Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2017-2018 » Interne competitie (N13): Weinig verandering aan kop
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N13): Weinig verandering aan kop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde ronde van de interne competitie heeft tot weinig veranderingen geleid in de top van de competitie. In de A-groep speelt vrijwel de gehele top mee in Wijk aan Zee. Jan Peter van Zandwijk en Rachid Schrik klommen op de ranglijst door overwinningen op Jan Bosma en Arno Wiersma. Kees van der Meer deelde het punt met Pieter Goossens. Edgar Huisman boekte en knappe overwinning op Willem-Jan van den Broek.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jan Peter van Zandwijk-Jan Bosma1-0
2Arno Wiersma-Rachid Schrik0-1
3Kees van der Meer-Pieter Goossens½-½
4Jan van de Donk-Bob Voogt0-1
5Edgar Huisman-Willem-Jan van den Broek1-0
6Simon Broos-Rob Smits1-0
7Henk van den Belt-Timo Bottema½-½


In de B-groep eindigden de drie topduels in remise, waardoor er in de stand ook weinig veranderde. Eric Wagter versloeg René Poots, en klimt daarmee op de ranglijst.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Adriaan ter Mors-André van der Weijde½-½
2Jan Frissen-Theo Rekveldt½-½
3Tjerk Albregtse-Hugo van der Laan½-½
4Eric Wagter-René Poots1-0
5Corniel Nobel-Evert van den Hooven0-1
6Brent van Dusseldorp-René Weerts1-0
7Gerard Bilars-Victor van der Kloet0-1
8Tomás Gallardo Banez-Ernst Hanewald1-0


In de C-groep won Simon Dirkse de topper tegen Hans Hendriks. Cees Huygen deed ook goede zaken door Herman Zonderland te verslaan, en Niels Jansen boekte een knappe overwinning op Bert van der Willik. Ruben Beumer debuteerde in de interne competitie. Hij kwam in het verre eindspel net te kort tegen Zimo Sibbing.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hans Hendriks-Simon Dirkse0-1
2Cees Huygen-Herman Zonderland1-0
3Jan van der Kolk-Joop van Ham1-0
4Bert van der Willik-Niels Jansen0-1
5Aad de Jong-Paul van Riet½-½
6Ruben Beumer-Zimo Sibbing0-1
7Marijn Oomes-Bart van Cleef0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-01-2018 02:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de eerste keer in een echte partij tegen Edgar Huisman won ik snel een stuk:



Edgar Huisman - Willem-Jan van den Broek, 22 januari 2018, stelling na 18. ... g5-g4

Edgar speelde 19. Pxg7?? (in plaats hiervan was Ph4 geboden) en zwart won met de tussenzet 19. gxf3 een stuk zoals de lezer zelf kan nagaan. Na ruil van enkele stukken stond het na 32. Td2xf2 als volgt:



Zwart staat compleet gewonnen, ook na het gespeelde 32. ... Th4 (beter is overigens een zet als Ld7). Maar na 33. g3 beging hij een afgrijselijke blunder: 33. ... Td4?? (33. Tg4 wint) 34. Tf6! en nu is de combinatie van aanval op e6 en h6 hem te machtig: 34. ... Txd3 35. Dxh6+ Kg8 36. Dg5+ en opgegeven.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Upperdog on 23-01-2018 at 09:20.

23-01-2018 09:17 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Kijken bij de buren! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisterenavond ging mijn aandacht uit naar de partij van mijn buren, de heren Wagter en Poots. Zij speelden echt schaak - een van hen offerde wat lichtvaardig, maar interessant een stuk, het stuk werd weer terugveroverd, een witte Dame op h8 werd ingesloten of juist toch niet, kortom, echt schaken!

Dat was een stuk boeiender dan mijn eigen, ditmaal weinig geinspireerde geschuif. Er zijn van die avonden, dan zie ik het niet. Gelukkig zagen mijn buren juist wel van alles, dat kon ik wel zien.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

23-01-2018 13:29 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller