Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H1 wint tegen DD-H1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Bram Bram is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 27-09-2010
aantal berichten: 29

DSC-H1 wint tegen DD-H1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben ook onze derde wedstrijd gewonnen. De scores lijken steeds overtuigend, maar ook nu ging elke partij tot ver in het eindspel door. Zowel Ricardo als ik (Bram) stonden op een gegeven moment verloren tot slecht, en met twee nullen voor ons waren we met nul punten in de tas terug naar huis gegaan. De pot van Ted zag ik van een afstandje wel netjes uit, misschien kan hij er nog iets over vertellen.
We hebben nu een tijdje rust: met twee matchpunten voorsprong gaan we het nieuwe jaar in.


DD 1 1965 - DSC1 2057 3 - 5
1 J.W. Koelmans 1909 - E. Blees 2192 0 - 1
2 L.C. Kuiper 2002 - A.J.L. van der Velden 2184 0 - 1
3 A.C.Z. Henke 2040 - R. Slaa 2177 ½ - ½
4 E. Hommes 2129 - T.J.M. Barendse 2090 0 - 1
5 A. Mityaev 2167 - A.A. Wiersma 1887 1 - 0
6 J.P. Arkesteijn 1719 - J. Bosma 1983 0 - 1
7 S. Boeters 1864 - M.A. Glimmerveen 1972 1 - 0
8 M. van Iersel 1887 - K. van der Meer 1971 ½ - ½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Bram on 29-11-2019 at 15:28.

29-11-2019 12:45 Bram is offline Send an Email to Bram Search for Posts by Bram Add Bram to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daar staat wel tegenover dat ik een duidelijk gewonnen stelling wegblunderde in tijdnood. Ik zal proberen nog een fragmentje te plaatsen, maar dat moet nog even wachten, want Ted wilde de stelling maandag bij de training gebruiken geloof ik Grijns

29-11-2019 14:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het leek me dat ook invaller Arno onnodig verloor van DD-topscorer Mityaev. Arno overzag in de tijdnood van zijn tegenstander dat hij de dekking van veld h3 niet mocht opgeven en ging ineens mat.
Mijn pot was weinig beschuitjes. Ik kwam met een passieve stelling uit de opening maar een duidelijk winnende doorbraak voor wit zagen we geen van beiden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-11-2019 17:10 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Het leek me dat ook invaller Arno onnodig verloor van DD-topscorer Mityaev. Arno overzag in de tijdnood van zijn tegenstander dat hij de dekking van veld h3 niet mocht opgeven en ging ineens mat.
Mijn pot was weinig beschuitjes. Ik kwam met een passieve stelling uit de opening maar een duidelijk winnende doorbraak voor wit zagen we geen van beiden.


Ik vind die stelling die jij ongeveer kreeg altijd wel prettig voor zwart. Wat ik alleen meestal doe is de manoevre Pd7-f8-e6 voordat je kort rokeert. Dit heb ik een keer gezien in een DVD van Alexej Shirov en dat paard staat daar wel lekker.

01-12-2019 12:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted speelde een interessante partij tegen DD.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-12-2019 02:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller