Derk Dekker 
schaakverslaggever

aantal berichten: 117
 |
|
|
04-11-2020 22:26 |
|
Sander 
DSC-forummeester

aantal berichten: 902
 |
|
QuoteOriginally posted by Tjerk
Reisbewegingen vermijden is een maatregel die in dezelfde orde valt als "vermijd drukke plekken" en die zijn bij dit idee echt niet aan de orde.
Als je de auto neemt, en niet het openbaar vervoer. Voor wie dit met het openbaar vervoer doet is dat al gauw 1-2 uur openbaar vervoer per partij. Een collega van mij had maar 5 minuten in een delftse bus nodig om besmet te raken, ondanks de verplichte mondkapjes.
QuoteOriginally posted by Tjerk
Ik kies er weer voor om af en toe mijn ouders over de vloer te hebben.
Dat zijn natuurlijk wel altijd dezelfde ouders, en niet elke keer een ander vreemd huishouden. Ik heb ook meermalen per week mijn oude moeder over de vloer, en dat is voor mij een belangrijke reden om andere risico's te vermijden.
Zoals je zegt: het mag. Je mag zelfs het openbaar vervoer nemen om het te doen. Ik heb daar alleen wel zo mijn vraagtekens bij, en zal daar zelf zeker niet aan deelnemen. Als 1 van mijn tegenstanders zonder dat te weten besmet blijkt te zijn dan is de kans dat ik het zelf oploop in 3-4 uur tegenover hem zitten (en de diverse deurklinken die ik daar aanraak) behoorlijk groot. En daarmee neem ik dan een risico, niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn moeder en iedereen die ik tegenkom in de lokale supermarkt. Het zijn vooral de risico's die ik dan neem namens anderen die dit in mijn ogen dubieus zouden maken.
Overigens denk ik dat online lange partijen schaken wellicht veel beter te doen is dan veel mensen denken. Voor wie dat nog nooit heeft gedaan zou ik van harte aanraden om dat, vooroordelen ten spijt, gewoon eens te gaan proberen. Bijvoorbeeld in de DSC online competitie. Het zou wel eens mee kunnen vallen, en dan zijn de genoemde risico's helemaal nergens voor nodig. Lichess heeft zelfs ingebouwde voice chat, voor wie behoefte heeft aan meer menselijk contact.
__________________ Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now
This post has been edited 9 time(s), it was last edited by Sander on 07-11-2020 at 10:40.
|
|
07-11-2020 09:55 |
|
|