Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Stemmingmakerij
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Wat stem je? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor wie het nog niet helemaal weet of voor wie gewoon zijn eigen ideeen bevestigd wil zien, heeft sbs 6 een leuke stem test. Beantwoord 36 vragen, en je krijgt een stemadvies op maat.

(Persoonlijk ben ik van de mijne tamelijk geschrokken - ik neig meer naar VVD dan ik wist/wilde weten.)

Hier zijn nog een paar leuke 'stemwijzers' te vinden:

http://www.politiek-digitaal.nl/tools/stemwijzers/

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-05-2002 09:44 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo zie je maar weer, andere test andere uitkomst. Bij de ipp stemwijzer scoorde ik:

1) PvdA
2) D'66
3) LN
...
6) VVD

Bij SBS6 scoorde ik dus

1) VVD
2) LPF
3) D'66

Ik begon me al zorgen te maken. Lach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-05-2002 15:03 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
(Persoonlijk ben ik van de mijne tamelijk geschrokken - ik neig meer naar VVD dan ik wist/wilde weten.)


Ach het is in dit soort zaken ook: ken het programma van je partij. Als lid van GroenLinks is het vrij makkelijk daar op uit te komen:

Mijn resultaat bij SBS6 - die andere heb in niet eens meer geprobeerd.

81% GroenLinks
80% SP
63% D' 66
62% PvdA
56% ChristenUnie
48% SGP
37% CDA
29% Leefbaar Nederland
17% Lijst Fortuyn
15% VVD

voor mij niet echt een verrassing.

Ik moet wel toegeven dat ik in één geval heb geantwoord 'in de geest van m'n partij' en niet zoals ik er zelf over denk: Het gaat hierbij over de kerncentrales. GroenLinks is daar falikant op tegen. Omdat de vraag was: ''Moeten de huidige centrales gesloten worden?'' heb ik ja gezegd, terwijl ik vind dat men zeker moet kijken of er in de toekomst toch niet - weer - meer gebruikt gemaakt moet gaan worden van kernernergie.

Maar ach, dit soort tests zijn ook niet voor kiezers zoals ik, maar voor de zwevende. Voor die genen die niet verder kijken dan de stropdassen van wijlen Fortuyn, de saxofoon van Dijkstal en de 'Harry Potter look' van Balkenende.

Jammer vond ik overigens wel dat de vraagstelling bij SBS6 erg leunden op de LPF-standpunten. Dit beinvloed mensen altijd. Ook werden vooral vragen gesteld over zaken waar Fortuyn de mond altijd van vol had. Helemaal objectief was ie dus niet. Ik ga er vanuit dat die andere beter was. Maar misschien komt het omdat ik SBS6 - net als Lijst Fortuyn - niet erg hoog heb staan.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-05-2002 17:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Zo zie je maar weer, andere test andere uitkomst. Bij de ipp stemwijzer scoorde ik:


Dat klopt: bij StemWijzer.nl kwam ik op het volgende uit:

1. GroenLinks
2. ChristenUnie
3. D' 66
4. PvdA
5. SP
6. CDA
7. SGP
8. Leefbaar Nederland
9. VVD
10. Lijst Fortuyn

Ik vond deze vragen - zie vorige post - veel neutraler van forumulering. Ook de aangestipte onderwerpen waren meer divers. Dat verklaart waarschijnlijk ook de hoge score van de ChristenUnie. Ik kom een uit sociaal-chirstelijk nest. Dat is toch behoorlijk blijven hangen. Zaken als:
'Heb uw naaste lief gelijk uzelve'
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet'
'En indien hij u op uw linker wang slaat, keert hem dan ook de rechter toe'
'Het is voor rijke moeilijker het rijk der hemelen te betreden, dan voor een kameel om door het oog van de naald te gaan'

Maar voor sommige mensen geldt dat niet meer:
'Nederland is vol! - of anders heel erg druk'
'Niet te bijdehand hè, anders timmer ik je op je bek'
Ík mag het natuurlijk niet zeggen... Maar het zijn wel altijd die t#r#ng Marrokanen'
'Als de arbeid hier te duur wordt, dan verhuis ik met m'n fabriek wel naar Thailand'

Maar ik moet nu ophouden, anders wordt me straks nog verweten dat ik klink als een linkse dominee. En één nog wel zonder persoonlijk geloof.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-05-2002 18:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dan kieshulp weer:

1) D'66
2) PvdA
3) SP
4) CDA
...
7) VVD

Ik begin het gevoel te krijgen dat de test bij SBS inderdaad niet al te genuanceerd was.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-05-2002 19:25 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Ik begin het gevoel te krijgen dat de test bij SBS6 inderdaad niet al te genuanceerd was.


Zoals ik al zei. Wat dat effect nog eens versterkt zijn de vragen die van te voren worden gesteld, over de dood van Fortuyn. Als je die nu achteraf zou stellen zou het al een heel stuk schelen, mijnsinziens...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-05-2002 11:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een erg mooie flash: de Peiling der Peilingen. Hier kun je prachtig de verschillende peilingen vergelijken en ook met een speciale 'coalitiecalculator' bekijken welke coalities er mogelijk zouden zijn op basis van de peilingen.

Alweer met dank aan het iamzero forum.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

14-05-2002 17:13 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
iamzero iamzero is a Male
forumlid




geregistreerd: 24-01-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grijns Dank, o Daneel!

Als iamzero volgeling wordt jou nu bevolen PvdA te stemmen, wat je ook al in je eerste bericht in deze draad aankondigde. Meer dan toen nog het geval was lijkt het me noodzakelijk dat de grootste linkse partij zo groot mogelijk blijft. Anders wordt het voor CDA, VVD en LPF wel erg gemakkelijk. En dan zouden ze het best nog eens vier jaar uit kunnen zingen.

Kots

__________________

http://www.iamzero.nl ? hasta la victoria siempre!

14-05-2002 20:18 iamzero is offline Send an Email to iamzero Homepage of iamzero Search for Posts by iamzero Add iamzero to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Iamzero
Als IAmZero volgeling wordt jou nu bevolen PvdA te stemmen, wat je ook al in je eerste bericht in deze draad aankondigde.


Er heerst in dit land vrijheid van menigsuiting. Daar onder valt ook het recht zelf te kiezen welke partij tijdens de verkiezingen jouw stem krijgt.

Quote

Meer dan toen nog het geval was lijkt het me noodzakelijk dat de grootste linkse partij zo groot mogelijk blijft. Anders wordt het voor CDA, VVD en LPF wel erg gemakkelijk. En dan zouden ze het best nog eens vier jaar uit kunnen zingen.


Opzich een zorgelijke situatie: Aan de andere kant, bijft - mijnsinziens - ook de mogenlijkheid PvdA, CDA, GroenLinks met eventueel de SP en/of D'66 open. Liefst met z'n drieën, maar lievere koekjes worden niet altijd gebakken of anders toch wel op deze mannier.

Simpel gezegd kan niemand om het CDA heen, en als wij - sociaal denkende mensen - onze stem aan een linkse partij geven, zal je zien dat het CDA binnen een dergelijk kabinet zijn sociaal-Christelijke kant meer laat zien dan in het door jou geschetste rampscenario.

Conclussie: stem de partij waar je hart én je verstand het meest van uit gaat. Als dat de PvdA is prima, als dat GroenLinks, de SP of D'66 is, ook geen probleem. Tenslote zijn wij een democratisch land. En ik hoop dat we dat na 15 mei - vandaag dus - blijven!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-05-2002 11:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
iamzero iamzero is a Male
forumlid




geregistreerd: 24-01-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Er heerst in dit land vrijheid van menigsuiting. Daar onder valt ook het recht zelf te kiezen welke partij tijdens de verkiezingen jouw stem krijgt.
Geschokt Joh!

Quote

Aan de andere kant, bijft - mijnsinziens - ook de mogenlijkheid PvdA, CDA, GroenLinks met eventueel de SP en/of D'66 open.
Niet als je naar onze nieuwe premier luistert. Die zit in Nova alweer lekker coalitie te smeden. Bah. Een links kabinet gaat er helaas niet komen.

__________________

http://www.iamzero.nl ? hasta la victoria siempre!

15-05-2002 13:46 iamzero is offline Send an Email to iamzero Homepage of iamzero Search for Posts by iamzero Add iamzero to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Iamzero
Niet als je naar onze nieuwe premier luistert. Die zit in Nova alweer lekker coalitie te smeden. Bah. Een links kabinet gaat er helaas niet komen.


Als je Balkelende bedoelt: hij is NIET het CDA, maar slechts de lijsttrekker, binnen de partij - en een groot deel van de achterban - is er weinig draagvlak voor een coalitie met het troep van wijlen Fortuyn, dus niet te panniekerig alstjeblieft.

Ik ben trouwens wel blij met de tussenstand van de pijlingen op dit forum. Helaas is echter niet heel Nederland zo medelevend met de medemens. Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-05-2002 14:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Iamzero
Als iamzero volgeling wordt jou nu bevolen PvdA te stemmen, wat je ook al in je eerste bericht in deze draad aankondigde.
Ik heb zojuist uw bevel uitgevoerd, o grote zero! Grijns

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

15-05-2002 18:25 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Iamzero
Niet als je naar onze nieuwe premier luistert. Die zit in Nova alweer lekker coalitie te smeden. Bah. Een links kabinet gaat er helaas niet komen.
Het ziet er inderdaad naar uit dat het CDA de grootste partij wordt. Balkebende als premier.... ik vind het maar een rare gedachte.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

15-05-2002 18:57 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
iamzero iamzero is a Male
forumlid




geregistreerd: 24-01-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, als het Balkenende niet wordt, dan wordt het Wiegel of iets dergelijks. Kots

Wie naar aanleiding van de verkiezingsuitslag van vanavond Nederland de laatste eer wil bewijzen, kan het condoleanceregister op www.xs4all.nl/~gijswijt tekenen.

Huil

__________________

http://www.iamzero.nl ? hasta la victoria siempre!

15-05-2002 19:21 iamzero is offline Send an Email to iamzero Homepage of iamzero Search for Posts by iamzero Add iamzero to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller