Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » Externe bespiegelingen 2004-2005
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2]
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We zijn nu een tijdje op weg in de competitie en het gaat niet allemaal zo succesvol als wij (ik in iedergeval), hoopten, aan de andere kant: extreem slecht gaat het met geen enkel team, maar oppassen moeten een aantal teams wel...

DSC1
Doet het ook dit seizoen weer goed, misschien iets minder dan vorig jaar, maar dat was dan ook een enorme uitschieter.

DSC2
Om een of andere reden heb ik het idee dat het in dit team al een aantal seizoenen niet mee zit. Het potentieel is er wel, maar het komt er elke keer net niet uit. En nek-aan-nek wedstrijden lijkt het ook altijd of vrouwe Fortunia aan de andere kant staat.

DSC3
Heeft ook dit seizoen weer moeilijk. Al hoewel ze met Promotie 2 en Wassenaar/BF natuurlijk tegenstanders troffen die van landelijk niveau afkwamen dan wel daar zonder twijfel thuis horen, zat er toch meer in tegen deze teams. We gaan vanavond hopenlijk zien dat dit team achter deze teams 3e kan worden in de promotieklasse.

DSC4
Wint zijn wedstrijden, maar maakt op mijn geen goede invloed. Tegen DSC6 was het niet overtuigend en ook de tweede wedstrijd was dat niet. Misschien heeft teamleider Albert wel gelijk als ie zegt dat, het team het dan toch afdwingt. Laten we het hopen...

DSC5
Tja, ze willen allemaal heel graag, maar ik mis rust in het team. Hopenlijk groeit dat, want ik heb het idee dat ze zelf hun grootste tegenstander zijn.

DSC6
Dit team heeft het moeilijk. Het heeft het opzich tot nu toe redelijk gedaan tegen de drie sterkste uit de poule, maar punten heeft het nog niet opgeleverd. Daarnaast heeft het grote kansen laten liggen. Degradatie ligt op de loer, het is oppassen derhalve.

DSC7
Doet het zeker niet slecht en het is te hopen dat ze dat volhouden. Promotie lijkt me geen reëele optie. (het zou dan wel heel erg druk kunnen worden in de eerste klasse met DSC teams).

DSC8
Hebben net hun eerste verlies in lange tijd achter de rug, maar ook een groot potentieel. Sterker nog. Ik acht ze nog steeds in staat op kampioen te worden.

DSC9
Is de degelijkheid zelfe en doet hij bij vlagen opvallend goed. In plekje in de tweede klasse volgend jaar zit er denk ik niet in, maar dat hoeft toch ook niet?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2004 12:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vraag me af of rust het probleem is.

Voor mijn gevoel krijgen we in ieder geval meer tijdnood dan de tegenstander. Wellicht wijst dit op een tekort aan theorie. Nou moet gezegd worden dat we wel twee tegenstanders gehad hebben, die ruim sterker geacht kunnen worden.

Ik vraag me ook nog steeds af waarom de twee 1e klasse's zo scheef verdeeld zijn. En dat nog wel op verzoek van een DSC-er ....

29-11-2004 12:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een discussie op zich (die vermeende scheve verdeling), maar ik denk wel dat het uiteindelijk in het voordeel zou kunnen zijn van DSC.

En een gebrek aan ervaring/routine/openingskennis is soms lastig, maar een gebrek aan rust in het team is ook vervelend. Spanning en stress kunnen goede stimulerende factoren zijn, maar een teveel is niet goed.

Maar ik zou zeggen, zie dit als een leerjaar (voor het team) en stel je doelen tijdelijk bij. En dan volgend jaar met goede moed weer voor het kampioenschap gaan.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2004 12:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was zelf zeer te spreken over de wedstrijd van DSC4 tegen RSC-BP1. Qua rating 20 punten sterker. Geen enkele indiduele nederlaag. En niemand die tijdens de partij slecht heeft gestaan.

DSC4 ligt gewoon op kampioenskoers.

29-11-2004 14:18 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 gaat als een speer! Rockend

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

29-11-2004 14:31 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Dat is een discussie op zich (die vermeende scheve verdeling), maar ik denk wel dat het uiteindelijk in het voordeel zou kunnen zijn van DSC.

En een gebrek aan ervaring/routine/openingskennis is soms lastig, maar een gebrek aan rust in het team is ook vervelend. Spanning en stress kunnen goede stimulerende factoren zijn, maar een teveel is niet goed.

Maar ik zou zeggen, zie dit als een leerjaar (voor het team) en stel je doelen tijdelijk bij. En dan volgend jaar met goede moed weer voor het kampioenschap gaan.


Tsja, ik weiger te geloven dat ik slechts 1 uit 3 heb vanwege een gebrek aan rust...
Maar dat doel dat zal inderdaad bijgesteld moeten worden. Namelijk: voorkomen van degradatie...

29-11-2004 14:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, ik wil niet op de man spelen Martin, maar in je laatste partij liep je met je koning even voor de toren langs... Met wat meer rust had die fout je bespaard kunnen blijven. (misschien)

Misschien moeten we allen een voorbeeld nemen aan Henrik. Ik ken niemand die zo vaak ik tijdnood komt maar juist zeer rustig snel en zeer goed speeld...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2004 15:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil niet op de man spelen Corniel, maar wat ik jou in de loop der jaren uit gebrek aan rust allemaal niet heb zien doen...

En Henrik is een uitstekende snelschaker. Wat betreft Martin hoef ik enkel de prachtige prestatie van het DSC3-tal, later aangevuld door Henrik, op het NK Snel voor teams aan te halen...

waar Henrik, Olivier en ik zeer goed scoorden en Martin...

misschien dacht dat het toen al Sinterklaas was, wie zal het zeggen.. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-11-2004 16:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Ik wil niet op de man spelen Corniel, maar wat ik jou in de loop der jaren uit gebrek aan rust allemaal niet heb zien doen...

Ik weet uit eigen ervaring hoeveel punten gebrek aan rust kost, als je dat bedoelt. Grijns Frons Grijns

Misschien herken ik het daarom bij anderen ook wel zo goed...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2004 16:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor het compliment Corniel!

29-11-2004 17:00 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij welke partij liep ik met mn koning voor mn toren langs?

30-11-2004 03:25 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wanneer niet?

Gisteravond toch ook gebeurd?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

30-11-2004 04:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller