Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2017-2018 » Interne competitie (V10): Gert Legemaat verstevigt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Gert Legemaat verstevigt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep won Gert Legemaat van Ted Barendse, Bram van den Berg van Richard Oranje en Bob Voogt van Rob Smits. Gert doet daarmee goede zaken in de strijd om het clubkampioenschap: hij staat zo'n 60 punten vóór op naaste belager Bram. De laatste kan met een overwinning op Gert in een onderling duel (in de volgende ronde?!) echter in één klap de leiding heroveren. Jorgen Henseler debuteerde in de interne met een overwinning op Kees van der Meer.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Ted Barendse1-0
2Richard Oranje-Bram van der Velden0-1
3Bob Voogt-Rob Smits1-0
4Willem-Jan van den Broek-Tjerk Albregtse½-½
5Jorgen Henseler-Kees van der Meer1-0
6André van der Weijde-Henk van den Belt0-1


In de B-groep won klopte Hans van Calmthout met zwart Sam van Dongen. Daardoor klom Hans naar de derde plek, en heeft hij Sam nu in het vizier. Mark Breton won ook zijn tweede partij in de interne; ditmaal was Victor van der Kloet zijn slachtoffer.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sam van Dongen-Hans van Calmthout0-1
2Mark Breton-Victor van der Kloet1-0
3Han Nicolaas-Kees Korving½-½
4Hugo van der Laan-Jan van der Kolk1-0
5René Weerts-Kees Venema1-0


In de C-groep kenden zoals gebruikelijk alle partijen een winnaar. Gerard Bilars en Ferdinand Schreuder waren de grote winnaars van deze ronde. Gerard wees concurrent Bart van Cleef terug, en Ferdinand was te sterk voor Wim Meijer. Jan Torenstra was de eerste speler die Khaled Elsandel versloeg.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bart van Cleef-Gerard Bilars0-1
2Hans Hendriks-Simon Dirkse1-0
3Ferdinand Schreuder-Wim Meijer1-0
4Ernst Hanewald-Bert van der Willik0-1
5André Bruinink-Paul van Riet0-1
6Jan Torenstra-Khaled Elsandel1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 31-05-2018 at 19:56.

29-05-2018 10:24 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Henseler Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft een nieuw sterk lid erbij! Jorgen Henseler heeft zich bij DSC aangemeld. Hij en ik hadden 30 jaar geleden al eens een partij gewisseld.
Gisteravond heeft hij zijn visitekaartje afgegeven, ik ging zonder veel tegenkansen van het bord.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-05-2018 12:32 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen heel enerverend potje gespeeld tegen Willem-Jan. Ik was tevreden na de opening, maar ben mijn kleine voordeeltje langzaamaan kwijt geraakt. Ik denk dat Willem-Jan daarna kansjes heeft laten liggen om het me moeilijker te maken. Na zet 44 ben ik gestopt met noteren. Zat er daarna nog iets interessants in de stelling, Willem-Jan?

__________________
Erro ergo sum.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Tjerk on 31-05-2018 at 22:32.

31-05-2018 22:24 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

24. g4 vergooide de winst - ik was te gretig en overzag 27. ... De3+. Zoals na de partij gezien is 24. Kh2! Ld7 25. Taf1 een stuk sterker en dan na Le8 (waarschijnlijk de beste) 26. Lg2! (nog beter dan 26. Dd2 in variant van Tjerk) De7 27. Lh3 Kg7 28. Tg1 Kh8 29. Lf5 Dg7 30. Dd2 Lg6 31. g4 Dh7 32. gxh5 Lxf5 33. Txf5



Vanwege de dreiging 34. Tg6 gevolgd door 35. Th6 moet zwart hier 33. ... Tg8 spelen maar dan volgt 34. Txf6 en de dreiging Th6 kan niet fatsoenlijk worden afgewend: 34. ... Txg1 35. Kxg1 Tg8 (Dg7 36. Tg6 Dh7 37. Th6) 36. Kh2.

Zoals het in de partij na 24. g4 liep hield ik weliswaar een klein voordeel maar Tjerk gaf me geen enkele kans dit te gelde te maken.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 01-06-2018 at 10:22.

01-06-2018 10:20 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller