Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Pauline van Nies en 'Kickstart voor kunstmatig leven'
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Pauline van Nies en 'Kickstart voor kunstmatig leven' Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe gaat het met...?
Vorig jaar meldde ik dat ons welbekende oud-lid Pauline van Nies een proefschrift had geschreven met als titel: 'Virus-inspired DNA replication coupled with gene expression in a minimal cell framework'.
Ik had het doorgenomen, het leek mij een goed proefschrift (en ik kan dat wel een beetje beoordelen), en interessant voor liefhebbers van het onderzoek aan de minimale cel en vroege vormen van leven. Ik had van Nick Lane onder meer 'The vital question' over mogelijke mechanische en chemische aspecten van het ontstaan van het leven gelezen (verslonden) en herlezen.

Delft Integraal 35(2), (2018), 30-31, juist uit, met als altijd interessante punten van 'Delfts' onderzoek, geeft onder de titel 'Kickstart ...' aan dat Pauline (en anderen) een stukje DNA plus omstandigheden hebben geconstrueerd waaronder DNA zichzelf kan kopieren. Mogelijk is dat een mechanisme waarmee primitieve cellen zich konden reproduceren (veel primitiever dan de huidige cellen met een celkern waaruit planten en dieren bestaan, en zelfs primitiever dan bacterien en archaeae).

Pauline voert een interessante wetenschappelijke tocht uit.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 11-07-2018 at 09:51.

11-07-2018 09:47 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller