Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC3 verliest van WSC 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC3 verliest van WSC 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de zesde ronde van de externe competitie speelde DSC3 tegen het vorig jaar uit de KNSB gedegradeerde WSC 2. Er werd met 2½-5½ verloren.

Op papier is WSC 2 een van de sterkste teams in de klasse. De prestaties waren er echter nog niet naar. Het team had in de eerste vijf ronden 2 matchpunten minder verzameld dan DSC3.

Tijdens de wedstrijd bleek al snel dat WSC de beter papieren had. Matthijs kreeg tegen oud DSC-er Manfred Kindt al snel een problematische stelling, en zag zijn koningsstelling instorten. Willem-Jan had op het tweede bord echter een prachtige stelling. Hij verloor vervolgens een kwaliteit, maar dat was niet dramatisch. Helaas raakte hij daarna een beetje de draad kwijt en zag hij de zware stukken van zijn tegenstander binnen komen.

Met 0-2 was duidelijk dat het moeilijk zou worden. Marco mocht op bord 6 zijn handen dicht knijpen met remise. Hij stond materiaal achter, maar zijn tegenstander had duidelijk meer tijd verbruikt en nam zijn remise-aanbod aan. Ook Koert ter Veen had toen al een [degelijk] remise binnen.

Op het eerste bord ging Arno ten onder. Hij kwam passief uit de opening, en wist zich daar niet van te herstellen. Gelukkig wist Henrik de eer voor DSC te redden met een mooie overwinning in een pionneneindspel. Dat speelde hij keurig uit ondanks vliegende tijdnood.

Op de resterende borden werd nog een halfje verzameld. Invaller Theo Rekveldt speelde een prima pot en was geen moment in gevaar. Teamcaptain Teun Timmerman ging echter in de tijdnoodfase in de fout en moet het punt aan de gasten laten.

De persoonlijke uitslagen:
code:

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-02-2004 02:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even wat corrigeren: die gast op bord 6 heet Thijs DE Bruijn, en mijn remise kwam tot stand door een uiterst scherp getimed remise-aanbod MIJNERZIJDS (mijn enige goede zet in de gehele partij sinds 1. d4), kortom:
ik heb dat halve punt echt verdiend... Knipoog

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

17-02-2004 05:24 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

OK, mijn excuses. Ik had aangenomen dat hij remise had aangeboden, maar dat was dus niet het geval. En de naam had ik inderdaad gewoon niet goed ingetikt. Dat krijg je om 2 uur 's nachts... Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-02-2004 08:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uhm mijn tegenstander was toch echt Thijs de Bruijn en Marco speelde toch echt tegen Wilco Oversloot, ik weet niet wat Marco nou precies bedoelt, maar dit weet ik zeker

19-02-2004 18:03 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

oh lama, Marco zij per abuis bord 6 ipv 7 Glimlach

19-02-2004 18:09 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller