Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Ontknopingen DSC 4-11
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Ontknopingen DSC 4-11 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanavond (woensdag 4 april) spelen DSC4, 7, 8 en 9 hun laatste wedstrijden tijdens de gemeenschappelijke slotronde in het Stedelijk College, Van Doornenplantsoen 1 te Zoetermeer (aanvang 19:45 uur).

DSC4 wordt kampioen wanneer het zelf wint van RSC-Belgisch Park 1 en concurrent Botwinnik 1 matchpunt(en) laat liggen tegen het eveneens sterke Promotie 2.

DSC7 wordt kampioen wanneer het zelf wint van hekkensluiter DD 6 en concurrent RSC-Belgisch Park 2 verliest van DSC9.

DSC9 wordt kampioen wanneer het met ten minste 7-1 wint van RSC-Belgisch Park 2 en DSC7 matchpunt(en) laat liggen tegen DD 6.

Voor DSC8, dat tegen Lierse 1 speelt, staan promotie noch degradatie op het spel.

Op woensdag 11 april spelen op dezelfde locatie DSC5 en 6 hun laatste wedstrijden.

DSC5 wordt kampioen wanneer het zelf met 5-3 wint van hekkensluiter Haeghe Ooievaar 1 en concurrenten Rijswijk 2, HSV 1 en Wassenaar 1 allen (voldoende) matchpunten laten liggen.

Voor DSC6, dat dan tegen Promotie 4 speelt, staan promotie noch degradatie op het spel.

Tussendoor speelt DSC10 haar laatste wedstrijd komende maandag (9 april) thuis tegen DCSV 1 - met een overwinning wordt degradatie voorkomen; bij andere uitslagen is DSC10 afhankelijk van Botwinnik 5 (dat 1,5 week later speelt).

DSC11 heeft haar laatste wedstrijd al gespeeld en is met evenveel matchpunten maar minder bordpunten dan kampioen Schaakmat Westland 6 op de 2e plaats geëindigd.

Samenvattend: hulp van concurrenten is benodigd om DSC aan een kampioenschap in de HSB competitie te helpen. In de praktijk is gelukkig gebleken dat in zo'n laatste ronde gekke dingen kunnen gebeuren...

04-04-2018 10:58 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Degradatie van DSC10 is afhankelijk van de wedstrijd Botwinnik5-SHTV4 van 19 april.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 05-04-2018 at 10:33.

04-04-2018 13:43 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Omdat het zevende nog geen verslag heeft van de slotronde, wil ik hier in ieder geval nog even een fragment van mijn eigen partij laten zien. Het is een dame-offer dat goed genoeg is om de partij te redden. Helaas wist ik het niet goed af te ronden, misschien ook omdat ik dacht dat het moest winnen, ipv remise houden.

This post has been edited 11 time(s), it was last edited by Tom Broekhuizen on 07-04-2018 at 17:55.

07-04-2018 17:28 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tussenstand ontknopingen DSC4-11:

- DSC4 won met 7-1 en werd kampioen
- DSC7 won met 6,5-1,5 en eindigde als 2e
- DSC8 won met 6-2 en eindigde als 5e
- DSC9 verloor met 5-3 en eindigde als 3e

DSC7 en DSC11 maken goed kans op (versterkte) promotie (zie elders).

07-04-2018 21:15 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar elders precies Arno? Ik heb even bij het nieuws gekeken, maar ik vraag me nu af of het überhaupt wel op deze site staat. Hsb site misschien?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Tom Broekhuizen on 08-04-2018 at 16:36.

08-04-2018 16:36 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Tom Broekhuizen
Waar elders precies Arno? Ik heb even bij het nieuws gekeken, maar ik vraag me nu af of het überhaupt wel op deze site staat. Hsb site misschien?


Upperdog is niet Arno ;-)
Maar het staat in een van de andere forumdraadjes . Dat is geen nieuwsbericht.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 08-04-2018 at 20:11.

08-04-2018 20:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas heeft Botwinnik 5, met DSC10 medegegadigde voor de degradatieplaats in 3B, haar laatste wedstrijd gewonnen - DSC10 is daarmee gedegradeerd.

Omdat er definitief géén teams uit de KNSB competitie naar de Promotieklasse HSB degraderen komt aldaar een extra plaats beschikbaar. Aannemend dat het systeem van versterkte promotie van toepassing is (al weet je dat met de aanstaande hervormingen van KNSB- en regionale competities nooit zeker), komt de opengevallen plek in de Promotieklasse toe aan Novelty Destroyers 1 (beste nummer 2 van de 1e klasses) en de opengevallen plak in de 1e klasse aan DSC7!

Recapitulerend:
- DSC4 kampioen Promotieklasse
- DSC5 plaats 3 in 1B
- DSC6 plaats 6 in 1A
- DSC7 plaats 2 in 2A, promotie
- DSC8 plaats 5 in 2B
- DSC9 plaats 3 in 2A
- DSC10 plaats 8 in 3B, degradatie
- DSC11 plaats 2 in 4A, promotie

23-04-2018 10:12 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ik het goed begrepen heb, is de indeling van de HSB in het volgend seizoen mede afhankelijk van het aantal HSB-teams dat wil spelen op zaterdag in de vierde en lagere klassen van de KNSB

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

23-04-2018 12:55 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller