Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie (N1): Nieuwe ronde, nieuwe kansen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Interne competitie (N1): Nieuwe ronde, nieuwe kansen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onder grote belangstelling is de najaars­competitie van het nieuwe seizoen (2019-2020) afgetrapt. Aan 26 borden werd er gestreden voor het clubkampioenschap en promotie naar hogere groepen.

In de A-groep bleek Jouke van Gosliga zijn goede vorm van het voorjaar nog niet verloren, en begon met een overtuigende overwinning. Promovendi Henk van der Belt en Corniel Nobel zetten hun strijd ook voort. In de B-groep was laatstgenoemde nog de sterkste, nu was het Henk die een belangrijke overwinning scoorde met oog op lijfsbehoud.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Ted Barendse0-1
2Kees van der Meer-Jan Peter van Zandwijk½-½
3Bob Voogt-Jorick Laan1-0
4Arno Wiersma-Norbert Harmanus1-0
5Rob Smits-Bent Schleipfenbauer½-½
6Wybe Evenhuis-Jouke van Gosliga0-1
7Willem-Jan van den Broek-Tjerk Albregtse½-½
8Henk van den Belt-Corniel Nobel1-0
9Brent van Dusseldorp-Theo Rekveldt1-0


In de B-groep ging René Weerts als vanouds ten aanval tegen Ronald Kraakman. Ergens bleek dat iets te optimistisch waarna Ronald het punt vakkundig binnen­tikte.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Pieter Goossens-Jan van de Donk½-½
2Hugo van der Laan-Jan Frissen1-0
3Mattia Bianchi-Adrián Sanz Mora1-0
4René Weerts-Ronald Kraakman0-1
5Victor van der Kloet-Kees Korving½-½
6Gerard Bilars-Zimo Sibbing1-0
7Henk Stipdonk-René Poots0-1


In de C-groep speelden Jan van der Kolk en Eric Wagter een partij met wisselende kansen in een dubbel-toren­eindspel. Het was Eric die zich uiteindelijk behendiger toonde.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Shyam Balasubramanian-Stijn Berghout½-½
2Edgar Huisman-Ed Eveleens½-½
3Jan van der Kolk-Eric Wagter0-1
4Joop van Ham-Simon Dirkse1-0
5Dimitri Logothetis-Bert van der Willik1-0
6Aad de Jong-Ernst Hanewald0-1
7Shiraz Alhasan-Raymond Thomas½-½
8Jelmer van Zeijl-Hans Hendriks1-0
9Ankie Verhaart-Bart van Cleef0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-09-2019 at 19:42.

10-09-2019 15:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

IK bekijk de stand, en sorry dat ik het zeg, maar er klopt geen mallemoer van. Hoe kan het dat mijn interne rating is gedaald van 1988 naar 1908 nadat ik mijn eerste competitieduel gewonnen heb? En hoe kan ik ooit een gooi doen naar het kampioenschap als ik na de eerste ronde alweer 43 punten achterloop op de nr 1? De reden dat ik vorig jaar geen kampioen ben geworden is omdat ik als laatste in de ranking instroomde zonder of met een lage arbitaire aantal punten. Vooruit, dat wil ik nog accepteren. Maar nu ben ik als 2e geeindigd en moet ik weer puntjes sprokkelen. Als (en dat is een hele grote ALS) ik Gert wil verslaan hoe moet ik dat doen. Ik win, hij verliest: hij heeft 50 punten ik 56. Dat schiet niet op. Ik hoop dat het gecorrigeerd kan worden, anders gaat de lol er voor mij af.

10-09-2019 21:24 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno gaat vast zelf nog reageren. Maar die interne rating kan ik wel even uitleggen. Daar doet Arno niets mee. Dus elke seizoen wordt die gereset naar je KNSB-rating. Verder zijn die startpunten tijdelijk. Wat ik zelf idd wel vreemd vond, is dat je niet tegen Gert begon, ik hoor graag van Arno waarom dat was.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-09-2019 21:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb alle spelers vanuit de vorige competitie gekopieerd naar de nieuwe competitie. Ik dacht dat de laatste rating dan ook meeging, maar iedereen heeft de rating gekregen die ze aan het begin van de vorige competitie hadden. Ik vermoed dat ook de volgorde van de spelers dezelfde was als in het begin van vorig seizoen in plaats van het eind van vorig seizoen. Ik zal later deze week alle ratings updaten, en kijken hoe ik de volgorde van de spelers kan corrigeren.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-09-2019 23:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank je.

11-09-2019 07:53 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno, volgens de ranglijst heb ik gewonnen tegen Bent.
Terwijl het resultaat toch echt remise was.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

11-09-2019 09:53 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rob
Arno, volgens de ranglijst heb ik gewonnen tegen Bent.
Terwijl het resultaat toch echt remise was.


Hrm… ik ben het nieuwe seizoen wel eens nauwkeuriger begonnen lijkt het. Excuus aan iedereen voor de rommelige start. Ik ga het uiteraard in orde maken voor de tweede ronde.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-09-2019 12:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik merk dat ik - en ik ben niet de enige - altijd wat meer moeite heb om mijn nederlagen te delen. Nu toch maar gedaan. Het was een leuke partij waarbij ik iets beter uit de opening kwam, maar dat vervolgens weer vakkundig om zeep hielp. Het zal sowieso lastig worden mij te handhaven in de A-groep (ik ben de gedoodverfde degradatiekandidaat), en daarbij direct verliezen van mijn directe concurrent was niet handig. Maar goed, Henk heeft gewoon terrecht gewonnen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-09-2019 19:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Jouke
IK bekijk de stand, en sorry dat ik het zeg, maar er klopt geen mallemoer van. Hoe kan het dat mijn interne rating is gedaald van 1988 naar 1908 nadat ik mijn eerste competitieduel gewonnen heb? En hoe kan ik ooit een gooi doen naar het kampioenschap als ik na de eerste ronde alweer 43 punten achterloop op de nr 1? De reden dat ik vorig jaar geen kampioen ben geworden is omdat ik als laatste in de ranking instroomde zonder of met een lage arbitaire aantal punten. Vooruit, dat wil ik nog accepteren. Maar nu ben ik als 2e geeindigd en moet ik weer puntjes sprokkelen. Als (en dat is een hele grote ALS) ik Gert wil verslaan hoe moet ik dat doen. Ik win, hij verliest: hij heeft 50 punten ik 56. Dat schiet niet op. Ik hoop dat het gecorrigeerd kan worden, anders gaat de lol er voor mij af.


Ik snap niet zo goed waarom mensen überhaupt startPUNTEN krijgen. Dat de startWAARDE van een speler bepaald wordt door de rangschikking vorig seizoen, vind ik terecht. Maar gratis punten aan het begin van het seizoen gaat wel ver.

Als ik onderaan begin (met 19 startpunten) heb ik twee winstpartijen nodig om alleen maar het STARTaantal punten van Gert te bereiken. Maar dan zijn we twee ronden verder waarin de concurrentie ook weer punten pakt (of gratis erbij krijgt), dus in de praktijk zal ik dan pas net in het linker rijtje staan.

Het zou wat zijn als Ajax met 18 punten aan het nieuwe voetbalseizoen begint, PSV met 17, enzovoort, tot en met RKC met 1 punt. Iets als de rijken worden steeds rijker en de armen.....

Dan vind ik de eerste ronde in Lisse toch een stuk eerlijker verlopen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Iedereen start met 0 punten. De ranglijst na ronde 1 zou hier ondenkbaar zijn.

__________________
Erro ergo sum.

16-09-2019 15:31 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Tjerk
Ik snap niet zo goed waarom mensen überhaupt startPUNTEN krijgen. Dat de startWAARDE van een speler bepaald wordt door de rangschikking vorig seizoen, vind ik terecht. Maar gratis punten aan het begin van het seizoen gaat wel ver.


Spelers krijgen ook geen startpunten. Iedereen begint met 1 keer zijn eigen eigenwaarde. Als je stijgt of daalt op de ranglijst wordt dat met terugwerkende kracht ook meer of minder waard.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-09-2019 17:37 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller