Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Mooiboys van DSC-H6 troeven ervaren DSC-H4 krijgers af
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Mooiboys van DSC-H6 troeven ervaren DSC-H4 krijgers af Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een DSC-zessiaans voorspel in de vorm van verhitte discussies over het al dan niet aantreden in een tactische opstelling, is het nieuwe schaakseizoen eindelijk van start gegaan voor de mannen van het zesde team! Goed gesoigneerd en vol jeugdige overmoed betraden zij de schaakarena (lees: het meest zuurstofloze hok in het denksportcentrum), alwaar zij het mochten opnemen tegen de ervaren krijgers van DSC4.

Om een en ander in perspectief te brengen, begin ik graag met een stukje recente historie van ons hechte team. Na het memorabele kampioenschap van het team (DSC9 destijds) met louter overwinningen in klasse 3a van het seizoen 2016-2017, promoveerden we naar klasse 2a.

De wedstrijd van vandaag tegen het vierde deed denken aan de openingswedstrijd van seizoen 2017-2018, toen we in klasse 2a onze clubgenoten van DSC7 tegen kwamen. Een 4-4 gelijkspel bleek geen stunt, want we deden in dat seizoen mee in de top en eindigden op het podium.

Ook vorig seizoen handhaafden we ons vrij overtuigend in klasse 2a.

De doelstelling dit seizoen is duidelijk. Kampioen worden natuurlijk! Omdat we weten dat we het niet altijd van onze schaaktechniek moeten hebben, gooien we alles in de strijd. Zo ook afgelopen maandag! Dat leverde een klinkende overwinning op:

 DSC41636-DSC615902½-5½
1R.F. Gelpke1680-T. Albregtse18070-1
2C. Korving1666-J. v/d Donk17270-1
3E. Eveleens1637-A.P. Frehe1639½-½
4M.Th. Rekveldt1672-E. Huisman15770-1
5J.G.H. Frissen1667-R.P Poots15350-1
6S.J. Broos1635-S. Dirkse14981-0
7G.H. Bilars1572-H. Zonderland14611-0
8A. van der Weijde1562-A. Davazdahemami14750-1


Arzhang Davazdahemami
Arzhang had vandaag een wat slonzig, niet heel bijzonder shirt aangetrokken. Waarschijnlijk bewust, om de nadruk op zijn buitengewoon stijlvolle broek en puntgaaf gekapte snor te vestigen. Het subtiele gepluk aan het puntje van zijn snor, hielp hem de aanvallende zetten waar hij om bekend staat te vinden. Een kwaliteit achter interesseert hem niet, zo lang hij maar de koning van de tegenstander in zicht heeft. En die moest het bekopen vandaag.


Zo sluit Arzhang (geblurd mocht hij het willen ontkennen) de avond af


Herman Zonderland
Wat een verschijning. Wat een uitbundige lach. Wat een charisma. Wat een teamleider! Op het schaakbord moest hij zijn meerdere erkennen in Gerard Bilars, maar zeker niet zonder slag of stoot. Maar een echte aanvoerder is niet bedroefd als zijn team wint, zo ook Herman.

Simon Dirkse
Onze Simon mocht het opnemen tegen de altijd solide andere Simon, Simon Broos. Sowieso een punt voor Simon dus, maar helaas voor ons wel de verkeerde. Simon Dirkse is echter nooit te beroerd om zijn tegenstander te prijzen en nam het sportief op. Hij zat bovendien in een mooie pose achter het bord, zelfs toen de tijdnoodfase daar was en dat zal echt wel een keer het punt opleveren.

René Poots
Met een vale rode broek koos René vandaag voor de casual look. Het bleek de goede keuze, want hij kwam twee pionnen voor tegen Jan Frissen. Waar de compensatie voor zijn tegenstander was, kon ik niet ontdekken. René won een mooie partij. Hij wist in de nabeschouwing onze op papier verrassende overwinning haarfijn te duiden: "Wij hebben de geilheid op het schaakbord wel, terwijl die bij onze tegenstander duidelijk ontbreekt," aldus de secretaris.

Edgar Huisman
Wat een schaakbeest hebben wij in ons team. Schaken, schaken en nog eens schaken. Hij vond het vast jammer dat hij al vrij snel klaar was na een fout in de opening van zijn tegenstander Theo. Edgar kon al vroeg f2 onder vuur nemen, terwijl wits koning en koningsloper nog in de beginopstelling stonden. Het was eigenlijk direct zo goed als uit. Zo'n klusje kun je aan Edgar wel toevertrouwen.

Antoon Frehe
Stille kracht Antoon is na een seizoen afwezigheid gelukkig weer terug. Als een rots in de branding zit hij achter het bord. Onaantastbaar, blijkt ook uit de statistieken. Hij heeft nog nooit een externe wedstrijd verloren sinds ik bij het team speel. (Dit is gefact-checkt.) Ook vandaag bleek hij weer uiterst solide. Hij zette Ed Eveleens in de opening direct onder druk. Toen ik een half uur later weer kwam kijken, was de rood aangelopen Ed nog steeds over Pce7 aan het nadenken. Ondanks de ruimte- en tijdsvoorsprong eindigde de partij uiteindelijk toch in remise.

Jan van de Donk
Gelukkig zit Jan altijd naast mij. Dat geeft rust. De wijsheid en zelfverzekerdheid straalt ervan af. Een constante factor die zorgt voor de balans in ons team. Elke partij van hem ziet er hetzelfde uit. Je weet wat je kan verwachten.
Ik schrok even toen ik hem "Tja" hoorde zeggen, want vorig seizoen maakte hij nog wel eens een foutje later in de partij. Dit keer was het gelukkig een overwinningstja, want Jan won twee torens en een paard tegen een dame en dit was genoeg voor de overwinning.

Tjerk Albregtse
Een "lekkere speler" werd ik genoemd door de "lekkere arbiter" van bord 8 van onze tegenstanders. Wat een fijn compliment!
Het is nu wel duidelijk waarom ik, ondanks alle transfergeruchten, nog steeds in dit team zit. Je zou gek zijn om dit team te verlaten. Ik kijk weer uit naar alle relletjes en vreugdedansjes. Heerlijk toch!
Het was overigens leuk om kennis te maken met mijn tegenstander René Gelpke, waar ik nog nooit eerder tegen gespeeld had. De partij zelf verliep voorspoedig voor mij. René voelde zich oncomfortabel in een siciliaan waarin ik vooral ruimtelijk voordeel had. Hij verzwakte zijn stelling, waarna ik kon doorstomen met een pionnetje. Een tactische wending bracht vervolgens een vrij vroege overwinning.

Lito van Reede
Ook Lito moet hier genoemd worden. Hij kon niet mee schaken vanwege een andere mooie activiteit, maar toch kwam hij buurten. Zijn fijne glimlach naar eenieder van zijn teamgenoten heeft ongetwijfeld de doorslag gegeven.

Volgende keer moeten we een sterk (gem. rating 1689) Wassenaars varkentje zien te wassen. We gaan ervoor!

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 14-10-2019 at 09:37.

12-10-2019 20:27 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dan te bedenken dat we niet eens in onze sterkste opstelling speelden. Kortom, we hebben kans tegen Wassenaar.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

12-10-2019 22:10 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor Arzhang (en André en Han) ging de avond/nacht/ochtend nog wel even door: het bleef nog lang onrustig in het centrum van Delft. En dan heb ik nog niet eens het eten hierna vastgelegd...


 

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Han Nicolaas on 13-10-2019 at 21:33.

13-10-2019 21:14 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Haha, geweldig! Broodje kebab met extra veel knoflooksaus!!?

__________________
Erro ergo sum.

13-10-2019 21:43 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een heerlijk verslag. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-10-2019 09:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

__________________
Erro ergo sum.

19-10-2019 13:35 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller