Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC in Lichess teamcompetitie op 22/11 gepromoveerd naar Meesterklasse!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC in Lichess teamcompetitie op 22/11 gepromoveerd naar Meesterklasse! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft in de 1e klasse van de Lichess teamcompetitie van 22 november voor een daverende verrassing gezorgd door - aangevoerd door Gert Legemaat en Joost van Ruitenburg - naar de Meesterklasse te promoveren. Wij behaalden met 213 punten (vorige week in de 2e klasse 182 punten) een 2e plaats; 1e werd Het Witte Paard Haarlem.

Voor de volledige eindstand zie https://lichess.org/tournament/VQJrYfz5 . Onderin het scherm de individuele scores van de 104 spelers die actief waren. Door in de eindstand een team te selecteren verschijnen de individuele scores van dat team in beeld.

De teamscore werd bepaald door de acht beste individuele scores.
Aanstaande zondag in de Meesterklasse wordt deze door de beste tien resultaten bepaald - een goede reden om dan met zoveel mogelijk leden deel te nemen!! Voor de eindstand in de Meesterklasse van 22 november zie https://lichess.org/tournament/tBllShl9 ; zoals de naam al suggereert nemen in deze klasse aardig wat (groot-)meesters deel.

De scores van DSC (met uitroepteken bij TPR meer dan 100 boven eigen Lichess rating):

Gert Legemaat 40 punten / 20 partijen/ TPR 2339
Joost van Ruitenburg 31 / 13 / 2416
Martin Glimmerveen 31 / 16 / 2259 !
Arjan Drenthen 25 / 15 / 2064
Jouke van Gosliga 25 / 24 / 2049
Richard Oranje 22 / 18 / 2155
Willem-Jan van den Broek 21 / 18 / 2133
André van der Weijde 18 / 15 / 1911 !!
Jorick Laan 16 / 16 / 2036
Henk Stipdonk 13 / 9 / 1957 !!
Ted Barendse 12 / 13 / 1887
Roy Schroor 0 / 1 / -

Houd de aankondigingen op onze website in de gaten voor het toernooi van aanstaande zondagavond!

De systematiek is als volgt:

- het toernooi duurt van 20 tot 22 uur
- elk team kan een onbeperkt aantal leden opstellen
- de teamscore is het totaal van de acht (in de Meesterklasse tien) beste individuele scores
- men kan vooraf maar ook op elk moment tijdens het toernooi aansluiten
- men kan tijdens het toernooi een pauze inlassen
- men wordt z.s.m. na beëindigen partij voor een nieuwe partij ingedeeld (tegen speler met ongeveer dezelfde score, natuurlijk geen teamgenoot)
- het aantal door een speler gespeelde partijen is dus afhankelijk van duur van deelname en snelheid van partijen
- speeltempo p.p. is 3 minuten plus 2 seconden per zet
- bij winst krijgt men 2 punten en bij remise 1; uitzondering betreft de situatie waarin men tweemaal achter elkaar gewonnen heeft - in de ronde daarop krijgt dan 4, resp. 2 punten

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Martin on 24-11-2020 at 13:23.

23-11-2020 09:42 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vraag aan Jouke: hoe krijg jij het voor elkaar 24 partijen te spelen? In 2 uur tijd is dat gemiddeld precies 2,5 minuut per partij per speler! Niemand van de 104 deelnemers die dat gisteravond presteerde.

23-11-2020 11:59 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 104

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik geef redelijk snel op in verloren positie. Ik voel toch de druk om sneller te spelen dan normaal om maar zoveel mogelijk punten te scoren, en dat leidt ook tot meer blunders. En in de laatse 10 minuten bezerk ik alles, om er voor te zorgen dat de partij nog meetelt. Vorige week deed ik alleen laatste half uur mee en bezerkte ik ook alles. Niet goed voor je rating, maar omdat je laat instroomt kan je veel wedstrijdpunten pakken.Toen had ik 14 punten in half uur. Nu had ik na 1,5 uur nog geen 14 punten. Gelukkig weer een eindsprintje.

24-11-2020 02:47 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller