Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Klip en klaar verlies voor DSC-H6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Klip en klaar verlies voor DSC-H6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is wel fijn als je als een blik sterke reserves kan opentrekken. DD3 bracht op bord 2 onverwacht de heer Arends (elo 1826), wat individueel niet veel soelaas bood, Jan schoof ‘m netjes van het bord, maar de teamrating werd hierdoor wel drastisch verhoogd naar 1670, wat ruim 120 punten elorating hoger lag dan ons teamgemiddelde. De uitslag was er dan ook naar, met 6-2 werd het 6e terzijde geschoven. Niet dat er geen strijd is geleverd, absoluut niet, maar de uitslag was klip en klaar.

Natuurlijk, valt er wat te zeggen over Tjerks remise, maar waarschijnlijk zat er gewoon niet meer in. Herman laat in een lastig eindspel zeker een half punt liggen, en waarschijnlijk meer, maar speelde al met al geen slechte partij. Simon, Lito en Edgar konden eigenlijk geen potten breken, speelden allen tegen een behoorlijk sterkere tegenstander en bleven regulier, gezien het partijverloop, op een nul steken. Zelf speelde ik een spannende partij, waarvan ik nog niet weet of er voor mij meer in zat dan, of dat ik blij mocht zijn met een halfje tegen een in tijdnood verkerende tegenstander.

Rest Arzhang, ach Arzhang, die in een gelijke stand , tegen een op papier veel sterkere tegenstander, dacht wel een sigaretje in de Van Speijkstraat te kunnen gaan roken. De deur viel achter hem in het slot en Arzhang heeft wel 10 minuten buiten op de deur staan bonzen en staan bellen, zo hard dat zelfs de buren er last van hadden. Uiteindelijk weer binnen was hij zo over zijn toeren, ook omdat de wedstrijdleider hem geen tijdscompensatie kon geven, dat hij prompt zijn partij weggaf.

Alhoewel DD3 er wel een stukje bovenuit lijkt te stijgen, liggen de krachtsverhoudingen in deze competitie erg dicht bij elkaar en het is de vraag hoe dat zich uitkristalliseert. Wij hebben na drie ronden drie toppers gehad en kunnen dus misschien nog aardig wat punten scoren. We gaan het zien.

2018-11-22
DD 3 1678 - DSC6 1563 6 - 2
1 N. Engelen 1613 - T. Albregtse 1780 ½ - ½
2 H. Arends 1867 - J. v/d Donk 1720 0 - 1
3 D.F.F.J.J. Diaz Maguiña 1646 - E. Huisman 1570 1 - 0
4 F.F. van Kampen 1558 - R.P Poots 1529 ½ - ½
5 H.O. Noija 1716 - A. Davazdahemami 1483 1 - 0
6 J.P. Arkesteijn 1702 - S. Dirkse 1507 1 - 0
7 T. Vokurka 1681 - L. van Reede 1479 1 - 0
8 J.C.K.W. Bartel 1640 - H. Zonderland 1435 1 - 0

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Rene Poots on 23-11-2018 at 11:47.

23-11-2018 11:19 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Lito van Reede
forumlid


geregistreerd: 16-03-2010
aantal berichten: 16

"2000-spelers" gezocht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed verwoord verslag. Dank je wel, René !

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lito van Reede on 25-11-2018 at 11:09.

23-11-2018 21:16 Lito van Reede is offline Send an Email to Lito van Reede Search for Posts by Lito van Reede Add Lito van Reede to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wek misschien onbedoeld de indruk dat de heer Arends onterecht is opgesteld, wat niet de bedoeling is. De heer Arends staat in de teamopstelling, maar had nog niet eerder gespeeld. DD3 is gewoon een heel sterk team.

24-11-2018 00:14 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik snapte niet zoveel van mijn eigen partij. Ik had een geïsoleerde pion op d4, maar wel het loperpaar. Toen ik mijn zwakte kwijt gespeeld had, stonden zijn stukken wat actiever. Volgens mij speelde hij daarna vrij gezonde zetten.



Hij bood hier remise aan, toen we als team al verloren hadden. Aangezien ik nog maar weinig tijd op de klok had, heb ik dat maar aangenomen. Een beetje laf, achteraf gezien. Op ons niveau is het nog leuk genoeg om deze stelling helemaal uit te spelen, met waarschijnlijk 6 van de 10 keer een beslissend resultaat door een of andere blunder. Lach

__________________
Erro ergo sum.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Tjerk on 25-11-2018 at 10:51.

25-11-2018 10:47 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller