Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie (N5): Richard Oranje aan kop
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N5): Richard Oranje aan kop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard Oranje heeft de koppositie veroverd door Ted Barendse te verslaan. Kees van der Meer en Gert Legemaat klommen richting de top met overwinningen op Rob Smits en Henk van den Belt. Bram van der Velden begon zijn interne seizoen met een bijzonder zwaar bevochten overwinning op Corniel Nobel.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Richard Oranje0-1
2Gert Legemaat-Henk van den Belt1-0
3Kees van der Meer-Rob Smits1-0
4Arno Wiersma-Bob Voogt0-1
5Corniel Nobel-Bram van der Velden0-1
6Jouke van Gosliga-Brent van Dusseldorp1-0
7Wybe Evenhuis-Martin Glimmerveen0-1


In de B-groep wonnen alle witspelers. André van der Weijde, die in de externe uitkwam, handhaaft zich aan kop. Mattia Bianchi heeft na zijn overwinning op Victor van der Kloet echter vrijwel evenveel punten.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Mattia Bianchi-Victor van der Kloet1-0
2Hugo van der Laan-Kees Venema1-0
3Aram Hassan-Ferdinand Schreuder1-0
4René Weerts-Cock Hazeu1-0
5Henk Stipdonk-Han Nicolaas1-0


In de C-groep won koploper Eric Wagter wederom; ditmaal was Joop van Ham het slachtoffer. Shiraz Alhasan en Shyam Balasubramanian handhaafden zich in de subtop met hun remise. Er waren drie debutanten in de C-groep. Bernard Bot kwam bijzonder dicht bij een overwinning op Jan van der Kolk, maar Jan wist via een 'smerige' truc de partij toch nog naar zich toe te trekken. Jonathan Katzy en Wouter Maks speelden beiden een goede pot maar kwamen uiteindelijk moesten hun meerdere erkennen in Bart van Cleef en Wim Meijer.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Joop van Ham-Eric Wagter0-1
2Shiraz Alhasan-Shyam Balasubramanian½-½
3Bert van der Willik-Sachin Singare0-1
4Christophe Smet-Ernst Hanewald1-0
5Hans Hendriks-Aad de Jong1-0
6Wouter Maks-Bart van Cleef0-1
7Wim Meijer-Jonathan Katzy1-0
8Bernard Bot-Jan van der Kolk0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

08-10-2019 00:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na vier ronden met (enigszins) gelijkwaardige tegenstanders, en een kleine plusscore, was het wachten op een tegenstander die out-of-league was. En vandaag kreeg ik die. Bram van der Velden is als oud-clubkampioen, en iemand met 400 Elo-punten meer, iemand die ik het normaal gesproken niet moeilijk kan maken...



Tja, het werd spannend, maar ik eindigde toch met nul punten. Helaas.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-10-2019 00:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

FC Knudde II: f7-f6?? Verliest meteen.

Volgens mijn computer was Pf4 de beste zet. Na ruil komt veld e5 vrij voor het paard. Na Dh4 in plaats van ruil was f6 overigens wel goed geweest.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 08-10-2019 at 12:11.

08-10-2019 12:08 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henk van den Belt
FC Knudde II: f7-f6?? Verliest meteen.

Volgens mijn computer was Pf4 de beste zet. Na ruil komt veld e5 vrij voor het paard. Na Dh4 in plaats van ruil was f6 overigens wel goed geweest.


Waarom doe je geen PGN-fragementje? Is volgens mij voor mensen veel makkelijker/leuker voor de toeschouwers hier. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-10-2019 12:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onderstaand, uit de partij K. van der Meer - R.C.M. Smits, de stelling na de 33e zet van wit.
Zwart, aan zet, staat een pion achter en kan de gevaarlijke witte pluspion op d6 ophalen door middel van Dc4-d3 of Dc4-d4.



Wat had ik graag gehad, dat zwart 33..., Dc4-d3 had gespeeld! Dan volgt namelijk 34. Lg2-e4, Dd3xd6; 35. Dd1-h5+!



Een gepend stuk is een slechte verdediger! Noch het gepende paard op g7, noch de gepende pion op g6 kunnen de witte dame slaan. Na 35..., Kh7-g8; zal 36. Le4-d5+ en 37. Te7-f7+ wel winnen.
Maar zwart, ook niet mis, speelde 33. ..., Dc4-d4! inplaats van Dd3. Op 34. Lg2-e4 zou hij 34..., Pd7-f6 hebben gehad.

Dh5+ in die stelling had ik wel willen spelen. Helaas, de mooiste varianten in de partij zitten vaak in de analyses. Snif.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 8 time(s), it was last edited by winfvdm on 09-10-2019 at 09:51.

08-10-2019 15:29 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mijn computer stond ik al een paar zetten eerder straal verloren. Bijvoorbeeld:

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 08-10-2019 at 15:35.

08-10-2019 15:32 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller