhuizer heb ik Arno altijd gekend als sympathieke, correcte tegenstander. Hoeveel hij voor DSC en de HSB heeft gedaan kan ik alleen maar raden. Hij straalde rust uit, en alles wat hij organiseerde was goed geregeld. Een prettig persoon. Hij zal enorm worden gemist.

Ik wens alle (schaak-)vrienden en nabestaanden veel sterkte toe met dit enorme verlies!

17-05-2021 08:17 Norbert Harmanus is offline Send an Email to Norbert Harmanus Search for Posts by Norbert Harmanus Add Norbert Harmanus to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verschrikkelijk nieuws. Zaterdag hoorde ik al dat hij flink ziek opgenomen was en hoopte nog dat het wel goed zou komen. Zondagochtend was het al voorbij. Een prachtig mens is van ons heengegaan. De stille motor van DSC is er niet meer. Drijvende kracht achter de Interne en vele tournooien. Waaronder het weekend toernooi wat ik samen met hem en boezemvriend Corniel 10 jaar lang heb mogen organiseren. Onvermoeibaar en alle gaten liep hij tijdens die toernooien dicht zodat iedere deelnemer een toptoernooi had.
Stilzwijgend kon ik er van uit gaan dat heeft Arno vast wel al geregeld end at was dan ook zo.
Met als hoogtepunt de titel best aangeklede toernooi van Nederland. Als eerste aanwezig en als laatste weg, zo was Arno. Een invaller nodig op het laatste moment voor Friesland of Groningen uit ? Arno sprong op zijn fiets naar het station en ging mee. Welke team deed er niet toe. Het is toch voor de club zei hij dan. Op de clubavond de indeling doen en de nieuwe mensen opvangen en dan nog een wedstrijd leiden en dan zelf nog een potje spelen. Dat laatste was voor hem het minst belangrijke. Altijd in dienst van anderen. Arno je laat een grote leegte achter bij DSC, rust in vrede , je was een topper !

17-05-2021 10:53 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoorde het nieuws gisteren en het voelt verschrikkelijk aan. Arno was altijd de kern van DSC, iemand die er altijd was, die alles organiseerde en voor elke clublid uitkeek.

Hij was een persoon die het altijd voor elkaar kreeg om elke conflict zonder een spoor van agressie op een vriendelijke wijze op te lossen. Of het nou over schaakpartij ging die net niet goed afliep of een speler die zich niet netjes gedroeg tijdens een toernooi. Hij kon het allemaal aan. Vrijwilliger van het eeuw, ja zeker, maar ook een steunpilaar van deze club, een stille kracht die alles draaiend hield en die eerlijk om iedereen gaf.

Toen ik na een jaar pauze weer op de club was, wist ik zeker, dat wat er dan ook veranderd was in die tijd, Arno zou er zijn. Want DSC zonder Arno, dat bestaat gewoon niet... Nu wordt het dus anders. Zo onvorstelbaar. Arno we gaan je erg missen.

17-05-2021 13:01 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gemis is groot. Toch vind ik het wel mooi om al deze berichten te lezen. Ook van mensen die we soms al jaren niet op de club gezien hebben (helaas). Dat geeft de impact duidelijk weer.

Arno was iemand die zijn eigen belang altijd wegcijferde om anderen te helpen. In de context van DSC betekende dat dat hij enorm veel dingen voor de club deed. Hij was, zoals Richard het mooi illustreerde, de stille motor van zowel de clubavond, als menig toernooi.

Hij was er als eerste, heette aspirant-leden welkom en zorgde dat iedereen een tegenstander had. Voor die nieuwelingen zorgde hij liefst voor een tegenstander die niet al te sterk was, maar bovenal in sociaal opzicht in staat was om de nieuweling zich meteen thuis te laten voelen op de vereniging.

Als dan na dit alles bleek dat hij dan zelf niet kon spelen, soit. Dan ging hij zaken opruimen, of ging hij naar huis en kwam aan het eind van de avond terug voor een non-alcoholisch drankje aan de bar, en bovenal om alles weer netjes op te ruimen. En dat was eigenlijk al zo toen ik in 2003 voor het eerst bij DSC kwam. De vrijwilliger van de eeuw, inderdaad. Nu al.

Daarnaast had hij ook voor iedereen op de club een luisterend oor. En wist hij van iedereen hoe het met ze ging. Dat paste wellicht bij zijn functie als intern wedstrijdleider, maar zoals hij dat invulde was dan weer uniek. Klagen deed hij zelden of nooit, maar er bij iemand anders een klacht of conflict was, dan loste hij dat geruisloos op.

Zelf heb ik ook menig uur met Arno doorgebracht. Niet alleen op de club, maar ook op werk, waar hij een paar jaar mijn directe collega was. Ook daar klaagde hij nooit, hoe druk het ook was en liep hij menig gat dicht. Tenslotte heb ik met o.a. Arno en Corniel menig potje Agricola of andere bordspelletjes gedaan. Daarin was Arno stiekem best fanatiek, maar dat merkte je nooit. Helaas blijkt het vorige potje, wat helaas online plaats moest vinden, nu ook echt de laatste te zijn geweest...

Arno, we gaan je missen. Rust zacht.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 20-05-2021 at 00:11.

17-05-2021 13:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een verschrikkelijk nieuws. Ondanks dat ik al jaren de club is het overlijden van Arno ook voor mij een schok.

Dat hij medewerker van het jaar werd in 2008 tekent de persoon Arno. Hij was er altijd als er iets gedaan moest worden, ik geloof dat hij bijna alle functies in DSC heeft vervuld. En de vele toernooien, interne en externe competities bij DSC en HSB die mede door hem van de grond zijn gekomen.

Arno stond voor iedereen klaar, gevraagd en ongevraagd, vriendelijk en behulpzaam!

Ik wens jullie sterkte toe de komende tijd.

Dolf Beltz

17-05-2021 14:28 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Arno bedankt! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allereerst betuig ik graag mijn medeleven aan de familie en naaste vrienden van Arno.

Het noodlot van Arno treft ons allen diep in het hart. Arno was jarenlang sterk meebepalend in de identiteit en bloei van DSC: niet alleen vanwege de vele taken die hij al die tijd schijnbaar moeiteloos voor zijn rekening nam maar vooral ook door zijn aimabele, behulpzame en bescheiden karakter. Geen enkele moeite was hem teveel; hij wist de zaken altijd op harmonieuze wijze te regelen. Veelal op de achtergrond maar als het moest ook op de voorgrond.

DSC is nu even niet meer wat het eergisteren nog was. Laten we met elkaar proberen de geest van Arno te continueren en de vele gaten op te vullen die hij zo plotseling heeft achtergelaten.

Willem-Jan van den Broek

17-05-2021 15:22 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Bram Bram is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 27-09-2010
aantal berichten: 29

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een ongelooflijke schok. Ik wil graag de familie en vrienden, onder wie velen van jullie, condoleren met dit verlies. DSC zal inderdaad niet meer hetzelfde zijn.

17-05-2021 15:29 Bram is offline Send an Email to Bram Search for Posts by Bram Add Bram to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mensen moeten niet overlijden op die leeftijd, zeker Arno niet. Zeer zeker Arno niet.

Een van de meest prettige mensen die ik ken, kende moet ik zeggen. Hij droeg, op collegiale wijze, veel en lang bij aan het schaakleven en dan vooral aan DSC.
Dit slechte nieuws zal een enorme schok zijn voor velen van ons. Ik ben er kapot van.

Mensen moeten niet...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

17-05-2021 15:45 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Aram Aram is a Male
forumlid


geregistreerd: 17-05-2021
aantal berichten: 4

Ongelofelijk persoon. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ongelofelijk verlies...

In tijden waar ik depressie had, kon ik bij Arno terecht.

Hij keek mij altijd aan, stilletjes. En wachtte totdat ik klaar was met uitspreken. Volledige aandacht schonk hij, altijd.

Die stilte, die aandacht.... En altijd rake woorden ook. Heel direct.

Naar Antal en ik: 'DSC zal niet meer hetzelfde zijn. Arno is altijd de eerste die je zoekt wanneer je de trap op loopt.'

Mijn condoleances aan de familie, vrienden en clubleden.

__________________
'Voor het eindspel hebben de Goden het middenspel geplaatst.'
- Siegbert Tarrasch

17-05-2021 19:36 Aram is offline Send an Email to Aram Search for Posts by Aram Add Aram to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller