Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie (N8): Gert Legemaat neemt koppositie over
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N8): Gert Legemaat neemt koppositie over Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft de koppositie in de interne competitie overgenomen van Ted Barendse. Gert versloeg Bob Voogt, en zag hoe Ted tegen Henk van den Belt een toreneindspel met een pion meer niet wist te winnen. Tjerk Albregtse en Tom Broekhuizen boekten knappe overwinningen tegen hoger gerate tegenstanders.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Henk van den Belt-Ted Barendse½-½
2Gert Legemaat-Bob Voogt1-0
3Tjerk Albregtse-Kees van der Meer1-0
4Bent Schleipfenbauer-Willem-Jan van den Broek½-½
5Tom Broekhuizen-Jouke van Gosliga1-0


In de B-groep blijft koploper Raymond Thomas overwinningen boeken. Ditmaal versloeg hij Mattia Bianchi. Pieter Goossens staat nu tweede na een overwinning op Lito van Reede. Henk Stipdonk was de enige witspeler in de groep die wist te winnen; hij versloeg Ferdinand Schreuder.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Mattia Bianchi-Raymond Thomas0-1
2Lito van Reede-Pieter Goossens0-1
3Ronald Kraakman-Aram Hassan0-1
4Cock Hazeu-Arzhang Davazdahemami0-1
5Henk Stipdonk-Ferdinand Schreuder1-0


In de C-groep kwamen de toppers niet in actie; zij speelden in de externe competitie. Shiraz Alhasan deed de beste zaken: na een overwinning op Joop van Ham staat hij vierde. Michael Stoops speelde zijn eerste interne partij van het seizoen, en zette die meteen om in winst. In een eindspel kwam zijn dame vervelend op bezoek bij de witte koning. Lars Visser won zijn eerste partij: hij versloeg Jan van der Kolk.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Joop van Ham-Shiraz Alhasan0-1
2Dolf Mulder-Simon Dirkse0-1
3Bart van Cleef (J)-Bert van der Willik (B)½-½
4Paul van Riet-Michael Stoops0-1
5Wim Meijer-Aad de Jong1-0
6Jan van der Kolk-Lars Visser0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-11-2019 20:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hi hi hi. Volgens mijn computer had ik zelfs nog kunnen winnen. Gniffel.



1.h7 had ik nog wel kunnen verzinnen ondanks de tijdnood. Maar waarschijnlijk had ik dan even later alsnog Kf5 gespeeld om de pion op e5 er vanaf te slaan.

Overigens stond ik al vanaf zet twintig praktisch verloren dus een remise was al onverdiend.

This post has been edited 13 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 17-11-2019 at 13:52.

15-11-2019 13:49 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller