Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » DSC beperkt open vanaf maandag 20 juli [UPDATE 17/7 (zie reacties)]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aan de overkant van de weg op nog geen 50 m van ons het denksportcentrum is een nieuwe horeca gelegenheid "Vakwerkhuis Café" gekomen met behoorlijk wat plek buiten. En nog 50 meter verderop is Mooie Boules gekomen met ook 10 picknicktafels. Dat zou toch mogelijkheden moeten bieden voor een toernooi, mochten andere randvoorwaarden geen problemen opleveren.
https://indebuurt.nl/delft/nieuws/nieuw-...geopend~103253/

12-07-2020 11:01 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

DSC beperkt open vanaf maandag 20 juli Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote


Geacht DSC-lid,



Middels deze mail wil het bestuur je op de hoogte stellen rond de ontwikkelingen rondom Corona, en de heropstart van de schaakactiviteiten van DSC.



Afgelopen week zijn een sport- en een schaakprotocol uitgegeven, en een document over het heropenen van een schaakvereniging. Die zijn te vinden op de site van de KNSB: https://schaakbond.nl/nieuws/schaken-en-de-coronacrisis. Uiteraard nemen we als bestuur de maatregelen en voorwaarden die in deze stukken worden genoemd als leidraad.



Onlangs zijn door de overheid de maatregelen voor binnensporten en activiteiten per 1 juli drastisch verruimd. Daarom hebben wij ons afgelopen woensdag 15 juli bezonnen op de vraag hoe wij onze activiteiten zullen gaan invullen.



Voor DSC geldt als belangrijkste struikelblok op dit moment niet zozeer de ruimte, met een beetje creativiteit kunnen we zo’n 35 partijen laten spelen, maar de ventilatie. Iedereen weet dat die met name op de eerste verdieping beter kan. Het bestuur heeft met verhuurder Duwo en de Delftse Sportraad contact opgenomen om te kijken of, en zo ja hoe we dit z.s.m. kunnen verbeteren. Hier is echter tot nu toe nog niets concreets uit voortgekomen.



Maar alle andere maatregelen zullen worden uitgevoerd. De zaalindeling zal heel anders moeten worden, om de 1˝-meter afstand te kunnen garanderen. Ook zal er indien nodig ook beneden worden gespeeld, om meer spelers te kunnen huisvesten. We zorgen voor zeep, waarschuwingsteksten, en looproutes. Er zal vaker moeten worden schoongemaakt, ook door onszelf. Uiteraard word je nadrukkelijk gevraagd om thuis te blijven als je gezondheidsklachten hebt, en vaak je handen te wassen.



Mocht je nog meer zaken nodig hebben die je zo’n veilig gevoel geven dat je weer durft te komen schaken dan horen we dat graag!



Als bestuur hebben we het vertrouwen dat we met bovengenoemde maatregelen de risico’s voor leden behoorlijk hebben beperkt. Daarom hebben we afgesproken dat we m.i.v. aanstaande maandag (20 juli) weer beperkt open zullen zijn (in die zin dat we voorlopig maximaal 30 schakers per avond toelaten), voor ons Vakantietoernooi. Dit om elkaar weer eens te ontmoeten, maar ook om ervaring op te doen voor komend seizoen. Je ontvangt daarvoor z.s.m. een uitnodiging.



De jeugd heeft afgelopen maandag een afsluitende schaakavond en prijsuitreiking gehad, en voor hen is het nu schaakvakantie. De reguliere jeugdactiviteiten zullen voor hen eind augustus weer beginnen.



Ter info: De KNSB en de HSB onderzoeken al een tijdje hoe de verschillende competities vormgegeven kunnen gaan worden. Voorlopig is alleen bekend dat de eerste KNSB-ronde is uitgesteld tot eind oktober.



Zodra het bestuur meer concrete informatie heeft zullen wij je daar natuurlijk van op de hoogte stellen.



Tot slot wil ik je er aan herinneren dat, mocht je onverhoopt je lidmaatschap willen beëindigen, je dit officieel voor 1 juli diende te doen. Omdat deze mail wat later wordt verstuurd dan de bedoeling was is die termijn verlengd tot 1 augustus.



Ik hoop dat we elkaar zeer snel weer achter het bord mogen ontmoeten.



Namens het bestuur van DSC,



René Poots

Secretaris

secretaris@delftseschaaksite.nl

__________________
Erro ergo sum.

17-07-2020 16:54 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Meer dan 500 besmettingen per dag en 10 corona doden. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de situatie van 13 maart 2020. Of wat is het verschil.

Ter info vanaf 16 maart werden alle wedstrijden gecancelled.

20-08-2020 16:24 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henk van den Belt
Meer dan 500 besmettingen per dag en 10 corona doden. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de situatie van 13 maart 2020. Of wat is het verschil.

Ter info vanaf 16 maart werden alle wedstrijden gecancelled.


Het aantal dagelijkse besmettingen nu is zelfs groter dan op het moment dat het besluit werd genomen om om alle wedstrijden tot nader order uit te stellen.

Hoewel ik graag zie dat de competitie weer opstart heb ik ook zo mijn bedenkingen hierbij. Ten eerste omdat ik mij hardop afvraag of dat de risico's wel waard is - zowel voor mij persoonlijk en mijn persoonlijke omgeving als die voor de leden van DSC, en ten tweede omdat het zeer denkbaar is dat de competitie weer halverwege stopgezet moet worden.

Ik zal het eerlijk zeggen: ik heb een enorm dubbel gevoel bij de intentie om de competitie weer op te starten op een moment dat het aantal besmettingen weer hard oploopt.

Nou weet ik dat de maatregelen zijn versoepeld, maar dat laat niet weg dat het RIVM nog steeds een beroep doet op ieders gezond verstand. En zover ik kan zien is het gewoon wachten tot de maatregelen weer worden aangescherpt. Dat zal niet volgend jaar maart pas zijn.

Kortom: ik kan me momenteel uitstekend voorstellen hoe Radjabov zich moet hebben gevoeld.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Sander on 23-08-2020 at 10:16.

23-08-2020 10:10 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat het aantal besmettingen oploopt is niet meer dan ontzettend logisch. In het begin van de Corona-crisis werd er nauwelijks getest, dat is nu wel even anders. En als je niet test kan je het ook niet vaststellen... Veel zinvoller is het om te kijken naar het aantal mensen dat vanwege Corona op de IC belandt en het aantal overledenen ten gevolge van Corona. Beide zijn de laatste weken vrijwel nul. Dit kan twee dingen betekenen:
1. Het aantal besmettingen betreft de laatste tijd veel vaker jongeren dan in het begin. En zij zijn sterker dan de ouderen die in het begin werden getroffen.
2. Het virus is intussen gemuteerd, nog steeds aanwezig maar in lichtere vorm.
Het eerste is vrijwel zeker waar, het tweede weet ik niet, dat zal pas na verloop van tijd blijken.

Van mij mogen we weer beginnen, maar als er mensen zijn die daar nog twijfels bij hebben kan ik me dat ook wel weer voorstellen. We zijn niet allemaal hetzelfde en gaan niet allemaal hetzelfde met deze crisis om...

23-08-2020 22:09 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
BSchleipfenbauer
forumlid


geregistreerd: 26-02-2020
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ruim zes, bijna zeven maanden geleden werd het OPK voor onbeperkte tijd afgelast met de intentie om dit later in te halen. Toen de maatregelen versoepeld werden in juli werd er uitgesproken dat DSC beperkt (max 30) openging.

In theorie zou het volgende OPK over 3-4 maanden al weer beginnen, maar nog steeds is er geen duidelijkheid over het vorige toernooi. Wat gaat er gebeuren met de gewonnen/verloren elo-punten en prijzengelden? Want laten we eerlijk zijn: het OPK-2020 zie ik niet meer uitgespeeld worden met de huidige gang van zaken, inclusief herzien corona-protocol van de KNSB.

Ik ben benieuwd hoe andere deelnemers/organisatoren hierin staan.

05-10-2020 10:40 BSchleipfenbauer is offline Send an Email to BSchleipfenbauer Search for Posts by BSchleipfenbauer Add BSchleipfenbauer to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dag Bent,

De afspraak binnen het bestuur (voor mijn vakantie, dus eerste helft september) was dat het weer hervat zou worden. Het standpunt was namelijk dat het voor bijvoorbeeld de koplopers niet erg fair zou zijn om het hele toernooi te annuleren.

De organisatie zou gaan peilen bij de deelnemers of daar genoeg animo voor is. Helaas is dit blijkbaar nog niet gebeurd. De situatie is inderdaad ook wel wat veranderd in de tussentijd, wel is DSC op de maandagavond nog altijd open. Het corona-protocol staat dat nog steeds toe, dus ik denk dat het nog altijd mogelijk is, afhankelijk van de animo.

Ik heb de organisatie ingeseind dat jouw vraag hier staat.

08-10-2020 09:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BSchleipfenbauer
forumlid


geregistreerd: 26-02-2020
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Martin,

Bedankt voor de duidelijkheid. Goed om te weten dat er beweging in zit.

Mvg Bent

08-10-2020 13:37 BSchleipfenbauer is offline Send an Email to BSchleipfenbauer Search for Posts by BSchleipfenbauer Add BSchleipfenbauer to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet zeggen dat ik het huidige coronaprotocol opvallend mild vind.

In maart/april werden alle activiteiten stopgezet, terwijl er op het hoogtepunt zo'n 1300 besmettingen per dag waren.

Momenteel worden er meer dan 5000 besmettingen per dag geconstateerd. Bijna 6000 vandaag.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

08-10-2020 14:23 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verschil is dat er nu veel meer wordt getest dan in maart. Dus het aantal besmettingen is dus lastig te vergelijken. Maar we zitten nu wel inmiddels in de situatie als in half maart.

Wat is het 1/150 landelijk dus in omgeving van Delft 1/75 of 1/50.

Geen 1/6 dus nog geen Russische roulette als in die Deerhunter film.
Moeten we nog even op wachten. Tenzij maatregelen helpen. Bij externe wedstrijden is het helemaal een gok. Van tevoren checken of je met een wit of zwart mondkapje speelt.

08-10-2020 15:49 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henk van den Belt

Het verschil is dat er nu veel meer wordt getest dan in maart.


Dat dacht ik eerst ook, maar ik hoorde van Dissel zeggen dat dat wel meevalt. Het verschil kan daaruit niet worden verklaard.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

08-10-2020 21:23 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja we hadden al lang in een lockdown moeten zitten. Hoe zachter de maatregelen hoe meer (economische) schade (IMF)

08-10-2020 22:37 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-overw...sport~a4ef8eb0/

Quote

De horeca moet mogelijk opnieuw de deuren sluiten. Daarover neemt het kabinet morgen een besluit. Ook is de kans groot dat alle amateursport voor volwassenen wordt stilgelegd. Dat melden Haagse ingewijden aan deze nieuwssite.


Morgen horen we het, maar dit klinkt niet goed.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 12-10-2020 at 17:59.

12-10-2020 17:58 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Sporten in teamverband verboden voor volwassenen

Amateursporten in teamverband wordt voor volwassenen verboden. Individuele sporten kunnen nog wel doorgang vinden, maar alleen met een maximum van vier personen bij elkaar (op 1,5 meter van elkaar). Sportscholen blijven open en kinderen tot en met achttien jaar mogen blijven sporten, maar wedstrijden gaan niet door.

Topsporters kunnen wel blijven sporten en het betaald voetbal blijft dus ook doorgaan.


Bron: nu.nl.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-10-2020 18:39 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeer spijtig; teams zijn net geformeerd, Coronaprotocol is opgesteld etc. Gelukkig heeft 3e HSB team gisteravond nog een wedstrijd kunnen spelen: in Wassenaar werd tegen titelfavoriet met 5-3 gewonnen. Hopelijk kunnen we over een maand weer verder met in- en externe competitie.

13-10-2020 19:14 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wij beoefenen toch geen sport?

https://nos.nl/artikel/2346178-bridge-is...talen-moet.html

Volgens mij geldt dan gewoon dit:

Quote

In binnenruimtes waar mensen zitten geldt een maximum aantal personen van 30.


https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nie...erug-te-dringen

__________________
Erro ergo sum.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Tjerk on 13-10-2020 at 19:50.

13-10-2020 19:50 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Of schaken een sport is is een redelijk controversiele vraag, maar ik vrees dat deze maatregelen ook de schaakcompetitie treffen.

Quote

Originally posted by Upperdog
Hopelijk kunnen we over een maand weer verder met in- en externe competitie.


Ik hoop het ook, maar eerlijk gezegd lijkt dat me buitengewoon onwaarschijnlijk.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-10-2020 20:34 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij kan de interne competitie gewoon door gaan. Daarvoor hoef je je niet in bochten te wringen. Individueel sporten mag namelijk ook:

Quote

Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.


Ook fitnesscentra kunnen op deze manier nog open zijn, dus het lijkt mij redelijk (en niet controversieel) dat het denksportcentrum dan ook open is voor de interne competitie. We houden reeds de 1,5 meter afstand en hebben niet 30, maar in de praktijk eerder 10 tot 20 mensen in de ruimte, dus de onderlinge afstand is groot. Wedstrijden zijn niet toegestaan, dus de externe competitie (of een toernooi als OPK) kunnen in de huidige situatie niet doorgaan, aangezien dit leidt tot extra reisbewegingen.

Ik vraag me wel af of de animo beďnvloed zal worden door de nieuwe regels / situatie, maar dat merken we vanzelf.

Overigens is bovenstaande mijn persoonlijke standpunt. Mogelijk volgt er nog een nieuw protocol vanuit de KNSB. Ook zullen we dit in de komende week nog in het bestuur bespreken, ofwel online, ofwel in de bestuursvergadering van aanstaande dinsdag bespreken. Dus er volgt nog een officieel bestuursstandpunt, dat uiteraard kan afwijken.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Martin on 14-10-2020 at 08:16.

14-10-2020 07:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Of schaken een sport is is een redelijk controversiele vraag, maar ik vrees dat deze maatregelen ook de schaakcompetitie treffen.

Quote

Originally posted by Upperdog
Hopelijk kunnen we over een maand weer verder met in- en externe competitie.


Ik hoop het ook, maar eerlijk gezegd lijkt dat me buitengewoon onwaarschijnlijk.


Van 8000 naar 2000 besmettingen per dag met r = 0.9 kost zo'n twaalf weken. Dus over drie maanden is tweede golf weer onder controle.

14-10-2020 11:27 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm... op zich toch best gek: het lijkt mij dat in de schaakwereld het onderscheid tussen "individueel" en "team", en het verschil tussen "competititie" en "wedstrijd" uitsluitend administratieve verschillen zijn.

Corona zal zich niets aantrekken van administratieve verschillen.

Voor mezelf hanteer ik de lijn 'err on the side of caution', maar dit zal ieder voor zichzelf moeten bepalen.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

14-10-2020 11:48 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller