Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Sander remiseert tegen Ed, Herman wint opnieuw
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Sander remiseert tegen Ed, Herman wint opnieuw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In ronde 5 moest Sander eindelijk een half puntje prijsgeven. Ed Eveleens had zelfs het betere van het spel en leek af en toe de winst in handen te hebben. Sander maakte het echter lastig genoeg om een halfje uit het vuur te slepen.

Herman Zonderland blijft verrassen. Dit keer wist hij ratingfavoriet Simon Broos aan zijn zegekar te binden.

Nieuwkomers Arvind Pandit en Louis Trautwein speelden tegen elkaar. Arvind trok aan het langste eind.

Andere nieuwkomer Adri Albregtse, vriend van DSC sinds het bezoek van De Zwarte Pion B aan ons denksportcentrum (zie http://www.delftseschaaksite.nl/wbb/thre...eadid=5782&sid=), speelde zijn eerste partij maar werd helaas gevloerd door zijn eigen zoon.


Uitslagen ronde 5

Ed Eveleens - Sander van Gennip ˝ - ˝

Simon Broos - Herman Zonderland 0 - 1

René Poots - Paul van Riet 1 - 0

Lito van Reede - Dolf Mulder ˝ - ˝

Jan Torenstra - Bart van Cleef 1 - 0

Bert van der Willik - Hans Hendriks 1 - 0

Arvind Pandit - Louis Trautwein 1 - 0

Shyam Balasubramanian - Jan van de Donk 1 - 0

Paul van der Meer - Joop van Ham 0 - 1

Adri Albregtse - Tjerk Albregtse 0 - 1


Tussenstand na ronde 5


 

__________________
Erro ergo sum.

This post has been edited 8 time(s), it was last edited by Tjerk on 13-06-2020 at 11:34.

04-06-2020 08:20 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een compleet onverantwoord openingsexperiment remise eruit gesleept tegen Ed Eveleens.

Ik ging voor 3.d3? e5! Wat wit een stuk zou kosten. Helaas was ik na 3.Pf3 geheel door mijn voorbereiding heen.

Ik dacht dat ik me aardig uit de opening had gered, maar toen kwam ineens 25.Pxg5+! van Ed, en dacht ik voor de tweede keer in deze partij dat ik keihard zou gaan verliezen. Gelukkig gingen er daarna meer dan voldoende pionnen van het bord om toch nog remise te houden.

Al met al een exotische spannende partij. Erg goed gespeeld van Ed.

De partij:

https://lichess.org/lRCv1uxb

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

10-06-2020 21:32 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Sander: Haha, ik had de opening nog niet bekeken. Lekker opportunistisch. Grijns
Het einde zag ik wel gebeuren, was spannend!

Verslagje, uitslagen en tussenstand na ronde 5 staan in de beginpost.

__________________
Erro ergo sum.

13-06-2020 11:47 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@ Tjerk: we kunnen gerust zeggen dat mijn opening echt nergens op sloeg. Ik mag van geluk spreken dat ik er nog een halfje uit heb gehaald, want eigenlijk verdien ik dat niet.

Laten we het erop houden dat ik mijn dag niet had. Gelukkig kon ik dat met de huidige stand wel hebben. Volgende ronde weer scherp, ik vermoed dat wij tegen elkaar moeten. Glimlach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-06-2020 15:34 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een ongekende zegereeks, ik sta van mezelf te kijken. Mijn volgende opponent zal Ed zijn vermoed ik, hopelijk lukt het hem niet om mij weer met beide benen op de grond te zetten ,
Als ik speel, luister ik tegenwoordig altijd naar mijn favoriete jazzplaten, heerlijk tijdens het schaken, iets wat op de club nooit kan. Misschien moet ik daar in de toekomst met oordopjes in naar muziek gaan luisteren tijdens het schaken. Dan lonkt de B groep misschien weer.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

13-06-2020 21:44 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller